Amele memeluk badan Gibran sambil memandang pemandangan pantai di Maldives itu.
"Thank you, husband sebab buat I bahagia." ujar Amele tiba-tiba.
"Aku yang patut berterima kasih dengan kau sebab kau sanggup korbankan banyak benda untuk kebahagiaan aku. Terima kasih sangat-sangat. Aku hargai semua tu dan aku tak mampu nak balas apa yang kau dah buat untuk aku." balas Gibran lalu mencium bibir Amele.
Amele membalas ciuman itu.
"Aku sayang kau, Amele. Jangan tinggalkan aku lagi." ujar Gibran selepas melepaskan ciuman mereka.
"I love you more than I love myself, baby. You're my nyawa sampai bila-bila." balas Amele lalu menyembamkan wajahnya di dada Gibran.
"Aku nak kau tahu, yang kau je boleh jadi pedamping hidup aku dan kau je yang boleh jadi mommy untuk anak-anak aku." ujar Gibran.
Amele mengusap perlahan wajah suaminya.
"Walaupun suatu hari nanti, antara kita berdua akan pergi dulu, aku nak kau dengan aku janji yang kita akan setia sampai hujung nyawa kita." sambung Gibran.
"I janji dengan you, husband." balas Amele.
Dan sekali lagi ciuman mereka bertaut.
****************
Genyna dan Athea yang sedang lepak sekali itu memandang Amry dan Gerard pelik."Asal pandang kitorang macam tu?" soal Amry.
Iyan yang sedang makan Lasagna Starbuck itu hanya buat bodoh. Malas nak masuk campur hal orang tua.
"Korang tu yang asal? Tiba-tiba je nak ikut kitorang lepak. Sewel dah ke otak tu?" soal Genyna kasar.
"Eh tak adalah sampai sewel tapi mabuk je." balas Amry yang duduk di srbelah Genyna.
"Mabuk apanya?" soal Genyna geram sambil memandang Amry di sebelah kanan nya.
"Mabuk dalam asmara cinta kita." balas Amry.
"Kepala otak kau." maki Genyna.
"Siot kau. Adik aku pun nak try." ujar Gerard.
"Tak salah pun. Kan sayang?" soal Amry sambil melanggar bahu Genyna dengan bahunya.
"Kau nampak ni?" soal Genyna sambil menunjukkan buku lima nya.
"Kalau kau rasa tak nak lebam mata sebelah kau, kau jangan panggil aku sayang. Geli lah." sambung Genyna.
"Okay kalau macam tu aku panggil kau, baby. Hah baby. Baby~" usik Amry.
Genyna yang geram dengan perangai sewel Amry terus meluku kepala Amry.
"Sewel." ujar Genyna.
"Kau kenapa Amry? Gian sangat nak cari bini ke?" soal Athea sinis.
"Yelah. Jom kahwin, Nyna." ajak Amry.
"Dasar sewel. Orang gila je nak kahwin dengan kau." balas Genyna.
"Woi! Abang dia hidup lagi." marah Gerard.
"Ah kau. Lantaklah. Aku tahu Nyna suka. Kan sayang kan?" ujar Amry lagi.
"Memang dah gila lah cousin kau ni, Thea." ujar Genyna.
Gerard yang duduk di sebelah Athea itu memandang Athea.
'Athea yang sekarang lain dengan Athea yang dulu.' getus hati Gerard.
Dulu waktu pertama kali dia jumpa dengan Athea, Athea pun sama je dengan perangai Genyna sekarang. Dan pakai Athea memang terdedah. Tetapi sekarang, she change.
"Kau kalau minat sepupu aku pun tak payah lah pamdang dia macam nak tembus. Anak dara orang tu." perli Amry.
Gerard yang tersedar dari lamunannya terus memandang Amry.
"Otak kau." maki Gerard.
Amry tersengih.
"Wei, Thea! Tengok ni." ujar Genyna teruja lalu menghulurkan iPhonenya ke arah Athea. Athea menyambut dan melihat apa yang ditunjukkan oleh Genyna.
"Wey! Bapak best! Jealous." ujar Athea sambil matanya fokus memandang skrin iPhone Genyna.
❤1,750 likes
ameleadryana Thank you for make me happy, husband 💛@miss_lacoste MALDIVES!
@mivomivo7 Honeymoon ke tu 🙈
@renaixen Cute lah both of you.[Izinkan aku guna nama dekat atas tu ye 🙏]
Athea terus menunjukkan iPhone Genyna kepada Iyan.
"Iyan, look." ujar Athea.
"Maigod lawanya mommy Iyan." ujar Iyan.
"Tapi mommy akan lagi lawa kalau Iyan ada dalam gambar tu." sambung Iyan sambil tersengih.
"Bagilah chance dekat mak ayah kau nak dating. Kau yang untung." ujar Amry.
"Kenapa pulak Iyan yang untung?" soal Iyan.
"Sebab kau akan dapat adik. Kau buli lah adik kau, jangan buli uncle dah." balas Amry.
"Wah! Adik. Mesti comel macam Iyan kan?" soal Iyan.
"Iya, Iyan memang comel. Handsome." puji Athea.
"Kembang lah tu." perli Amry.
"Alah, uncle jealous. Kesian. Alone kan? Memang macam tu." balas Iyan main lepas.
"Eh budak ni. Nasib anak buah kalau tak aku dah cekik dah." ujar Amry yang seakan tercabar.
"Apa benda lah kau ni, dengan budak pun nak gaduh. Betul lah dia kata kau tu alone. Sedih." balas Genyna.
"Diamlah kau. Dah kau reject aku, memang lah aku alone. Aku bukan buaya. Aku setia menunggu kau." ujar Amry.
"Geli lah, setan." ujar Gerard sambil membuat aksi mahu muntah.
"Jealous cakap, bang. Sebelah tu ada. Tackle lah." balas Amry lalu di hujung ayatnya dia gelak dan diikuti oleh Genyna.
TBC
Nah lagi. Jangan lupa vote. Thank you.
#staysafe--C A Y R E N--
YOU ARE READING
Mrs.Gibran Atlass
Random[1st Book: Complete] Amele Adryana Andess - Seorang perempuan yang lembut dalam kasar. Perwatakannya seperti perempuan biasa yang lembut dan menawan. Tapi siapa sangka dia seorang mafia yang tiada siapa kenal wajahnya kerana dia adalah SNIPIECE yang...