41

4.6K 161 5
                                    

SILA VOTE CHAPTER 40.SEBAB AKU TAHU KALAU DOUBLE UPDATE MESTI KORANG VOTE YANG CHAPTER LAST AKU UPDATE. SO SILA VOTE CHAPTER SEBELUM NI YE. TERIMA KASIH.

Sampai sahaja bumi Spain itu, Amele nampak Emilio yang sudah menunggu nya di hadapan balai ketibaan itu.

"Why you here?" soal Amele.

"Suka hati aku lah. Jom. Aku lapar ni." balas Emilio lalu merampas beg roda Amele.

Amele malas melayan lalu mengikut langkah sahabatnya itu.

Sampai sahaja di kedai makan mereka makan sambil bersembang.

"So macam mana hubungan kau dengan Gibran?" soal Emilio.

"Okay. Baik je." balas Amele.

"Okay. Good for you." balas Emilio. Sejujurnya dia sudah tahu bahawa kawannya itu sudah berbaik semula dengan Gibran. Kalau tidak, mengapa Amele upload gambar dan caption yang mempunyai emoji love di Instagram milik nya.

"Kau macam mana?" soal Amele.

"Macam nilah." balas Emilio.

Amele memandang Emilio tajam.

"Kau tahu maksud aku kan bebal?" soal Amele geram.

Emilio tergelak kecil.

"Dia tak nak. Senang kata kena reject." balas Emilio.

"Okay noe aku faham kenapa kau amik aku. Kau nak ada sesi meluahkan perasaan kan? Sebab kau tahu lepasni aku nak fokus kerja and fly balik Malaysia as soon as possible. Kan?" tebak Amele.

"Yes." balas Emilio.

"Alah rileks lah baru sekali kena reject. Try lagi." ujar Amele.

"Masalahnya masuk kali ni dah 4 kali aku bagitahu dia. Dan 4 kali aku kena reject." valas Emilio lalu bersandar ke kerusi menunjukkan tan protesnya.

"Then what? Kau nak give up? Angkat kaki? Bla? Macam tu ke, Emilio Martinez?" soal Amele.

"Emilio. You should try and try and try. Sampai berjaya. Sampai she said yes. Kau kena tunjuk effort lebih. Mungkin kali ke 5 ni kau dapat yes from her. Who know?" ujar Amele.

Emilio mendengus.

"Nantilah aku fikir. Malas lah nak layan. Kerja aku berlambak lagi kena fikir. Esok-esok je aku tunjuk effort aku dekat dia." balas Emilio.

Amele menggelengkan kepalanya. Patutlah tak ada awek.

************
"Daddy. Daddy." gerak Iyan sambil menggoncangkan badan ayahnya.

"Iyan. Jangan kacau daddy lah." balas Gibran sambil menolak tangan anaknya.

"Eeeee. Iyan nak breakfast." ujar Iyan sambil memukul tangan daddy dia.

"Minta lah mommy. Asal minta dekat daddy?" balas Gibran sambil matanya masih tertutup.

"Daddy! Mommy mana ada!" jerit Iyan.

Gibran cepat-cepat bangun dari baringnya. Dan memandang sekeliling dan secara tiba-tiba baru dia ingat bahawa Amele sudah pulang ke Spain semalam.

"Oh daddy lupa lah." balas Gibran lalu meraup mukanya.

"Then? What are you waiting for? Buatlah breakfast Iyan!" marah Iyan yang seperti boss di rumah itu.

"What? Me?" soal Gibran sambil jari telunjuknya di halakan kepada diri dia.

"Yes. Habistu siapa lagi?" balas Iyan.

"Memang tak lah." balas Gibran.

"Habistu?!" soal Iyan.

Mrs.Gibran AtlassWhere stories live. Discover now