Lily sa oprela o dvere a dovolila slzám zmáčať jej tvár. Napadalo jej toľko nadávok, koľko ešte v živote nepoužila. Najradšej by do niečoho kopla, prednostne do Maddoxa – konkrétne do partií, ktoré by ho z boha plodnosti zmenili na boha eunuchov.
Vypla si zvonenie na mobile a skontrolovala čas. Čo mieni Eleri robiť? Nie je tu ani okno.
Presne v dohodnutý čas jej zasvietil mobil. Eleri jej volala. Zdvihla. „El? Čo sa deje?"
„Si sama?"
„Nie na dlho."
„Dobre, tak ma pozorne počúvaj. Máme so sebou pár spojencov. Sme pred hotelom a vieme presne, kde sa nachádzaš. Nezľakni sa, keď uvidíš niečo nezvyčajné a hlavne nekrič."
„Ale čo..." zvyšok vety sa jej zasekol v hrdle. V sprchovom kúte sa zjavil vysoký muž v bielom oblečení so strapatými blond vlasmi a svetlými očami. Obzrel sa a potom sa uškrnul. „Aha."
„Dovoľ mu pomôcť ti." Eleri zložila.
Lily preglgla. „Zdravím," zamávala jazdcovi. Stretla sa s ním len raz, keď všetkým vysvetľovala, ako to s ňou je.
„Si celá, nič ti nie je?" uisťoval sa.
Zotrela si slzy. „Nie." To zlomené srdce spraví chirurg. „Ale ako sa mám odtiaľto dostať?"
Podal jej ruku. „Na malú chvíľu ťa dokážem preniesť do inej dimenzie, aby si prešla stenou. Hneď za ňou visí lano. Zvládneš sa po ňom vyšplhať? Na streche už čaká El s ostatnými."
„Poďme na to. O chvíľu mu začne byť podozrivé, prečo som tu tak dlho." Stisla jeho ruku a takmer okamžite pocítila, ako sa niečo stalo s jej bunkami a celým telom. Predstavila si, že podlaha je pevná, ale stena nie. Nechcela sa prepadnúť dolu. Jazdec ju nasmeroval k stene a ona ňou bez problémov prešla. Okamžite sa chytila lana a jazdec ju zase zhmotnil. Napla svaly.
Jazdec zmizol, no ona to nahor nemala ďaleko, len pár metrov. Eleri s Rickom sa nakláňali cez okraj a ťahali pevné lano. Keď bola na dosah, podali jej ruky.
„Ďakujem," dychčala, keď sa prehupla cez rímsu. Vonku už bola tma a zima. Na oblohe žiarili hviezdy. Prefúkol ju studený vietor, ale bolo jej to jedno. „Padajme! Neviem, kam až jeho moc siaha." Očami našla rebrík a rozbehla sa k nemu. Eleri s Rickom ju nasledovali, jazdec zatiaľ pristavil svoje biele auto. Nasadli a už aj fičali preč.
Lily sa obzrela. Hotel vyzeral pokojne, akoby sa v ňom práve nezmenil celý jej život. „On ma bude sledovať," predpovedala. Stále nosí jeho znak. Nebadane sa ho cez oblečenie dotkla. Opäťmala pocit, že jej prepáli kožu.
„Na nás nemá," vrčala Eleri. „Mám v pohotovosti sily mocnejšie než je on. Lily, môžeš mi vysvetliť..."
„Musíme ísť za chalanmi!" vykríkla odrazu Lily. „Bývajú tam, kde Sara."
„Ale my..."
„Nie, nerozumieš!" panikárila. „Jeho zrada nás už takmer stála životy. Musíme ísť za nimi."
Jazdec strhol volant, prešiel do protismeru a zaradil sa do správneho pruhu. Vykašľal sa na povolenú rýchlosť a dupol na plyn. „Nie je to ďaleko."
Lily si nepokojne hrýzla peru. Zistil už Maddox, že je preč? Bude očakávať, kam pôjde? To je jedno. Je jej povinnosťou povedať to Loganovi a Garymu. A zároveň si podá Kaylu.
Dofrčali na miesto, jazdec zaparkoval a Lily vybehla ešte skôr, než auto celkom zastalo. Náhlila sa po schodoch na správne poschodie. Zúrivo klopala, kým jej neotvoril prekvapený Logan. V tej chvíli si hluk všimla aj Sara a tiež vyšla z vedľajšieho bytu, aby zistila, čo sa deje.
„Lily," povedal Logan a hneď sa vydesil, keď uvidel jej výraz.
