18

4.8K 125 4
                                    

Amele tersenyum melihat Affan yang sudah menunggu nya di Madrid-Barajas Adolfo Suárez Airport, Madrid, Spain itu.

"¿Cómo estás?" soal Affan. [Apa khabar?]

"Great as you can see. And please stop speak Spanish with me." ujar Amele lalu tersengih.

Affan tergelak kecil.

"Fine. Let's go." balas Affan lalu menolak troli luggage Amele.

Amele mengikut langkah Affan.

MEANWHILE

Gibran tidak dapat melelapkan matanya kerana mimpi pelik yang dia dapat tadi.

Dia bermimpi ada seorang budak lelaki berusia lingkungan dua tahun berlari ke arahnya tetapi sebelum dia dapat memeluk tubuh itu dia ternampak seorang wanita berdiri di tepi pantai sambil memandang nya sayu lalu dia terbangun dari mimpi itu.

"Mana kau pergi, Amele?" ujar Gibran sendiri.

Sangkanya,jika Amele pergi dari hidupnya dia akan berasa lapang tetapi sekarang dia berasa sangat sempit dia tidak tahu mengapa tetapi dia akan mencari jawapan.

*******************
"Amele!" jerit Alice lalu memeluk Amele.

Rindu sungguh dia dengan kawan baiknya itu. Sudah 2 tahun tidak berjumpa. Apabila Amele memberitahu dia yang dia nak datang Madrid terus dia melompat bahagia.

"I miss you so much, babe." ujar Alice.

"Yeah, Alice. I know. I miss you too." balas Amele apabila pelukan mereka terlepas.

"You know what?! Today Ivan and Emilio will come here!" ujar Alice gembira.

"Nice. I miss both of them." balas Amele.

"Oh yeah. By the way, I will stay here for a long time maybe." ujar Amele.

"Great! We can spend our time together. Oh my god! I can't believe that you're infront me right now." ujar Alice riang.

Amele tersenyum senang.

'Kan best kalau kehidupan aku macam kau Alice.' ujar Amele dalam hati.

Malam itu selepas makan malam bersama Alice, Affan, Emilio dan Ivan, Amele mengambil udara segar bandar Madrid itu. Sudah lama dia tidak menjejak kan kaki ke negara Spain ini.

"¿Por qué estás aquí?" soal Emilio. [Kau buat apa dekat sini?]

"Toma el viento." balas Amele. [Ambil angin.]

"¡No! Quiero decir, ¿qué haces en España?" soal Emilio lagi. [No! Maksud aku kau buat apa dekat Spain?]

"¿Tu esposo sabe que no estás aquí?" sambung Emilio lagi. [Suami kau tahu tak kau dekat sini?]

Amele mengeluh. Sejujurnya semua rahsia dia, Emilio seorang sahaja yang tahu. Dia pun tidak tahu kenapa dia tidak boleh menipu atau menyorokkan sesuatu daripada lelaki ini.

"No. Dia tak tahu aku dekat sini. And please jangan bagitahu dia." balas Amele dengan bahasa Melayu.

Sebenarnya Emilio dan Ivan boleh sahaja cakap bahasa Melayu walaupun mereka berasal dari Spain dan bukan beragama Islam. Hanya Alice dan Affan sahaja tidak faham bahasa Melayu.

"Why?" soal Emilio.

"Just don't." balas Amele.

"Kau tahukan yang kau tak boleh nak sorokkan apa-apa dari aku?" soal Emilio.

Amele memandang bawah. Yes betul. Emilio akan tahu juga.

"Aku mengandung." ujar Amele.

Emilio terkejut. Dia tudak sangka yang Amele akan memberitahu dia tentang itu.

"What? Pregnant? Now?" soal Emilio terkejut.

"Yes now. But dia tak tahu." ujar Amele.

"How can?" soal Emilio.

"Dia just tahu yang aku gugur. Tu je." balas Amele bersahaja.

"Why kau buat macam tu?" soal Emilio.

"Sebab aku tak nak terikat dengan dia sebab anak ni." ujar Amele.

"Maksud kau?" soal Emilio lagi.

"Dia hina aku. Dia kata aku kahwin dengan dia sebab Gerard. Dia cakap aku murah. And dia minta aku pergi dari hidup dia lepas Gerard selamat. And aku tak nak terikat dengan dia sebab baby ni. So aku tak bagitahu dia. That's it." jelas Amele.

Emilio mengangguk faham.

"Tapi sampai bila? Takkan kau nak baby ni tak kenal bapak dia?" soal Emilio.

"Entah aku pun tak tahu sampai bila. Apa susah,kau jadi lah bapak anak aku." ujar Amele lalu tergelak kecil di hujung ayatnya.

Emilio menggelengkan kepala dia sambil tergelak kecil.

"Tak lawak,Amele." balas Emilio sambil tersengih.

********************
MALAYSIA

"Kau serius lah nak bla juga dari Malaysia?" soal Amran.

Gerard mengangguk.

"It's time untuk aku cari kehidupan aku yang baru." balas Gerard.

"Aku sokong je apa yang kau nak buat. Tapi, kau kena pandai jaga diri. Kau tahukan hal harta family kau belum selesai lagi. So jaga diri elok-elok." ujar Amry.

"Aku akan try setelkan hal tu cepat." ujar Gibran.

Gerard mengangguk.

Amran dan Amry bangun dari duduk mereka dan keluar dari ruang tamu rumah banglo itu.

"Aku minta maaf." ujar Gibran selepas lama mereka berdua diam.

"Aku tak patut kurung kau macam tu. Aku tak patut pukul kau. Aku minta maaf, Gerard." ujar Gibran.

"It's okay, bro. Aku dah lama maafkan kau. But sekarang ni kau kena cari Amele. Bawak dia balik. Betulkan balik keadaan." ujar Gerard lalu bangun dari duduk dia.

Gibran juga bangun dari duduk dia lalu menghulurkan tangan kanannya ke arah Gerard.

"Sorry?" ujar Gibran.

Gerard menyambut tangan itu dengan senyuman.

"I'm sorry too." ujar Gerard. Lalu mereka berpelukan seketika.

Atlass brotherhood is back!

TBC

788 words je gais aku dapat buat. Sorry gais. By the way chapter ni aku ada selitkan Martinez Twins iaitu Emilio dan Ivan. Jangan lupa vote okay. Thank you yang sentiasa sokong aku.
SELAMAT BERPUASA!
#stayathome

--C A Y R E N--

Mrs.Gibran AtlassWhere stories live. Discover now