2 minggu kemudian
Amele ralit memandang skrin laptopnya. Kemudian matanya beralih ke dokumen yang berselerak di atas meja kerja nya.
Sedang sibuk dia menandatangani dokumen penting, bilik kerja di rumahnya di rempuh oleh seseorang tanpa ketuk terlebih dahulu.
"Rude you!" marah Amele sambil mengangkat mukanya memandang gerangan yang merempuh bilik kerja nya.
Paling dia pantang orang tidak menghormati privasi dia.
Matanya memandang wajah termengah-mengah Anis dengan tajam.
"Maaf, puan. Bukan niat saya nak ganggu puan. Tapi,.. I.. Iyan.. dia...badan dia pa..panas sangat." ujar Anis tercungap-cungap dalam masa yang sama gerun dengan pandangan bossnya.
Amele yang mendengar ayat yang keluar dari mulut Anis terus bangun dari duduknya dan melangkah laju ke bilik anak nya.
Sampai sahaja di bilik Iyan kelihatan 2 orang bodyguard nya berdiri di hujung katil Iyan. Dan Iyan sedang lena tidur di atas katil miliknya.
"Call Dr. Pawn now." arah Amele kepada salah seorang bodyguard nya.
Dia duduk di birai katil sambil mengusap kepala anak nya.
Panas.
"Kenapa anak mommy demam panas ni?" soal Amele sambil memandang wajah lena anak nya.
*********************
"Gibran!" jerit Asha sambil mengejar langkah Gibran yang baru keluar dari bangunan pejabatnya.Gibran merengus. Gibran mengarahkan bodyguard nya untuk menjauhkan Asha darinya.
"Eh lepaslah! Aku nak jumpa tunang aku lah!" jerit Asha lagi sambil meronta untuk dilepaskan dari pegangan bodyguard Gibran.
"Kau nak apa? Cakap jelah. Tak payah nak menjerit macam tarzan. Ni bukan zoo." ujar Gibran yang masih tidak menoleh memandang Asha.
"You! I nak cakap dengan u. I nak ajak u bincang pasal our wedding. Dah lah u menghilang seminggu tup tup balik tak bagi i jumpa u. U pergi mana?!" soal Asha dengan nada yang tinggi.
"Eh perempuan!" sergah Gibran sambil menoleh memandang wajah plastik yang di pegang oleh bodyguard nya.
"Kau siapa nak tinggikan suara dengan aku?! Kau siapa nak persoalkan mana aku pergi?! And aku nak tanya kau, kau layak ke jadi isteri aku?!" soal Gibran sinis.
"I tunang you! Of course I ada hak tanya u mana u pergi! And I adalah perempuan paling layak jadi isteri you! Bukan macam isteri you yang lari ikut jantan lain! Spesis sundal!" balas Asha geram.
Gibran yang pantang Amele dihina terus naik angin. Dia mendekati Asha dan mencengkam rahang Asha.
"Eh betina! Kau tak layak nak cakap isteri aku macam tu! Kalau kau nak tau seminggu aku hilang, aku pergi jumpa anak bini aku! Puas?!" ujar Gibran kasar lalu melepaskan cengkamannya.
"Sekarang ni aku nak kau balik! Pergi cermin muka kau tu! Siapa yang sundal! Nanti dah diri depan cermin tu kau jumpalah jawapan. And jangan nak berangan kau boleh jadi bini aku. Only Amele Adryana je yang layak jadi isteri dan pedamping aku. Kau. Layak. Duduk. Dekat. Tapak. Kasut. Aku. Level-level najis." sambung Gibran dingin. Lalu dia berjalan menuju ke kereta McLarren P1 milik nya.
******************
"He is fine. But his temperature very high. You should take a good care of him and don't forget give him this medicine when he awake." ujar Dr. Pawn."Okay thanks doctor." ujar Amele sambil bersalam dengan doktor lelaki separuh abad itu.
"Welcome."
Dr. Pawn berjalan mengikut bodyguard Amele turun ke tingkat bawah.
