Na druhý deň ráno vstala ako prvá a už sedela v kuchyni nad šálkou silného čaju, keď sa z izby vypotácala Grace. Lily ju zamyslene pozorovala. Ako môže byť taká mladá? Musí mať poriadne dobrého plastického chirurga, pretože vyzerá úplne prirodzene. Zvláštne, nikdy nepovažovala svoju tetu za tak márnivú.
„Dobré ráno, Lily," pozdravila ju a začala si robiť kávu.
„Dobré ráno, teta Grace."
„Ako sa ti spí na novom mieste? Je posteľ pohodlná?"
Prikývla. „Veľmi. Len neviem, kedy si zvyknem na hluky mesta za oknom," priznala. Chýbali jej zvuky divočiny, na ktoré bola zvyknutá v Austrálii. Tu sú samé autá a iné čudá pohybujúce sa po cestách.
„Časom sa ich naučíš nevnímať. Len ťa možno niekedy zobudí Dylanov plač. Vieš, je ešte malý a nerád spáva sám v izbe."
Lily sa usmiala. Chlapčeka ešte nevidela a pochybovala, že by ho dali do rúk drogovo závislej tínedžerke. Zabolelo ju pri srdci. „To mi nevadí." Detský plač sa pre ňu tak nejako stal symbolom života, nádeje. Áno, Maddox jej vážne vymyl mozog. „Aspoň vieš, že ho máš."
Grace sa na jej prekvapenie vľúdne usmiala. „To teda viem. Niekedy až pričasto." Naklonila hlavu a skúmala ju. „Lily, viem, že ťa tu držíme nakrátko a asi nebudeš často s priateľmi. Ako to bolo v Austrálii? Stretávala si sa vôbec s rovesníkmi?"
Trpko sa usmiala a nadvihla obočie. Vedela, o čo sa jej teta snaží. Chcela vedieť, ako sa mohla dostať k drogám, keď žila uprostred ničoho a kamarátov mala tisíce kilometrov ďaleko. „Očividne áno." Nechcela úplne tabuizovať svoj stav, je to vec, ktorú nezmení. A určite sa aj jej príbuzní upokoja, ak o tom občas prehodí nejaké slovo.
„Prepáč," šepla zamyslene a posadila sa oproti nej.
„Nevybuchnem ti tu, teta Grace," povedala milo. Možno má vlastné problémy, no spôsobuje ich aj jej rodine. Zaslúžia si, aby k nim bola aspoň trochu príjemná. „Často som chodievala do najbližšieho mesta na nákupy a podobne. Tak ako ostatné deti z okolia."
„Nuž, keď si tu zvykneš, nebudeme na teba dohliadať každú minútu. Bola by som rada, ak by si si našla priateľov."
Aby aj oni zmizli ako tí poslední? Váhavo prikývla, s očami upretými do šálky.
Ako ďalšia vošla do kuchyne Eleri, očividne nie práve ranné vtáčatko. Zlatisté vlasy jej odstávali na viacero smerov, na sebe mala ružový župan a oči napoly zalepené. Nahmatala chladničku, vybrala džús a napila sa. Až to ju prebralo. Mávla na ne, pátrajúc po raňajkách.
Pätnásť minút pred ich odchodom do školy sa zatiahlo a spustil sa lejak. Eleri, prebratá a oblečená, vyzrela z okna a zamračila sa. „Sorry, Lily, ale v tomto ja do školy nejdem." Vytiahla mobil a vytočila Ricka. „Ahoj, Rick. Mohol by si po nás prísť autom? Prečo?" Zagúľala očami. „Ten chlap si tiež vie vybrať správny deň na návrat. Kam šiel? Načo on potrebuje novú telku? Veď tu ani nebýva!" rozčuľovala sa. „Dobre, tak zobuď jedného z jazdcov a popros jeho." S obavami pozrela na Lily. Slovo jazdci vyznelo zvláštne a ona celkom nepochopila ten názov. Našťastie. Vysvetľovanie prítomnosti jazdcov apokalypsy by jej zabralo celé dopoludnie. „To mi je jedno, že ich nemáš budiť." Opäť gúľanie očami. „No tak bude zemetrasenie, no a čo? Fajn, fajn, nech teda Nigel pohne zadkom a vezme aj nás. Vďaka. Čau." Vzdychla. „Máme k dispozícii šesť áut a nikto ma nechce odviezť do školy," frflala.
