52

407 35 3
                                    

Eleri dopriala Lily čas a nešla za ňou hore. Nech sa deje čokoľvek, asi to bude len medzi ňou a jej priateľmi a oni by sa do toho nemali pliesť. Svoje rozhodnutie oľutovala v momente, keď Lily vyšla z budovy, oči uplakané a aura rozkolísaná. Zničene nastúpila do auta a nepovedala ani slovo. Schúlila sa do klbka a bojovala s plačom.

Jazdec na očný pokyn naštartoval a o niečo pokojnejšie zamieril tmavými ulicami späť k Abdulovmu domu.

Až ku koncu cesty Lily smrkla, rukávom si zotrela slzy a vzdychla. „Ako ste ma našli?" zaujímalo ju.

„Harmony – anjel – ťa dokázala vycítiť a hneď sme vyrazili. Bude v dome," ozrejmila jej Eleri. „To ona nám povedala o... Lily, čo sa tam zomlelo?"

Dozorkyňa bola odhodlaná konečne povedať pravdu. „Veľa vecí. Keby ste nezasiahli, nepustil by ma."

Zastali na príjazdovej ceste. V dome sa svietilo a za oknami sa pohybovalo množstvo osôb. Osôb, ktoré ju po dnešku budú nenávidieť.

Odhodlane vystúpila. Je načase, aby klamstvá raz a navždy skončili. Dnes. Tu.

Eleri, Rick a jazdec ju nasledovali k dverám. Len čo ich otvorila, zalialo ju teplo obývacej izby a vôňa škoricového čaju. Čakali tam Maia, Nigel, Fran, Oliviero, zvyšní jazdci, Harmony s Natanielom, Niall a Abdul. Vydýchli si, keď ju uvideli nezranenú. Tá úľava im dlho nevydrží.

„Už bolo načase," privítal ich Abdul. „Báli sme sa o vás." Pristúpil k Lily. „Nič ti nespravil?"

Pokrútila hlavou. „Som v poriadku." Aspoň fyzicky. „Čo všetko viete o Maddoxovi?"

Rick s Eleri sa posadili na voľné miesta. „Zrejme to, čo ty. Maddox je boh," odpovedal jej Rick. „Plodnosti. A stvoril akýchsi Dozorcov."

Výborne. Nebude im musieť všetko vysvetľovať. „Maddox mi pred rokom vymazal pamäť," doplnila ich vedomosti. Unavene sa oprela o najbližšiu stenu.

„Čo urobil? Počkaj, od začiatku," Maia divoko gestikulovala rukami. „V Austrálii sa niečo stalo, však?"

Lily si pretrela oči. „Keď som sa dostala do liečebne, bola som veľmi dlho mimo. Myslela som si, že nás napadli v januári. Mia, môj sprievodca, mi ale povedala, že celý február som ešte bola doma, robila som výskum o bohoch a správala sa divne."

„Čo bolo potom?" zamračil sa Abdul.

Smutne zdvihla pohľad. „Keď som ho konfrontovala, vymazal nám pamäť a nemali sme možnosť brániť sa. Preto nás dostali."

„A to si ten blbec ani nedal námahu vás zachrániť?" rozčúlila sa Fran. „A vraj boh."

„Povedal, že bol oslabený. Dnes je to už jedno. Problémom je, že oklamal Dozorcov. Nevedia, že je boh, nevedia pre koho pracujú a ja teraz neviem, na čej strane vlastne je." Zúfalo si ukryla tvár do dlaní. Nepovedala im len jediné – že z nejakého dôvodu potrebuje Osloboditeľa, pri ktorého stvorení sám bol. Urobila to len kvôli Sare a jej súkromiu, no časom prezradí aj toto posledné tajomstvo.

„Myslíš, že ich stvoril, aby oslobodil svojich druhov? Čo vlastne o nich vieš?" položil Nigel tie najťažšie otázky.

Lily sa neveselo usmiala. „Nuž, všetko. Ja som Dozorkyňa."

Jedine Harmony s Natanielom sa nezatvárili zdesene. Jazdci sa zamračili a zvyšné osoby zalapali po dychu.

„Mala som štrnásť, keď ma našiel a začal trénovať," hovorila, kým sa im nevráti reč. „Logan s Garym už boli v tíme, ja som prišla posledná. Vedeli sme, do čoho ideme a že ak nás odhalia, budeme považovaní za zradcov. Náš výcvik je jedinečný, pretože je namierený hlavne proti bohom, ktorí sa vzoprú. Preto sú putá medzi členmi tímov veľmi silné. Verili sme si, v každom ohľade. Stala sa z nás rodina." A tá sa práve rozpadla. Ako domček z kariet.