Amele memandang anaknya yang sedang diulit mimpi. Risau dia apabila dia rasa badan anaknya terlampau panas.
"Daddy! Daddy!"
Amele terus mendekati anak nya yang sedang mengigau. Amele terus memujuk anaknya untuk bertenang. Dari tadi lagi Iyan mengigau menyebut nama ayahnya.
Iyan bangun dari tidurnya terus memeluk Amele.
"Mommy.. Nak daddy.." ujar Iyan.
Amele mencium ubun-ubun anaknya.
"Nanti mommy call daddy okay." pujuk Amele.
"Tak nak! Nak daddy!" jerit Iyan tiba-tiba sambil menangis.
Senang kata mengamuk.
Amele memandang anaknya yang sedang meronta-ronta diatas katil sambil mebaling bantal-bantal yang ada di atas katil miliknya.
"Iyan. Iyan." panggil Amele yang ingin menenangkan anak lelaki nya.
"Nak daddy! Nak daddy!" amuk Iyan.
Amele sudah mati akal. Tidak pernah Iyan mengamuk seperti ini.
Tiba-tiba pintu bilik Iyan dirempuh dari luar.
"Oh my god! Iyan! Hey! Anak papa." ujar Emilio sambil berlari ke Iyan yang sedang mengamuk lalu dipeluknya budak kecil itu.
Ivan di pintu hanya memerhati. Bukan tidak ingin memujuk Iyan tetapi dia tidak pandai.
"Nak daddy!" jerit Iyan yang dalam pelukan Emilio.
"Okay. Okay. Nanti papa bawak Iyan balik Malaysia jumpa daddy okay. But first Iyan kena makan ubat. Baru boleh sihat. Bila sihat nanti papa bawak jumpa daddy. Okay?" pujuk Emilio sambil menepuk-menepuk belakang badan anak kawan baiknya.
Nak terhenti darahnya bila dapat call dari Amele tadi yang mengatakan Iyan demam panas. Terus dia bergegas ke rumah kawan baiknya dengan Ivan.
"Papa janji?" soal Iyan sambil mengesat air matanya kasar.
"Janji."
Amele hanya memerhati.
'Takkan aku nak bawak dia balik Malaysia. No. No. Tak boleh. Bahaya!'
Selang beberapa minit selepas Iyan makan ubat, dia kembali lena.
"Kau kena bawak dia jumpa daddy dia." ujar Emilio.
"No! Bahaya! Kau gila ke?!" marah Amele.
"Yes memang berbahaya tapi masalahnya kau nak ke anak kau sakit sebab rindu daddy dia?!" marah Emilio.
"Jangan selfish, Amele." sampuk Ivan.
"Kalau Gibran datang sini aku tak ada masalah. Tapi kalau nak bawak Iyan balik Malaysia itu adalah masalah terbesar aku." balas Amele.
"Nak tak nak kau kena hantar dia balik Malaysia." ujar Emilio.
"Fikir baik buruk untuk anak kau Amele." ujar Ivan pula.
"Kau tahu kan, dari dulu musuh-musuh kau aim Iyan untuk balas dendam atas apa yang kau buat dulu. Baik kau balik Malaysia. Spain bahaya untuk Iyan." ujar Emilio.
Amele memandang Emilio dan Ivan silih berganti.
"Perlu ke aku balik?"
TBC
Sorry guys aku tak update hari yang aku janji dengan korang. Ada problem sikit. Tapi ni chapter yang aku janjikan untuk korang. Jangan lupa vote and comment. Thank you❤.
#staysafe--C A Y R E N--
YOU ARE READING
Mrs.Gibran Atlass
Random[1st Book: Complete] Amele Adryana Andess - Seorang perempuan yang lembut dalam kasar. Perwatakannya seperti perempuan biasa yang lembut dan menawan. Tapi siapa sangka dia seorang mafia yang tiada siapa kenal wajahnya kerana dia adalah SNIPIECE yang...