52

4K 152 9
                                    

Rayd's

"Sir, Snipiece call." ujar Hanif.

"Sambung dekat aku." balas Raydan, ketua Rayd's.

Selang beberapa saat, panggilan Amele bersambung dengan Raydan.

"Hmm." sapa Raydan.

"Kalau kau rasa nak balas dendam dekat sial tu, datang tempat aku sebelum pukul 8." ujar Amele.

"Berapa ramai kau nak?" soal Raydan.

"Seramai mana kau nak hantar. Chaw." balas Amele lalu mematikan talian.

"Hanif!" jerit Raydan.

Hanif masuk ke bilik bossnya.

"Panggil Allen, Yan, Danish and Sharif." arah Raydan.

Hanif terus keluar dan memanggil kawan-kawan bossnya.

Beberapa minit kemudia pintu bilik Raydan dibuka kasar dari luar.

"Yow, bro." ujar Danish sambil mengangkat sebelah tangannya seolah menyapa Raydan.

Allen, Yan dan Sharif terus duduk di sofa dalam bilik Raydan.

"Asal panggil kitorang?" soal Yan.

"Snipiece panggil RAGE untuk balas dendam dekat Kiran." balas Raydan.

"Wah gempak! Dah lama tak kumpul ramai-ramai." sorak Danish.

Semua memandangnya tajam.

"Kau asal bahagia sangat?" soal Allen.

"Entah kau. Kau fikir nak buat kenduri ke setan? Orang nak pergi membunuh hanat." sampuk Sharif.

"Alah sorrylah. Aku excited lah sial. Dah lama tak kumpul ramai-ramai mesti gempak." balas Danish yang masih dalam mood bahagia dia.

Semua menggeleng kepala.

"So, kau nak bawak berapa ramai?" soal Yan.

"Seramai yang kau boleh kumpul." balas Raydan.

"Bila gerak?" soal Allen.

"Sebelum pukul 8 kena sampai A-DarkA." ujar Raydan.

Mereka mengerling jam masing-masing.

4:30 p.m

"Alright aku kumpul budak sekarang." balas Yan lalu berjalan keluar dari bilik Raydan.

"Aku siapkan barang." ujar Allen lalu berjalan keluar.

Danish dan Sharif juga berjalan keluar dari bilik itu untuk buat tugas masing-masing.

***************
Elites

"Pukul berapa?" soal Ethan.

"Sebelum 8 kau dah ada dekat sini." balas Amele.

"Rayds hantar ramai ke?" soal Ethan.

"Seramai mana yang dia nak hantar." balas Amele.

"Budak aku ramai yang dah cedera siang tadi. Aku bawak mana yang boleh." ujar Ethan.

"Okay. Budak aku ramai back up. Chaw." balas Amele lalu memutuskan panggilan.

Ethan merenung dinding kaca dalam biliknya.

'Aku akan pastikan harini kau dah tak bernyawa.' ujar Ethan dalam hati sambil tangannya menggenggam penumbuknya sehingga menimbulkan urat-urat hijau di lengannya.

"Aku akan habiskan kau macam mana kau habiskan nyawa kawan aku." ujar Ethan sendirian sambil merenung gambar dia dan Litt, sahabatnya yang dibunuh oleh Kiran 3 hari lepas.

*******************
A-DarkA & G's

Gibran menumbuk dan tumbuk dan tumbuk lagi wajah Jinggo.

"Aku tak ada masa lah nak main dengan kau! Mana tempat boss kau letak family aku?!" marah Gibran lalu menumbuk kembali wajah Jinggo.

Amele terus berlari ke arah Gibran dan dia menahan tangan Gibran daripada terus tumbuk muka Jinggo.

"Kalau you asyik tumbuk muka dia, last-last dia mati kita tak dapat apa. Now you keluar. Bagi I settle." ujar Amele lalu menolak badan Gibran ke belakang.

Amele terus memandang wajah berdarah Jinggo.

Jinggo yang sudah nyawa-nyawa ikan itu memandang Amele dengan senyuman sinis.

"Asal senyum? Happy dapat jumpa Sniepiece face to face?" soal Amele.

"Kau ingat aku nak bagitahu ke tempat boss aku?" soal Jinggo dan dihujung ayatnya dia sempat tergelak sinis.

"Setia betul kau kan? Tapi aku nak tengok jugak kesetiaan kau tu sampai tahap mana?" ujar Amele lalu memetik jarinya.

Gibran yang masih belum keluar dari bilik itu memerhati isterinya membuat kerja.

Pintu bilik seksaan itu dibuka dari luar. Kelihatan Daniel berjalan sambil memegang laptopnya dan seorang wanita dan seorang budak kecil diheret masuk ke dalam bilik itu.

Jinggo memandang Amele tidak percaya.

"Rileks belum mati lagi. Baru pengsan. Jangan risau." ujar Amele lalu berjalan menghampiri anak dan isteri Jinggo.

"Kau binatang!" jerit Jinggo.

"Well, aku tak ada masa nak main-main. Ni anak kau kan? As yang kau tahu, anak aku sekarang dekat boss kesayangan kau. Anytime dia boleh buat apa je dekat anak aku. So apa kata, aku bagi kau rasa hilang anak dulu sebelum aku." ujar Amele lalu mengacukan glock nya di kepala budak lelaki yang masih pengsan di atas lantai itu.

"Jangan! Tolong jangan! Aku merayu dekat kau!" rayu Jinggo.

"Aku tak ada lah kejam mana. Apa kata kita buat pertukaran barter. Kau bagitahu aku everything pasal Kiran. Then bila semua selesai, aku lepaskan kau dengan anak bini kau. Deal?" ujar Amele.

"Okay. Okay. Aku bagitahu apa yang kau nak tahu." ujar Jinggo.

"Bagus." balas Amele lalu mengisyaratkan anak buahnya u tuk pasangkan alat cakap benar di badan Jinggo.

"Apa benda ni?!" soal Jinggo dengan nada yang tinggi.

"Well aku tak adalah bodoh sangat nak percaya semua cakap kau. Tapi benda tu membantu aku untuk tahu kau tipu ke tak. And aku nak warning kau awal-awal. Benda tu bukan kena renjatan yang sakit kejap tu je. But, renjatan benda tu cukup 1 kali kau kena, kau arwah. Pilihlah. Nak hidup ke nak mati awal." ujar Amele.

Jinggo terkejut. Sangkanya dia dapat menipu Amele tetapi nampaknya Amele sentiasa selangkah ke hadapan.

Gibran yang dari tadi memerhati, tidak sangka yang Amele mampu buat semua itu.

TBC

Nah next chapter untuk anda-anda yang setia dengan MGA. Jangan lupa vote untuk next chapter. Thank you.
#staysafe

--C A Y R E N--

Mrs.Gibran AtlassWhere stories live. Discover now