20

4.9K 126 2
                                    

Air mata Amele menitis memandang anak lelaki dia yang berada dalam dukungan dia.

Dia pun tidak tahu sama ada air mata itu air mata bahagia ataupun air mata sedih.

Dari mata, hidung dan bibir anak dia semuanya mengikut ciri-ciri Gibran.

"Mommy akan jaga you okay? Just two of us." ujar Amele sambil mendodoi anak dia.

Tiba-tiba pintu wad VVIP itu terbuka dari luar.

Kelihatan Emilio, Ivan, Alice, Affan dan Gerard.

Amele menitiskan air mata dia apabila Gerard mengazankan anak dia. Sepatutnya tugas itu Gibran yang lakukan.

"Everything gonna be fine, Amele." pujuk Ivan.

"We will take a good care of you,okay." ujar Alice lalu memeluk kawan baiknya itu.

Amele tersenyum nipis.

Bahagia? Maybe sikit. Dan selebihnya ialah duka.

"Dah ada nama ke?" soal Emilio.

Amele mengangguk.

"Adryan Andess Atlass." ujar Amele.

"Nice name." puji Affan.

*********************
UNITED STATES

"Orang-orang abang takkan tak jumpa Amele lagi? Dah nak dekat setahun dah. Takkan tak ada khabar berita lagi pasal anak kita." ujar Puan Sri Amyra.

Tan Sri Arden melepaskan nafas beratnya.

"Myra. Macam awak tak tahu anak awak tu macam mana. Dia kalau buat kerja sentiasa clean dan susah untuk dijejaki. Boleh tak awak sabar. Amran dan Amry pun tengah berusaha cari dia." balas Tan Sri Arden.

"Masalahnya abang. Dah lama sangat. Nak dekat setahun dah. Entah apa khabar anak kita tu." ujar Puan Sri Amyra.

"Awak tak payah risau. Saya tahu Amele tu sihat. Dia pandai jaga diri dia. Awak jangan nak risau." balas Tan Sri Arden.

"Dah lah. Saya nak pergi office. Awak tu rehat. Jangan nak fikir pasal Amele sangat. Dia okay. Percaya cakap saya." sambung Tan Sri Arden.

Puan Sri Amyra memandang sahaja langkah suaminya.

****************
MALAYSIA

"Sir. Wakil dari Spain dah sampai." ujar Paan.

Gibran menganggukkan kepala dia dan bangun dari duduk dia.

Sampai sahaja di bilik meeting dia berjabat tangan dengan wakil dari AA Holding dari negara Spain itu.

"Mr. Lique." ujar Gibran lalu menghulurkan tangannya untuk bersalam.

"Mr. Atlass." balas Lique lalu menyambut salam Gibran.

"Have a sit." ujar Gibran.

Lique mengambil tempat di hadapan Gibran.

"So where your CEO?" soal Gibran.

"Oh! CEO AA Holding tengah dalam pantang." ujar Lique.

Gibran mengerutkan dahinya.

"You can speak Malay?" soal Gibran.

"Yes. I can. Because my boss is Malaysian." balas Lique.

"Oh. I see." ujar Gibran.

"So, shall we?" soal Lique untuk memulakan perbincangan tentang projek antara AA Holding dan Atlass Generation.

****************
Amele baring disebelah anak nya.

Mrs.Gibran AtlassWhere stories live. Discover now