Gibran berlari ke arah adiknya yang sedang duduk di kerusi menunggu yang disediakan oleh hospital.
Genyna yang sedang meraup mukanya kasar memandang wajah abang dia.
"Macam mana dengan ibu?" soal Gibran gelisah.
"Kalau ada apa-apa jadi dekat ibu, Nyna akan bunuh bini abang." ujar Genyna dengan nada yang geram sambil memanah tajam mata abangnya.
"Apa kena mengena dengan isteri aku?" soal Gibran pelik.
"Dia yang buat ibu jadi macam tu!" marah Genyna.
Gibran mengerutkan dahinya.
'Takkan Amele buat macam tu.' ujar Gibran sendiri.
"Kalau abang tak percaya, tanyalah Asha. Dia ada dengan ibu and Nyna waktu pergi rumah abang tadi. Ni nampak dahi Nyna ni? Dia yang buat. Dia yang tolak Nyna." jelas Genyna.
"Yes, Gibs. Wife u yang buat semua ni. She almost slap me." ujar Asha.
Baru sahaja Gibran ingin buka mulut berkata sesuatu, tiba-tiba doktor yang merawat Puan Sri Hazirah keluar daripada wad Puan Sri Hazirah.
"Ahli keluarga Puan Sri Hazirah?" soal doktor itu.
"Yes. How is she?" balas Gibran.
"She is fine. But, Puan Sri masih memerlukan bantuan pernafasan untuk masa ni. But don't worry. Nothing serious." ujar doktor tersebut.
"Okay, thank you doctor." ucap Gibran.
"Okay, no problem." balas doktor itu dan berlalu pergi.
Gibran memandang adiknya. Adiknya memandang dia tajam dan berjalan masuk ke bilik rawatan ibunya dan diikuti Asha.
Gibran meraup kasar rambut dia.
Selepas puas melawat ibunya yang masih bergantung dengan alat pernafasan itu dia mengambil keputusan untuk pulang selepas dipujuk oleh ayah dan abangnya.
Sampai sahaja di rumah, ruang tamu sudah sunyi. Mungkin Amele dan Iyan sudah tidur.
Gibran melangkah naik ke bilik nya. Apabila melintasi bilik anaknya, dia terdengar suara seseorang bercerita.
Dia mendengar bait-bait kata yang keluar dari mulut orang dalam bilik itu.
"So, mommy waktu dulu don't have a friend?" soal Iyan sambil baring di lengan Amele.
"Nope. Mommy tak ada kawan. Seorang pun tak ada." balas Amele.
"Why?" soal Iyan.
"Sebab tak ada orang nak kawan dengan mommy." balas Amele.
"Then, Papa E and Papa Ivan? They are not your friends?" soal Iyan lagi.
"They are my friends but not since school." balas Amele.
"Oh i see. So, bila mommy kenal Papa E and Papa Ivan?" tanya Iyan yang masih tidak puas mengorek kisah hidup mommynya.
"When mommy habis study dekat Amsterdam, mommy lari pergi Spain sebab mommy malas nak balik Malaysia lagi, so I met them there." bals Amele.
"Momm-"
"No. Enough. Now i want u to sleep." potong Amele.
Iyan sudah mencebik.
"Don't cry. Mommy ngantuk tak pujuk." ujar Amele yang sudah masak dengan perangai lakonan anaknya.
"Isy yelah yelah." balas Iyan lalu menutup matanya.
Gibran yang berada di luar terus berjalan ke bilik tidur dia dan Amele.
Selang 10 minit Iyan sudah terlena. Amele bangun dari baringnya lalu mencium dahi anaknya dan berjalan ke pintu. Suis lampu dipadam dan suis lampu tidur dibuka.
YOU ARE READING
Mrs.Gibran Atlass
Random[1st Book: Complete] Amele Adryana Andess - Seorang perempuan yang lembut dalam kasar. Perwatakannya seperti perempuan biasa yang lembut dan menawan. Tapi siapa sangka dia seorang mafia yang tiada siapa kenal wajahnya kerana dia adalah SNIPIECE yang...