„Šesť áut? Kde?" nezdržala Lily svoj úžas.
Eleri sa uškrnula. „Pár blokov odtiaľto. Dlhý príbeh."
„Ako teda pôjdem domov?" Ani jej sa nechcelo ísť v daždi.
„O to sa postarám, neboj. Obuj sa, o chvíľu sú tu." Zabehla do izby, vzala si veci a pripojila sa k sesternici.
Pred vchodom čakali asi tri minúty, než pri nich zastalo čierne Volvo. Rýchlo nastúpili na zadné sedadlá, aby nezmokli, a Lily zistila, že sa v aute krčia piati – ona s Eleri a Rickom a na predných sedadlách sedia neznáme osoby. Chalan za volantom mal svetlé vlasy a uhrančivé čierne oči, ktorými si ju premeriaval v spätnom zrkadle, a dievča s čiernymi vlasmi a nádhernými zelenými očami. Tá sa k nim otočila.
„Vďaka za odvoz," zamrmlala Eleri a rýchlo pobozkala Ricka.
„Kedykoľvek," odpovedal chlapec za volantom.
„Lily, toto je Maia a Nigel," predstavila ich Eleri. „Maia chodí do našej školy a Nigel minulý rok skončil," dodala. „Decká, moja sesternica Lily z Austrálie."
Maia ani Nigel to na sebe znať nedali, ale dobre vedia o jej probléme s drogami. Eleri o tom mala rozhovor s väčšinou svojich priateľov. „Rada ťa spoznávam," povedala Maia.
Lily sa nesmelo usmiala. Pripadala si tu ako votrelec. Prikrčila sa na sedadle a radšej sledovala mesto za oknom.
„Harmony dnes nejde do školy?" opýtala sa Eleri. Anjel – Harmony a jej spoločník Nataniel - Smrtka majú za úlohu strážiť Nigela, ktorý v sebe nosíkľúč k zničeniu celého sveta. Tí dvaja naňho dohliadajú ako na malé dieťa – kam ide on, tam aj oni.
„Hm... mala nejakú záležitosť... mimo. Spolu s Fran."
Eleri spozornela. Čo rieši Fran s Harmony v astrále? Včera skontrolovala mesto a nedialo sa nič zvláštne. „Akú?"
Nigel si hrýzol peru. „Abdul má podozrenie, že... naši kamaráti unikli z väzenia."
Egregory ušli z väzenia v astrálnej realite. „Čože? Nigel, urobil si nejakú hlúposť?"
Keďže Nigel má apokalypsu, ktorej sprievodným javom je oslobodenie nebezpečných bohov – energií vytvorených slepými veriacimi – je schopný oslobodiť ich, hoci aj nevedomky.
„Ja nie, prisahám. Možno je to len planý poplach."
„Prepáčte," Lily to už nevydržala. „Vy máte kamarátov vo väzení a ja potrebujem dohľad?" vytkla im.
Rick vyprskol do smiechu. „Nie je to tak, ako to znie, Lily," vysvetlila Eleri.
„Iste a ja som posledný rok nestrávila..." len vzdychla a vrátila sa k pozorovaniu dažďa.
Viac sa k rozhovoru nevrátili. Nigel ich vyložil pred školou a Lily hneď odbehla na prvú hodinu. Len čo zmizla, malá skupinka sa zašila v rohu budovy.
„Ako je to s tými egregorami?" chcela vedieť Eleri. Naposledy boli oslobodené náhodou, keď Maia nevedela ovládnuť apokalypsu a takmer ju spustila. Vtedy mali všetci na mále.
„Nevieme," odvetila Maia. „Len sme zaznamenali zvláštnu energiu, s akou sme sa stretávali počas pôsobenia bohov v našej realite."
„A kde?"
„To je na tom tá vtipná vec," pousmiala sa Maia. „V Austrálii."
YOU ARE READING
Pod líniou svetov
FantasyLily dobre vedela, čo jej za zradu celého astrálneho sveta hrozí. Prišla o moc, priateľov, domov a takmer aj o život. Niekto ich odhalil. Niekto, to teraz obrátil svoju pozornosť na tých, pred ktorými musí zostať ukrytá... Zatratené bytosti tohto s...