Amele tersedar dari lena apabila cahaya matahari terkena wajahnya.
Dia memegang lengan yang memeluknya. Siapa lagi kalau bukan Gibran. Dia menoleh ke belakang untuk memandang wajah suaminya.
Toleh sahaja ke belakang kelihatan Gibran sedang memandangnya.
"Dah lama bangun ke?" soal Amele dengan suara serak basah. Baru bangun tidur kan.
"Baru." balas Gibran sambil tangan kanannya bermain-main dengan cincin di jari manis Amele.
"Thanks for last night. And jangan tinggalkan aku lagi." ujar Gibran sambil memandang dalam mata Amele.
"I takkan tinggalkan u lagi. Tapi i kena balik Spain next week sebab nak settlekan a few things. Then i stay sini sampai bila-bila dengan u." balas Amele lalu mencium bibir suaminya.
"Aku rindu kau." ujar Gibran lalu menarik Amele ke dalam pelukan dia.
Akhirnya Amele berjaya mencapai kebahagiaan nya. Adakah untuk sementara?
Amele membalas pelukan suaminya.
***************
Asha melangkah masuk ke dalam restoran mewah yang dijanjikan oleh Puan Sri Hazirah.Sejujurnya selepas di basuh oleh Gerard. Dia tersedar sesuatu. Mama nya langsung tidak bahagia dengan ayahnya. Malah ayahnya juga tidak memberikan kasih sayang sepenuhnya kepada dia. Dia sedar bahawa hidup sebagai perampas tidak akan bahagia. Apa salahnya kalau dia undurkan diri?
"Asha, why ibu call Asha tak angkat?" soal Puan Sri Hazirah.
"Asha busy lah lately ni ibu." balas Asha.
"Yeah, ibu faham. Tapi kita kena bekerjasama untuk buat plan Asha. Semalam Gibran call ibu kata Amele dah balik sini. Kita kena buat plan tu secepat yang mungkin." ujar Puan Sri Hazirah.
"But ibu. Asha tak nak lah. Asha kesian lah dekat Amele dengan anak diorang." balas Asha.
"What?! Why tiba-tiba Asha tak nak?! Dulu bukan Asha beria ke nak Gibran?" soal Puan Sri Hazirah dengan nada terkejut.
"Asha tak nak lah jadi perampas ibu. Biarlah diorang bahagia." ujar Asha.
"What do you mean? Asha, you jangan lupa ye. Nama you naik sekarang sebab i yang bagi you banyak job. I yang cari job untuk you. You sedar sikit you berdiri dekat mana. And i don't care. You like it or not, u kena kahwin jugak dengan Gibran. You kena bayar jasa i dengan kahwin dengan Gibran." marah Puan Sri Hazirah.
"But, ibu.."
"No excuse! Kalau you rasa you nak jadi top model lagi, ikut je cakap i." ugut Puan Sri Hazirah.
Asha mengeluh kasar. Dia tidak sangka selama ni Puan Sri Hazirah membantu dia hanya mengharapkan balasan atqs segala bantuan yang dia beri.
*********************
Amele yang sedang leka masak tengah hari di dapur terkejut apabila ada orang memeluknya daripada belakang.Amele tidak menoleh kerana dia tahu dari bau wangian badan maskulin Gibran.
Gibran mencium kawasan leher Amele yang terdedah. Disebabkan Amele mengikat rambutnya bun, hal ini menyebabkan kerja Gibran lebih mudah.
"Bie. I dekat api lah. Karang tangan i melecur karang." ujar Amele yang kegelian.
Terus berhenti perbuatan Gibran tetapi tangan nya masih setia di pinggang ramping isterinya.
"Kau masak apa?" soal Gibran.
"Ikan bawal masak merah, sayur campur and udang masak kunyit." balas Amele lalu menutup api selepas sayur campurnya sudah siap masak.
Terus dia menoleh ke belakang menghadap si suami yang manja seperti anak kucing. Tangan dia terus merangkul leher Gibran.
Gibran tersenyum senget. Tangan kirinya naik membetulkan rambut yang terjuntai di dahi Amele. Tangan kanannya masih setia di pinggang si isteri.
Gibran mencantumkan dahi mereka. Dan hidung mereka berlaga.
Gibran membuat lyp sync 'I love you'.
Amele membisikkan kalimah yang sama di telinga Gibran.
Lalu Gibran mencantumkan bibir mereka. Lama.
"Daddy. Mommy." panggil Iyan yang tiba-tiba masuk ke ruangan wet kitchen dengan memegang patung Hawkeye di tangan kanannya.
Amele yang terkejut terus menolak dada bidang Gibran kasar.
Jangan lupa ye, lembut-lembut Amele, dia masih hebat seperti Snipiece.
Gibran dan Amele serentak menoleh ke arah Iyan yang memandang mereka pelik.
"Daddy kenapa kiss mommy Iyan?" soal Iyan.
"Because she's my wife." balas Gibran bersahaja.
"But, only me can kiss her." ujar Iyan lalu memandang daddynya dengan pandangan tak puas hati.
"Ah tak ada. Ni wife daddy. Suka hati daddy lah." balas Gibran yang tidak mahu mengalah.
"No! Mommy is my girlfriend. You can't kiss her! Why daddy kiss lips mommy?! Iyan kiss mommy punya pipi je!" marah Iyan lalu mebdekati daddy nya dan menolak kaki daddy dia supaya menjauhi Amele.
Amele menggeleng kepala dengan perangai suami dan anaknya. Gibran pula tidak mahu mengalah. Pening.
"Okay, guys. Pening lah kepala mommy dengar you guys gaduh. Nak gaduh pergi depan. Mommy nak siapkan meja. Out!" arah Amele.
Gibran terus mendukung Iyan dan membawa Iyan ke ruang tamu.
Amele menggelengkan sahaja kepalanya.
"Ini nak tambah anak? Baru seorang dah macam ribut taufan." ujar Amele seorang diri.
****************
"Kau serious lah nak pergi rumah Gibran?" soal Amran."Ya. Aku nak jumpa anak buah aku. Nak harapkan Amele bawak dia jumpa aku. Lambat lagi." balas Amry lalu kembali fokus kepada jalanraya yang penuh dengan kereta.
"Macam mana kalau Amele tak nak jumpa kita?" soal Amran.
"Aku bukan nak suruh dia jadi mafia balik. Aku just nak satukan family kita je. Dan aku akan tunaikan janji aku yang aku cakap dengan kau haritu." balas Amry selepas melepasi tol lorong Smartag.
"Kau rasa dia percaya ke?" soal Amran lagi.
Amry memandang abangnya sekilas.
"Kau asal setan?! Macam takut je. Rileks lah kita bukan nak pergi cari masalah. Kita nak settlekan masalah. Adumak kau ni." balas Amry.
Amran memandang semula kawasan highway itu. Daripada dia bangun tidur pagi tadi lagi dia rasa macam something tak kena yang akan berlaku.
TBC
Thanks sudi baca. And thank u kepada yang vote dan add dekat library korang. Thank u so much. Aku appreciate sangat. Jangan lupa vote chapter ni okay. Insyallah kejap lagi ada next chapter lagi.
#staysafe--C A Y R E N--
YOU ARE READING
Mrs.Gibran Atlass
Random[1st Book: Complete] Amele Adryana Andess - Seorang perempuan yang lembut dalam kasar. Perwatakannya seperti perempuan biasa yang lembut dan menawan. Tapi siapa sangka dia seorang mafia yang tiada siapa kenal wajahnya kerana dia adalah SNIPIECE yang...