54

4.3K 171 11
                                    

Tengok video dekat atas tu and imagine scene fight RAGE vs KIRAN macam dalam video dekat atas.

"Wah! Ramainya! Aku tak sangka RAGE sanggup datang ke istana serba mewah aku ni." ujar Kiran yang berdiri di hadapan anak-anak buahnya.

Gibran yang berdiri di hadapan sekali group dia memandang anak-anak buah Kiran yang memakai suit berwarna hitam.

"Budak-budak kau nak pergi meeting ke pakai baju macam tu?" soal Arfan sinis.

"Well budak-budak aku ada class. Bukan macam budak-budak kau, low class." balas Kiran.

"Okay we'll see. Siapa low class siapa high class lepasni." ujar Amry.

"Mana family aku?" soal Gibran dingin.

Amele disebalahnya tengah menahan marah. Tangannya sudah gatal untuk menumbuk wajah-wajah dihadapannya itu.

"Kalau kau nak family kau, kau kena lepas daripada budak-budak aku. Goodluck." ujar Kiran.

"Kau ingat kau boleh bla ke? Jangan mimpi." balas Gibran.

Kiran tersenyum sinis.

"Catch me if you can." ujar Kiran perlahan.

Gibran memandang dia tajam.

Ethan disebelah sudah menggenggam penumbuk nya. Tunggu masa dia lepaskan tepat pada muka Kiran.

"Serang!" arah Kiran.

Semua anak-anak buahnya berlari ke hadapan dan dia makin lama makin ke belakang dan menghilangkan diri.

"Serang!" arah Gibran yang mengetuai RAGE.

Semua ahli kumpulan RAGE berlari ke hadapan apabila mendengar arahan Gibran.

Semua mengeluarkan tenaga mereka. Ahli kumpulan Elites yang terkenal dengan skill parkour mereka menggunakan skill mereka dengan menumpaskan anak buah kiran.

Rayd's, G's dan A-DarkA menggunakan skill berlawan dan menembak mereka.

Amele tidak lagi menggunakan snipernya malah kali ini dia hanya berbekalkan satu glock sahaja. Baginya, senjata tidak penting tapi hati itu penting untuk berlawan.

Gibran menendang wajah anak buah Kiran. Walaupun lawannya bukan seorang tetapi dia menggunakan tenaganya untuk berlawan dengan anak-anak buah Kiran kerana dia ingin menyelamatkan ahli keluarga dia. Lebih-lebih lagi anak dia, Iyan.

Ethan yang sememangnya sudah lama berdendam dengan Kiran, hari ini dia dapat lepaskan segala dendamnya dengan memukul anak buah Kiran tanpa halangan. Dia hanya mahu satu sahaja iaitu menuntut bela kematian kawan baik dia.

Raydan menembak setiap seorang yang cuba menyerang dia. Bukan mudah untuk dia berlawan menggunakan tulang 4 kerat dia, jadi dia mengambil keputusan untuk menembak semua yang datang kepada dia.

Affan dan Yan diatas kontena-kontena yang tersusun di hadapan gudang itu bersiap sedia dengan sniper mereka. Siapa kata Amele seorang sahaja yang bijak menggunakan sniper. Watak lain pun terel jugak.

Amran menendang salah seorang anak buah Kiran sehingga terhentak belakang badan budak itu di dinding kontena.

Gibran yang sedang berlawan dengan anak buah Kiran tiba-tiba ternampak Kiran sedang berlari.

"Kau nak pergi mana setan?!" marah Gibran lalu menumbuk wajah salah seorang anak buah Kiran lalu mengejar langkah Kiran tetapi setiap langkah Gibran mesti ada anak buah Kiran yang menghalangnya.

"Yan! Cover aku." ujar Gibran yang sedang mrnyepak perut anak buah Kiran.

"Copy that." balas Yan lalu mrngalihkan snipernya ke arah anak buah Kiran yang menghalang jalan Gibran.

Dia menembak semua yang menghalang jalan Gibran.

Gibran mengambil kesempatan itu dengan berlari mengejar Kiran.

Amele suaminya berlari masuk ke dalam gudang itu, Amele turut berlari ke arah yang sama.

"Yan!" panggil Amele.

Yan yang seakan faham itu merespon.

"Aku cover. Gerak." balas Yan.

Beto yang menjadi mata di atas, memandang laluan Amele. Dia menjadi pemerhati yang cekap. Selalunya dia akan perhatikan dari CCTV tetapi gudang ini tiada CCTV jadi dia terpaksa turun padang untuk menjaga keselamatan ahli kumpulannya.

Tiba-tiba Beto ternampak sekumpulan lelaki berpakain sut hitam keluar dan berjalan ke arah Amele.

"Amele! Ramai datang dekat kau." ujar Beto sambil matanya setia memandang ke arah bawah dengan bantu teropong.

Amele yang terdengar itu memandang ke hadapannya. Benar ada sekumpulan lagi lelaki bersut hitam.

"Berapa ramai kau ada setan?!" marah Amele.

Team Elites yang mendengar itu turut memandang. Di sebabkan mereka berhampiran dengan Amele, mereka mendekati Amele.

Team Elites yang berada di atas kontena turun ke bawah dengan menggunakan aksi parkour mereka. Tetapi ada juga yang masih tunggu di atas kontena.

"Kitorang back up. Kau pergi masuk. Bawak sial tu keluar." ujar Ethan yang sudah berdiri di sebelah Amele.

Amele mengangguk.

Amele dan Elites berlari ke arah sekumpulan lelaki bersut hitam itu dan menyerang mereka.

Yan yang di atas turut membantu menembak anak buah Kiran. Affan pula terpaksa membantu group yang di belakang yang masih berlawan dengan anak buah Kiran.

Amele yang nampak peluang masuk ke dalam terus berlari masuk ke dalam dan menendang sesiapa sahaja yang menghalangnya.

Masuk sahaja di dalam gudang itu kelihatan Gibran sedang berlawan dengan anak buah Kiran yang berbadan tegap. Tapi itu bukan halangan untuk Amele menyelamatkan anak dia.

Amele terus meluru ke arah lelaki yang berbadan tegap itu dan menyerangnya. Gibran yang baru perasan kehadiran isterinya itu terkejut.

'Mampu ke dia lawan diorang ni?' ujar Gibran dalam hati.

Bukan apa, dia pun sudah separuh mati berlawan dengan lelaki-lelaki berbadan tegap ini.

Tiba-tiba muncul 5 orang yang baru tiba di pintu masuk gudang itu.

"Perlukan bantuan ke?" soal Amry.

"Anjing kau." marah Amele dengan nafas yang tercungap-cungap lalu menghentak kepala anak buah Kiran itu ke dinding. Kemudian dia melingkarkan kaki nya di leher lelaki itu dan mencekek lelaki itu dengan lengannya. Tidak lama kemudian lelaki itu rebah. Atau lagi tepat mati sebab tak dapat bernafas.

Amry, Amran, Raydan, Ethan dan Arfan membantu Amele dan Gibran bertarung di dalam gudang itu.

TBC

Tergantung. Jumpa di next chapter ✌. Jangan lupa vote. Thank u.
#staysafe

--C A Y R E N--

Mrs.Gibran AtlassWhere stories live. Discover now