„Zradil nás," vydýchla namiesto pozdravu a vošla do maličkého bytu. Gary s Kaylou na ňu s obavami pozreli. „Maddox nám vymazal pamäť," pokračovala, hnaná potrebou všetko zo seba dostať. „Je to boh! Ja som to zistila a preto mi vymazal spomienky!" Chrlila zo seba krátke, úsečné vety a hovorila, čo práve zistila a ako Maddox reagoval. Dozorcovia, Kayla aj Sara boli po celý ten čas potichu. Občas uhýbali pohľadmi. „... a odmietol ma pustiť, aby som nikomu nič neprezradila. Eleri to našťastie zistila a prišli ma zachrániť," dokončila udýchane a čakala, že budú v rovnakom šoku ako ona. Že Kayla sa bude snažiť ujsť čo najďalej. Že ju minimálne poľutujú, sakra! A oni namiesto toho behali pohľadmi po stenách, svojich topánkach a oknách.
Sara, stojaca za jej chrbtom, zachytila Loganov utrápený pohľad a vedela, že Lilyino sklamanie ešte nekončí. Zúfalo krútila hlavou. Toto ju položí.
„No? Čo urobíme?" naliehala Lily, keď sa nikto nemal k slovu. „Maddox je boh, do pekla a vy sa tvárite, akoby..." Pochopila. Toto zistenie z nej dostalo všetky emócie, otupela a už necítila nič, len chlad. „Ibaže vy ste to vedeli," povedala mierne. Nemohla tomu uveriť.
„Lily, niečo sme tušili..." začal Gary, ale nemal slov. Lily sa tvárila ako na poprave. Prázdna. Bez zmyslu života.
„A nič ste mi nepovedali. Hvorí sa, že Dozorca sa môže spoľahnúť len na iného Dozorcu. Ako vidím, celá aliancia je vybudovaná na klamstvách." Otočila sa a zbadala Saru. Nebolo treba vysvetľovať. „Aj ty? Dokonca aj ty?"
„Prepáč mi to, Lily," prosila ju potichu. „Nechcela som."
„Tak nechcela." Ešte aj krv sa jej zmenila na čosi ľadové, bezcitné. „A kto ťa k tomu prinútil, hm?"
Sklopila pohľad.
S vysvetlením prišiel Logan. „Nechceli sme ti to povedať, pretože sme videli ako ťa má Maddox rád. A ako máš ty rada jeho."
Primrzla na mieste. „Som vážne jediná, ktorá sa dôležité veci dozvedá naposledy?!" rozhnevala sa.
Kayla mala tú odvahu pozrieť jej do očí. „Bola si primladá, aby si to pochopila. Nechcela si vidieť to, čo videli oni, priznaj si to."
V Lily to vrelo. „Mala som právo vedieť, že je boh! Mala som právo vedieť, že si ma označil!"
„Odpusť nám to, Lily," ospravedlňoval sa Gary. „Mysleli sme, že ti to povie sám. Keď príde čas, keď dospeješ."
Keby bola Lily časovaná bomba, práve by jej na ciferníku svietilo 00:00. Mala sto chutí všetkých na mieste zbiť do bezvedomia. „Pre vás som vždy bola len dieťa? No to je výborné! Prvý raz v živote som mala pocit, že som medzi seberovnými a oni ma mali len ako nedospelú pubertiačku." A to bolelo. Veľmi. Nikto sa k nej nikdy nesprával ako k rovnocennej. „Nie je Maddox len tak mimochodom úchylný, keď sa chodieval schladiť do Severného mora? Som predsa len decko, nie?"
„Si jedna z nás," uisťoval ju Gary.
Odfrkla si. „Keby som bola, dnes tu na vás nekričím." Zvrtla sa a kráčala ku dverám. „Viete čo? Mám toho dosť. Končím." Rozhodla sa z minúty na minútu a vedela, že práve toto je riešenie na ich situáciu. „S Dozorcami, s bohmi, s Osloboditeľom. Raz ma už iní využívali kvôli pohodliu. Nech sa prepadnem, ak to dovolím znovu." Posledné slová povedala s plačom. Tí, ktorí pre ňu znamenali najviac, sa zmenili na najhorších zradcov. Možno je jej súdené nemať nikoho blízkeho. Možno urobila v minulom živote niečo zlé a toto je trest.
Logan s Garym sa tvárili, akoby strácali dôležitú časť tela. Lily vždy bola ich miláčikom, zlatíčko celej partie. Nedokázali robiť nič, keď sa otočila a bez jediného pohľadu späť odkráčala z bytu. Na schodoch zaznel jediný vzlyk.
YOU ARE READING
Pod líniou svetov
FantasyLily dobre vedela, čo jej za zradu celého astrálneho sveta hrozí. Prišla o moc, priateľov, domov a takmer aj o život. Niekto ich odhalil. Niekto, to teraz obrátil svoju pozornosť na tých, pred ktorými musí zostať ukrytá... Zatratené bytosti tohto s...