1

8.3K 206 6
                                    

Amele Andess POV

Tak semua benda yang kau nak kau akan dapat. Itu kisah hidup aku yang aku benci dari aku lahir di dunia ini. Kebahagiaan sangat jauh untuk aku kecapi. Kenapa? Aku pun tak tahu.

Pistol di tangan, aku pusing-pusingkan di atas meja. Sebab apa? Sebab aku bosan.

Dah 2 tahun, Gerard meninggal. Tapi aku masih dapat rasa dia hidup. Padahal dia mati dekat atas riba aku sendiri. Entahlah. Mungkin aku belum terima kenyataan yang dia dah tak ada.

Tiba-tiba pintu bilik itu dirempuh oleh seseorang. Aku tak toleh sebab aku tau siapa yang tolak pintu tu macam nak roboh.

"Yahoo! Finally aku balik dari Canada yang bau babi tu. HAHAHAHA" ujar Amry,abang kedua ku yang perangai macam lahabau bin hanat.

Aku menjeling dia.

"Alah, dik. Lek lah. Kesian lah sikit dekat aku." ujar Amry yang perasan dengan jelingan maut adiknya itu.

"Rilek kepala babun kau. Memekak je. Sebab tu aku tak suka kau balik sini." balas aku.

"Wow mulut kau. Macam hanat." marah Amry.

"Dah-dah tak yah nak gaduh macam budak-budak." marah Amran yang baru masuk ke dalam bilik itu diikuti Frandy dengan Qody.

Amry bersalam bro dengan Frandy dan Qody.

"Aku ada bad news nak bagitau. And kita ada kerja perlu settlekan." ujar Amran tegas.

Aku yang duduk bertentangan dengannya mengangkat kening.

"Gerard hidup lagi." ujar Amran setelah lama berdiam diri.

Semua terkejut termasuk aku.

"What? Abang An tak main-main kan?" tanya ku untuk kepastian.

"Ye aku tak main-main. Tugas kita kali ni kena selamatkan dia. Tapi nak selamatkan dia bukan senang." balas Amran.

"Apa yang susah sangat,bro?" tanya Qody.

"Susah nya sebab aku tak tahu dekat mana diorang sorokkan Gerard." balas Amran.

"Siapa diorang? And mana kau dapat cerita ni?" tanya Amry.

"Diorang tu adik dia sendiri, Gibran Atlass. Aku dapat tahu sebab hari itu aku pergi hospital then aku ternampak seorang mamat ni dia pakai mask and muka dia kena tutup dengan hoodie and ramai bodyguards yang jaga dia. Aku macam curious. So aku follow diorang and aku nampak Gibran bukak hoodie Gerard. And muka Gerard penuh lebam so aku tahu yang adik dia confirm kurung dia. And pukul dia." balas Amran.

"Aku tangkap gambar Gibran tu senyap-senyap. And gambar Gerard." sambung Amran sambil menunjukkan gambar yang ditangkapnya tempoh hari kepada aku,Amry,Frandy and Qody.

"Balik rumah aku terus cari siapa mamat tu. And aku jumpa info pasal mamat tu. Tak banyak. Sebab mamat tu banyak private kan identiti diri dia." sambung Amran lagi lalu mengedarkan info tentang Gibran yang dia jumpa.

"Kau rasa sebab apa dia buat abang dia macam tu?" tanya Frandy.

"Mesti ada something. Sebab tak kan dia nak pukul abang dia sampai macam tu sekali." balas Qody.

"So kita kena cari reason why dia buat abang dia macam tu. Means kita kena rapat dengan dia. Baru kita boleh bertindak untuk selamatkan Gerard." sambung Qody lagi.

"So macam mana kita nak dekat dengan dia?" tanya Frandy.

"Good question,Frand. Aku dah ada idea." balas Amran lalu memandang aku.

Semua mata memandang aku.

"What?" tanya aku sebab tak faham.

****************
"Okay-okay. Esok aku bayar." ujar Hanafi yang sudah penat dibelasah oleh Gibran.

"Kau dari tahun lepas sampai tahun ni kau kata esok-esok. Aku dah penat lah dengar." balas Gibran lalu menumbuk sekali lagi perut Hanafi.

"Okay macam ni. Aku jual anak sedara aku dekat kau." ujar Hanafi.

Gibran memandang Hanafi.

"Berapa je kau nak jual? Sedap sangat ke anak buah kau tu?" tanya Gibran.

"Anak buah aku ni cantik. Jap aku tunjuk muka dia." balas Hanafi lalu mengeluarkan handphone Samsung S1 nya.

Gambar anak sedara nya ditunjuk.

Gibran terdiam memandang raut wajah itu.

'Cantik macam ada mix.' getus hatinya.

"Okay, fine. Esok pukul 10 aku nak kau bawak dia dekat tempat aku." balas Gibran.

"Kau tipu aku, memang esok hari last kau hidup. Bla." ujar Gibran lalu berjalan keluar dari bilik itu sambil tersenyum.

TBC

Korang rasa apa plan Amran? And siapa anak sedara Hanafi tu? Teka lah okay. Btw tq baca first story author. Teruskan support author. Don't forget to vote. Thank you.

--C A Y R E N--

Mrs.Gibran AtlassWhere stories live. Discover now