Amele melangkah masuk ke dalam Starbuck. Tempat yang dijanjikan dengan Athea. Selepas menerima air yang di order, Amele berjalan mencari meja. Memandangkan harini, hari Sabtu, so KLCC memang akan penuh dengan manusia.
Amele memandang anaknya yang makan lasagna. Yelah tak breakfast lagi. So breakfast mat salleh lah harini.
Sementara menunggu Athea, Amele berborak dengan anaknya sehinggalah tiba-tiba seseorang yang pakai tudung menegurnya dan terus duduk di sebelah anaknya dan meletakkan airnya di atas meja.
Amele memandang wanita dihadapannya tidak percaya. Dari atas sampai bawah dia memandang Athea.
"Kau asal pandang aku macam nampak hantu?" soal Athea.
"Is that u, Athea Andess?" soal Amele.
Iyan yang duduk disrbelah Athea turut terkejut.
Last dia jumpa Athea, masa itu dia berumur 3 tahun lebih dan dia masih ingat Athea hanya mengenakan dress paras lutut dan lengan pendek. Dan baju itu agak ketat.
Berbeza dengan Athea yang dihadapannya sekarang ini. Baju kemeja berwarna biru laut dan seluar skinny jeans hitam dan bertudung.
"Yelah ni aku lah." balas Athea.
"Okay u still look amazing walaupun pakai tudung. And still berfashion. Tapi aku rasa awkward sangat sekarang ni. Macam aku tak pernah jumpa kau. You know?" ujar Amele.
"Yeah, I know." balas Athea bersahaja.
Sudah dia agak sepupunya ini akan terkejut.
"Aunty. Where is your hot skirt?" soal Iyan tiba-tiba.
Athea tergelak.
"Aunty dah buang semua tu. Sebab aunty dah pakai tudung." balas Athea.
"Wah! You know what aunty, you look amazing kalau pakai macam ni berbanding pakai baju macam dulu." ujar Iyan bersahaja.
Mereka bertiga tergelak.
Benar. Siapa kata pakai seksi lawa. Memang lawa bagi si pemakai tapi orang lain terseksa memandangnya.
"Terlampau banyak benda kau kena share ni." ujar Amele.
"No. No. Start with you." potong Athea.
"Dari aku masuk sini, aku nampak kau, aku boleh tahu dari air muka kau yang kau terlampau banyak masalah. Sekarang bukak buku. Aku nak dengar." sambung Asha.
"You sure?" soal Amele lalu tersengih.
"Yes. Now." balas Asha.
Amele menarik nafasnya dalam-dalam dan mula menceritakan semuanya.
Iyan disebelah diam tidak menyampuk dan sibuk membaca komiknya.
***************
Gibran berjalan ke wad ibunya. Kelihatan ibunya gembira bersembang dengan Asha.Gibran melangkah masuk ke dalam bilik itu.
"Gibran." panggil Puan Sri Hazirah.
Gibran hanya tersenyum kelat.
"Ibu nak minta tolong Gibran teman Asha pergi KLCC. Dia ada fitting untuk KL Fashion Week next month." ujar Puan Sri Hazirah.
Gibran memandang Asha.
"Cepatlah." ujar Gibran.
Puan Sri Hazirah sudah tersenyum. Nampaknya anaknya sudah boleh menerima Asha sedikit demi sedikit. Kalau dulu suruh pergi makan pun Gibran akan beri seribu satu alasan.
YOU ARE READING
Mrs.Gibran Atlass
Random[1st Book: Complete] Amele Adryana Andess - Seorang perempuan yang lembut dalam kasar. Perwatakannya seperti perempuan biasa yang lembut dan menawan. Tapi siapa sangka dia seorang mafia yang tiada siapa kenal wajahnya kerana dia adalah SNIPIECE yang...