Gibran yang sedang fokus menonton tv di ruang tamu menoleh memandang pintu utama yang terbuka dari luar. Siapa lagi kalau bukan Amele.
Iyan yang nampak susuk tubuh daddy nya terus berlari memeluk Gibran yang sedang duduk di atas sofa.
Amele menggelengkan kepalanya. Rindu lah konon.
Amele berjalan ke ruang tamu sambil membawa beg kertas yang berisi barang Iyan.
"Pergi mana tadi?" soal Gibran sambul mengusap rambut anaknya.
"Pergi jumpa cousin mommy lepastu pergi shopping. Mommy belanja kasut macam daddy. Iyan suka kasut macam daddy." balas Iyan.
"Kasut macam daddy?" soal Gibran.
"Haah. Jap. Mommy nak kasut mommy beli tadi." pinta Iyan.
Amele menghulurkan beg plastik kuning yang berisi 3 kasut Nike Jordan milik Iyan.
Iyan menunjuk kasut-kasutnya kepada daddy dia.
"Okay esok kita keluar. Kita pakai kasut ni." ujar Gibran.
"Okay. Tapi mommy tak ada kasut macam ni." ujar Iyan.
"Amboi. Siapa kata mommy tak ada. Suka hati je cakap macam tu." sampuk Amele.
"Oh mommy ada eh. Okay esok kita pakai lepastu masuk instagram mommy. Gambar mommy banyak like." ujar Iyan.
"Siapa kata instagram mommy je banyak like, instagram daddy pun banyak like. Followers ramai jugak." balas Gibran yang tidak mahu kalah.
"Okay okay. Instagram mommy dengan daddy lah. Okay?" ujar Iyan.
Gibran tersenyum.
Tiba-tiba iPhone Amele berdering.
Lique
Amele mengangkat call itu dan berjalan ke halaman rumah.
Gibran memandang tingkah laku Amele.
'Selalu jawab call, elok je depan aku. Asal nak jauh-jauh pulak hari ni?' curiga Gibran.
"Yes, Lique. Why?" soal Amele.
"Maaf puan sebab ganggu. Tapi saya nak cakap pasal ofis urgent." balas Lique serba salah.
"Okay, teruskan." ujar Amele.
"Saya kena pergi States Khamis depan tapi hari yang sama saya kena attend meeting dekat Spain. Saya tak boleh ada dekat dua tempat dalam satu masa-" ujar Lique separuh jalan kerana dipotong oleh Amele.
"So you nak suruh I balik kan?" potong Amele.
"Yes." balas Lique.
"Asal tak cakap straight? You tau I tak suka orang cakap berbelit-belit." ujar Amele.
"Maaf puan." balas Lique.
"It's okay. Book flight ticket i. Lepastu email." arah Amele.
"Baik, puan."
"Fail penting untuk meeting tu letak atas desk i. And cakap dekat Bran ambil i dekat airport. Clear?" soal Amele.
"Very clear, puan." balas Lique.
"Okay, good. Take care flight pergi states." ucap Amele.
"Thank you, puan. You too." balas Gibran lalu Amele memutuskan panggilan mereka.
********************
"Ibu tahu tak, yang Gibran tu tinggalkan Asha seorang diri dekat KLCC lepas nampak wife and anak dia." ngadu Asha.Nampaknya macam tak berubah lagi Asha ni. Insaf kejap je.
YOU ARE READING
Mrs.Gibran Atlass
Random[1st Book: Complete] Amele Adryana Andess - Seorang perempuan yang lembut dalam kasar. Perwatakannya seperti perempuan biasa yang lembut dan menawan. Tapi siapa sangka dia seorang mafia yang tiada siapa kenal wajahnya kerana dia adalah SNIPIECE yang...