5

5.3K 154 0
                                    

Amele menguis-nguis nasi di dalam pinggan nya. Gibran memandang nya dengan pandangan yang pelik.

"Kau apahal tak makan?" tanya Gibran.

Amele diam.

"Aku tanyakan. Jawab lah!" ujar Gibran dengan suara yang tinggi.

"Aku tak ada mood." balas Amele malas. Dia malas nak layan perangai Gibran.

"Lantak kau lah." kata Gibran lalu meneruskan suapannya.

KRING KRING

Gibran menyentuh butang hijau.

"Apahal?" tanya Gibran.

"Bro tempat kita kena serang!" balas Farith lalu melepaskan tembakan.

"Aku on the way." ujar Gibran lalu bangun dari duduknya.

"Aku ada hal. Kau jangan cuba nak lari. Kau lari, siap kau." ujar Gibran seakan memberi amaran kepada Amele.

Amele menggulingkan matanya tanda ada aku kisah.

TING TING

Nak join kitorang tak??

WhatsApp dari Amran dipandang sepi. Lalu dia menaip sesuatu.

How??

Selang beberapa minit abangnya balas.

Masuk bilik kau and tunggu dekat tingkap macam biasa kau buat waktu lari rumah dulu - Amran

Kau gila?? Rumah ni banyak bodyguard lah, sial. - Amele

Buat je. Nanti aku sambut kau dekat bawah.  - Amran

Yelah ok ok - Amele

Amele terus mengunci pintu bilik itu dan bersiap memakai baju nya iaitu hoodie dan seluar skinny jeans berwarna hitam. Tak lupa juga mask mulut bewarna hitam.

Rambutnya diikat satu dan disorokkan di sebalik hoodie yang sudah menutup kepalanya.

Tingkap bilik itu dibuka dan dipandangnya tingkat bawah.

'Mak aii tingginya.' getus hatinya.

"Amele where are you?" soal Amran di dalam earpiece itu.

"Kau sabar jap boleh tak! Kau tau tak aku nak terjun ni tinggi!" marah Amele.

"Sejak bila kau gayat ni, Amele?" usik Qody pula.

"Korang diam boleh tak?! Kalau aku mati, aku jadi juon aku cekik korang sampai mampus." balas Amele.

"Huhu garangnya takut aku." ujar Amry seakan mengusik.

'Sabar je lah Amele kau dapat abang perangai macam babun ni.' getus hati Amele.

Amele memijak tingkap nya perlahan-lahan lalu dengan keberanian dan keyakinan diri yang tinggi dia melompat ke luar dari tingkap itu.

Landing sahaja di bawah dia mengambil keputusan untuk landing bergolek supaya lutut dia tidak sakit dan cedera akibat tersentak.

Sampai sahaja dibawah, dia memanjat tembok dinding rumah itu yang tinggi. Di sebabkan dia ni kaki langgar dia cuba juga untuk memanjat dinding tinggi itu.

Mrs.Gibran AtlassWhere stories live. Discover now