Kým Maddox a Lily trčali hore v izbe, Sara s Loganom sa vyhýbali Eleri a neustále sa obzerali po nepriateľoch. Boli čoraz nervóznejší a Kayla s Garym im každých päť minút museli hlásiť, čo vidia.
Keď Sara odniesla asi piatu várku šampanského, nervózne nazrela medzi hostí. Všetko vyzeralo normálne. Logan si všimol jej výraz a upokojil ju pohladením po chrbte. „Možno to lovci jednoducho nepochopili," nádejal sa.
„Silne pochybujem. Abdul by sa nenamáhal s oblekom, keby to nebolo vážne." Postavila sa za stĺp, aby ju Eleri neuvidela.
„Ten Abdul... ak je Elerin biologický otec, znamená to, že Eleri je..."
„Áno, napoly démon. Ale Maia je horšia kombinácia, ver mi. Otec lovec, matka démon."
„Máš vážne zvláštnych kamošov." Aj on sa oprel o stĺp.
„To je tak, my zvláštni sa vždy nájdeme."
Pobavene sa zaškeril. „To je pravda."
„Logan? Môžeš mi, prosím, konečne vysvetliť, ako je to s egregorami a tými ľuďmi, ktorých spovedajú Lily s Maddoxom?" Pozrela naňho úprimnými modrými očami, v ktorých videl pochopenie a zvedavosť.
S povzdychom vyvrátil oči dohora a privrel ich. „Je to taká stará legenda. Egregory tu boli od úplného začiatku, od prvej civilizácie na planéte. A niektoré prežili niekoľko ďalších civilizácií. Tá naša by podľa všetkého mala byť siedma. Šesťkrát sa poučili, že ľudstvo raz príde k bodu, keď odhalí, že nie sú bohmi. Na siedmy raz sa rozhodli históriu viac neopakovať."
„Ako? Veď sme ich odhalili."
„Áno, s tým nemohli robiť nič. A odhalili ich len lovci, ľudia sú stále pod ich nadvládou. Pred asi tri až štyritisíc rokmi na chvíľu odložili svoje boje a roztržky a zastadli za jeden stôl, aby predišli utrpeniu ich bratov z minulosti. Tí boli slobodní, pretože s pádom civilizácie padne aj ich väzenie. A Pevnosť vtedy ešte neexistovala."
„Ako neexistovala?"
„Vznikla po tom, čo boli uväznené prvé egregory, o celé tisícročia neskôr. No a ako sa dohadovali, dohodli sa na dvoch veciach. Za prvé, budú sa zo všetkých síl snažiť, aby ľudstvo nikdy nedospelo do bodu, keď v nich prestane veriť. Chceli vládnuť večne, ich potreba dominancie a uctievania bola chorobná. Pritvrdili a ako vidíš, uspeli. Ľudstvo v nich neprestalo veriť ani vo veku počítačov a letov do vesmíru."
„A tá druhá dohoda?"
„Tá popierala prvú. Znela, že ak sa presa len stane, že budú uväznení a spútaní, vždy bude niekto schopný ich naraz oslobodiť. Len tak. Vyhliadli si jeden z najbohatších rodov vo vtedajšom Egypte. Mal asi osem vetiev. Požehnali ich a všetky nasledujúce generácie neobvyklou mocou. Každý jeden z bohov do nich vložil kúsok svojej sily, až prestali byť ľuďmi a stali sa inými bytosťami, odlišnými od všetkého, čo doteraz poznáme. Mali moc nad samotnými bohmi."
„Moc?" zašepkala vzrušene, pretože tomu nemohla uveriť. „Úplnú?"
„Nie, takí hlúpi neboli. Je to moc ovplyvniť ich... pôsobenie a tiež stvoriť miesto, kam ich všetkých do jedného nahrnú. V skratke je to moc ich zvolať a svojím spôsobom uväzniť."
„Tak ako to robíme dnes?"
„Viac-menej. Tá moc zaberie len v prípade, že bohovia sú už uväznení a členovia rodu môžu byť sudcami. Môžu ich uväzniť, oslobodiť a potrestať. Mimo ľudí, nezávisle od vplyvu a moci bohov."
„Ale prečo by ste po nich pátrali vy?"
„Nechápeš? Ak nájdeme potomka, Osloboditeľa, ako ho zvykli nazývať, môže egregory nielen dostať z pevnosti, ale sám prísť na to, či sú už schopní vrátiť sa do sveta ľudí. Môže stvoriť svet, malú realitu pre nich, niečo ako... súdny dvor pre bohov. Nebudú musieť trpieť. Je to o psychike, vieš? Aj ony musia najprv poznať dobro, aby ho konali. Preto ich tak málo oslobodzujeme. Nenávidia nás za Pevnosť. Nenávidia ľudí, lebo ju takú stvorili svojou vierou, tak ako stvorili ich. Osloboditeľ by im dal nádej a oni by sa upokojili. Možno nie všetci, no vďaka nemu by buď trpeli v pevnosti, alebo dostali možnosť vyskúšať si lepší svet. Aj ľudia predsa občas dávajú zločincov do ústavu, namiesto do väzenia ak vedia, že by sa napravili."
