3

5.8K 175 6
                                    

Amele yang tersedar dari tidurnya memandang syiling putih di atas. Memori tengah hari tadi tiba-tiba terjah masuk ke dalam kotak fikirannya nya.

'Aku jijik dengan diri aku sendiri.' getus hatinya sambil air mata nya jatuh satu per satu.

Lengan Gibran yang menjadi alas tidurnya turut basah. Terus Gibran terbangun dari lenanya.

Amele yang masih menangis itu dipandang Gibran.

"Aku kahwin dengan kau." ujar Gibran ringkas lalu menarik lengannya dari kepala Amele.

Amele memandang tajam ke arah lelaki yang telah mencuri segala-galanya dalam hidup dia.

"What? Aku nak bertanggungjawab pun salah ke?" soal Gibran.

"Lelaki macam kau tak layak nak jadi suami aku. Jangan kata suami, musuh pun kau tak layak." balas Amele pedas.

Lalu dia mengutip bajunya dan disarungkan ke badan. Tandas dituju. Dia perlu membersihkan badannya yang telah disentuh oleh Gibran tadi. Sungguh dia jijik dengan dirinya sekarang ni.

Gibran yang berada di atas katil menghantar pemergian Amele ke tandas dengan ekor matanya. Sungguh dia terasa dengan kata-kata Amele.

'Perempuan ni bukan calang-calang punya perempuan ni.' getus hati Gibran.

Lalu dia menutup kembali matanya untuk tidur semula.

Amele yang di dalam tandas sudah selesai membersihkan diri. Dia tidak tahu sama ada dia mahu keluar ataupun tidak.  Dia mengintai Gibran disebalik pintu bilik air itu sambil tangannya memegang bathrobe milik  Gibran.

Apa dia kesah. Dia rembat je lah. Berus gigi dan tuala pun dia rembat dari dalam almari cermin yang ada dalam bilik air itu.

"Keluar je lah. Aku dah puas  tadi." ujar Gibran.

Terus merah muka Amele.

'Kepala babi dia lah. Kau fikir aku nak sangat ke batang kau,babi.' marah Amele dalam hati.

Amele berjalan menuju ke wardrobe milik Gibran.

Baju blouse nya sudah dibuang ke dalam tong sampah yang ada dalam bilik air tadi kerana blouse itu tidak serupa baju dah dia tengok.

Amele termenung memandang wardrobe yang besar itu.

'Mana satu baju dia aku nak rembat?' soal Amele sendiri.

"Almari nombor 3 dari kanan kau, ambil lah hoodie ke sweatshirt aku tu. Semua dah tak muat." laung Gibran dari luar bilik wathrobe itu.

Kaki Amele terus berjalan ke arah almari yang dikatakan oleh Gibran.

Baju sweatshirt warna kelabu diambil lalu dia berjalan semula ke bilik air.

Gibran yang sedang bermain PUBG di iPhone nya memandang gerak geri Amele sekilas.

Amele pakai semula bra dan panties nya yang tadi. Terpaksa okay sebab dah tak ada. Dan dia menyarungkan skinny jeans nya dan dia menyarung sweatshirt milik Gibran.

Dia memandang pantulan dirinya di cermin dalam bilik air itu.

'Hmm bolehlah untuk hari ni. Hopefully, hari ni aku dapat bla dari sini.Banyak lagi cara kot. Tapi kenapa lah diorang pilih benda bodoh ni.' getus hati Amele.

TOK TOK

"Kau memang nak duduk dalam ni sampai esok ke?" laung Gibran dari luar.

'Eeee semak lah tiang lampu ni.' marah Amele.

Mrs.Gibran AtlassWhere stories live. Discover now