Eleri pozrela na svoju sesternicu ako na potkana v pivnici. „Púšťaš na slobodu najhoršie zlo tohto sveta," zasyčala.

Ako vžy. Nepochopenie. „Ja viem," odpovedala namiesto toho, aby sa začala hádať. Nemá to cenu.

„Si zradca."

Nepriečila sa. Lepšie to už nebude. Vlastne to bolo horšie. Ako tak skľúčene hľadela na zem, znak na jej bruchu zabrnel a uprostred miestnosti sa zjavil Maddox. Zúrivý Maddox. Extrémne nabrúsený, pološialený Maddox vo svojom čiernom kabáte a s červenými očami. „Poslušnosť súčasných žien na zúfalej úrovni," povedal namiesto pozdravu.

Reakcie na jeho príchod boli rôzne. Rick postrčil Eleri za seba, pripravený brániť ju. Maia s Nigelom sa prikrčili do bojových pozícií, jazdci len ležérne vstali, Oliviero chránil Fran a Harmony a Nataniel len ďalej pokojne sedeli. Abdul odniekiaľ vytiahol krátky meč.

Lily sa narovnala. Aura jej pulzovala hnevom a potrebou niekomu smrteľne ublížiť. A osud jej poslal Maddoxa. Prijala to. Spod stolíka vzala ukrytú dýku, ktorú našla pri svojej poslednej návšteve, a rozbehla sa k nemu.

Učiteľ a žiak sa stretli v súboji. Konferenčný stolík preletel miestnosťou ako prvý, aby mali dosť miesta. Všetci ostatní neveriacky hľadeli na brutálny boj.

Maddox pred Lily uskočil, aby získal rovnováhu, a potom na ňu nebral žiadne ohľady. Mlátili sa ako zápasníci, lietali podpásovky, kopance do slabín, brucha, údery do krku a keď sa im podarilo spadnúť na zem, kolenami si takmer rozmlátili lebky.

„Klamár!" stíhala Lily nadávať. „Bastard!" Odplazila sa, vstala a pustila sa do ďalšieho kola. Bolel ju bok a zápästie, no vďaka jeho výcviku sa dokázala prekonať. Vrazila mu pod oko. „Idiot!"

Maddox na ňu divoko pozrel, zachytil jej zápästia, keď sa chystala znovu udrieť a obratne sa vyhol kopancu. Otočil ju a pritisol chrbtom k sebe, ruky jej držal pri hrudi. „Trénoval som ťa, Kvietok," šepkal zapálene. „Poznám tvoje pohyby."

„Áno?" Privolala oheň. Pohltil ju a popálil Maddoxa. Ten s výkrikom odskočil. „Vidíš, ako si ma rozpálil, veľký boh plodnosti?" rypla si s úsmevom, aj keď mala krvavú peru.

Len mávol rukou a koža sa mu hneď obnovila, kabát vyčistil. Nemal ani jediný škrabanec a ona bude zajtra celá modrá. Veľmi vážne sa zamyslela, či mu dorastú orgány, ak mu ich vyreže. „Tak ty chceš bojovať nefér? Dobre." Pokrútil krkom. Luskol prstami a znak na jej koži sa rozohrial. Spolu s jej krvou. A pokožkou.

V nemom úžase vyvalila oči. „Povedal si, že túto schopnosť ti vzali," zalapala po dychu, keď cítila neprirodzenú, násilnú moc oslabovať jej končatiny.

Maddox prešiel poza ňu a smial sa. „Vzali mi schopnosť vyvolávať emócie a city, nie povrchné pocity." Zamával jej rukou okolo hlavy a keď sa jej rozšírili zreničky, vypadla jej dýka.

Lily dýchala plytko a nepravidelne. Nie, toto mu nedovolí! Vytvorila si ochranu z čakier a zlomila jeho moc nad ňou. Udrela ho do nosa, až to ruplo. „Urob to ešte raz a strčím ťa do Pevnosti, kam patríš!" Stúpila mu na nohu, vykrútila lakeť a prinútila ho padnúť na kolená.

Využil to, udrel ju do hornej časti stehna a Lily sa zapotácala. Tvrdo dopadla na zadok.

„To by stačilo!" Harmony nadvihla dlane a zablokovala všetky ich sily. „Spamätajte sa!"

Pod líniou svetovWhere stories live. Discover now