Telah 3 hari Gibran banyak mendiamkan diri dengan Amele. Amele dapat mengagak kenapa.
Dia berjalan ke arah Gibran yang sedang bersandar di kepala katil itu sambil bermain handphone.
Gibran tidak sedar dengan kehadiran Amele yang hanya mengenakan lingerie putih jarang yang mendedahkan badannya. Lingerie itu hanya menutup dua buah gunung milik Amele. Lingerie itu hanya paras peha Amele. Sengaja dia membeli lingerie itu.
Dia mengambil tempat di sebelah Gibran. Gibran masih tidak memandang ke arahnya.
Amele terus memeluk badan sasa milik suaminya. Kepala sengaja di lentokkan di dada bidang suaminya. Gibran terus memandang isterinya. iPhone SE keluaran terbaru itu dicampaknya ke meja sisi. Lalu badan isterinya diangkat untuk duduk di atas pehanya.
Amele terus memeluk leher suaminya.
"Kau goda aku ke?" soal Gibran.
Amele tersenyum mendengar suara itu. Sudah lama dia tidak dengar suara itu.
"I miss you. I miss your voice. I miss your touch. Semua pasal you i rindu, By." ujar Amele dengan nada menggoda nya.
Gibran terasa adiknya sudah bangun. Dia melihat senyuman Amele.
Amele dapat rasa benjolan disebalik seluar tracksuit itu.
"I want u~~" ujar Amele meleret.
Sengaja ingin bangunkan adik Gibran.
Punggung nya sengaja digerak-gerak kan.
Gibran masih cuba mengawal nafsunya.
Amele mengambil peluang dengan mencium bibir Gibran lama sehingga lah mereka dua-dua hilang nafas baru ciuman itu dilepaskan.
Terlerai sahaja ciuman itu, tidak sempat Amele ingin mengumpulkan semula nafasnya, bibir nya dicium rakus oleh Gibran.
Gibran terus membaringkan badan Amele. Dia melepaskan ciuman di bibir Amele.
"Kau goda aku kan?" soal Gibran lembut sambil menguis-nguis rambut panjang milik Amele.
"Yes i am." balas Amele sambil tangannya memeluk leher suaminya.
Gibran tersenyum sinis. Lagi sekali bibir isterinya menjadi sasaran.
"Kau nak apa tadi?" soal Gibran sengaja menguji isterinya.
"I nak you~~" lagi sekali Amele membuat suara meleret-leret nya.
Malam itu menjadi saksi percintaan mereka.
*************
Pagi itu, Gibran masuk lewat sedikit pejabat miliknya iaitu Atlass Generation.Atlass Generation ialah sebuah syarikat perhotelan dan perkapalan antarabangsa.
Disemaknya semua fail yang dia sudah tinggalkan selama dua hari itu. Disebabkan stress memikirkan tentang abangnya, dia mengambil keputusan untuk bercuti.
Satu file ditarik untuk melihat isi kandungannya.
AA Holdings
Gibran mengerutkan dahinya. Apabila di baca nya isi di dalam file itu, rupanya deal perhotelan di Amsterdam dengan keluarga mertuanya.
Tetapi yang membuatkan dia hairan adalah kerana tandatangan dan nama yang yang sign kertas kerja itu ialah Amele Andess.
"Amele tak cakap apa-apa pun dengan aku." ujar Gibran sendiri.
Dia terus menutup file itu. Fikirannya tiba-tiba teringat malam di mana dia membawa Amele berjumpa dengan Gerard sebelum mereka diserang oleh A-DarkA.
Pandangan Amele terhadap Gerard seolah-olah dia sudah lama mengenali Gerard. Tetapi dia cepat-cepat menafikan kenyataannya yang satu itu.
Tetapi bila difikirkan cara isterinya berlawan pada malam itu, seakan dia pernah membaca pergerakan itu. Pergerakan isterinya sama seperti Snipiece. Tapi bila difikirkan semula, Amele sendiri yang memujul dan mematahkan tangan anak buah Snipiece. Jadi tidak masuk akal lah jika Amele ialah Snipiece.
Soalan itu sering bermain di fikirannya. Sama ada isterinya Snipiece ataupun bukan.
*****************
Amele yang berasa badannya terhoyong-hayang terus memaut lengan Athea."Eh, Amele. Kau okay tak?" soal Athea risau.
Jack yang dibelakangnya sudah takut.
"Puan. Puan okay tak?" soal Jack.
"Yeah. I okay. Jack hantar I balik please. Athea sorry okay. Tak dapat nak teman kau shopping." ujar Amele.
"Nah. It's okay. Kesihatan kau lagi penting dari shopping. Jack please hantar Amele balik." balas Athea.
"Kau nak pergi klinik tak?" soal Athea.
Amele menggelengkan kepalanya. Athea sudah mengagak dengan jawapan sepupunya itu. Amele seperti biasa takut dengan ubat.
"Jack hantar Amele balik elok-elok." pesan Athea apabila Amele sudah masuk ke dalam kereta BMW M5 itu.
"Sure." balas Jack lalu masuk ke bahagian pemandu.
Apabila kereta BMW merah itu hilang dari pandangan Athea, dia terus mengeluarkan handphonenya dan mencari nombor seseorang.
Athea merupakan salah seorang sepupu Amele yang banyak mengambil berat pasal Amele kerana mereka pernah lalui detik yang sukar bersama.
TBC
Sorry lambat publish gais. Enjoy! And jangan lupa vote!
Selamat berpuasa!
#stayathome--C A Y R E N--
YOU ARE READING
Mrs.Gibran Atlass
Random[1st Book: Complete] Amele Adryana Andess - Seorang perempuan yang lembut dalam kasar. Perwatakannya seperti perempuan biasa yang lembut dan menawan. Tapi siapa sangka dia seorang mafia yang tiada siapa kenal wajahnya kerana dia adalah SNIPIECE yang...