„To dáva logiku."
„Ja viem, že dáva. No, takže stvorili Osloboditeľov a vrátili sa do pôvodných koľají. Bojovali, hašterili sa a vládli. Záznamy o Osloboditeľoch však zaznamenalo takmer každé božstvo len s malými rozdielmi. Našli sme hieroglyfy v Egypte, záznamy v katakombách Južnej Ameriky, u Inuitov, Americkí Indiáni si dokonca dodnes rozprávajú príbehy. V Severnej Európe sú runové nápisy a dokonca mapy k miestu, kde rod žil. Ázia je ich plná a najnovšie sme objavili záznamy aj v Austrálii. A tak sme začali pátrať."
„Rod prežil do dnešných čias?"
„Bohatstvo a moc ho zachránili. Prešli z Egypta do Grécka a Ríma, neskôr mierili na sever. Udržali si moc približne do vlády Napoleona. Vtedy ich moc upadala a dostali sa na úplné dno. Záznamy sa stratili a tým aj naša stopa. Podľa všetkého zostala len jedna vetva a Maddox našiel dôkaz, že to môžu byť títo dvaja, lebo sa ich snažia zabiť chlapíci s rovnakým symbolom, aký majú tí, ktorí nás napadli."
„Ale prečo by chcel niekto zabiť Osloboditeľa? Teda prečo by akákoľvek egregora chcela zabiť svoju šancu na slobodu?"
„Pretože Osloboditeľ môže dokázať, že dotyčný nie je boh, ale podvodník. On cíti bohov, je imúnny voči ich sile a ani my nevieme, aké sily v ňom driemu. Plus môže začať oslobodzovať jeho súperov. Bohovia nemajú radi konkurenciu. Chce mať absolútnu moc a s narastajúcim počtom bohov na Zemi o ňu príde."
„Chceš mi povedať, že Osloboditeľ je taký boh medzi bohmi?"
„To asi nie, on je len sprostredkovateľ. Je spojený s egregorami, a jeho moc od nich pochádza. Nepredstavuje však žiadnu hrozbu pre lovcov alebo Dozorcov. Má určité poslanie a je na ňom, či ho prijme. Môže egregory upokojiť a zbaviť ich utrpenia, no môže im aj veľmi ublížiť. To je druhá vec. Pokiaľ nebude mať otvorenú myseľ a čistú dušu, neuvidí to, čo si videla v Pevnosti ty. Každá bytosť sa musí vyvíjať, nie trpieť na večné veky."
„A ak umrie? Ak celý rod zanikne?"
„Toho sa bojíme. Už nebude nádej."
Ach, prosím, nech ešte žije. Egregory sú len také, ako ich stvorili ľudia. Niektoré si skutočne nezaslúžia to, čo majú teraz.
Z myšlienok ju vytrhol ženský výkrik a šum v miestnosti. Vyšli spoza stĺpu a zamrzli. Nepriatelia dorazili.
Desiatky mužov v dlhých kabátoch s rovnakými náhrdelníkmi a dýkami v rukách sa rozhliadali po miestnosti. Sara s Loganom zovreli vlastné zbrane. Kdesi v dave urobila Eleri to isté a Abdul tiež.
Nastal úplný chaos. Ľudia utekali do všetkých smerov, ženy jačali a väčšina mužov tiež. Personál sa náhlil preč. Nepriatelia postupovali vpred, čas od času zhrabli nejakého z hostí, pozreli mu do tváre a odhodili ho preč.
„Gary, poplach!" kričal Logan do vysielačky. „Ľudia o chvíľu vybehnú von. Musíte ich s Kaylou hromadne zhypnotizovať, pre prípad, že by videli niečo nadprirodzené."
„Nemáme ísť k vám?"
„Nie, zatiaľ nie. Lily? Maddox? Počujete nás?"
Žiadna odpoveď neprišla.
„Lily! Maddox! Poplach!"
Nič.
„Sakra!" Odtiahol Saru preč od skupiny jačiacich žien. „Musíme ich varovať." Rozbehol sa cez celú miestnosť ku schodom. Náhlila sa za ním a obzrela sa. Ľudia od hrôzy nevedeli, čo robiť. Zazrela Eleri a Abdula, ako sa bránia skupine ozbrojených mužov. Bočným vchodom nabehla dnu Maia a spoza baru sa vynoril Rick s Nigelom. Tí ich na chvíľu zdržia.
YOU ARE READING
Pod líniou svetov
FantasyLily dobre vedela, čo jej za zradu celého astrálneho sveta hrozí. Prišla o moc, priateľov, domov a takmer aj o život. Niekto ich odhalil. Niekto, to teraz obrátil svoju pozornosť na tých, pred ktorými musí zostať ukrytá... Zatratené bytosti tohto s...