"You kenapa pandang I macam tu?" soal Amele.
"Syok berlakon?" soal Gibran.
"Apa benda you ni?" balas Amele.
"Stop lah lakonan kau. Aku dah tahu kau siapa." ujar Gibran.
Amele terdiam. Dia sudah agak.
"Dah sah perempuan sial! Kau plan semua benda ni sebab Gerard?! Kau ex dia tapi kau sanggup gadai maruah kau untuk dia?! Dasar perempuan murah!" tengking Gibran.
Belum sempat Gibran ingin sambung, pipi kanannya sudah dilempang oleh Amele.
"Enough!" jerit Amele.
Gibran menjeling tajam ke arah Amele yang berdiri di hadapannya sekarang ini.
"Yes! Memang aku buat semua ni, semua sebab Gerard! Sebab aku sayang dia. Tapi itu semua dulu. Sebab apa? Sebab aku tak nak dia terus terseksa hidup dengan kau. Tapi itu semua cerita dulu. Sebelum aku tahu cerita sebenar. Tapi lepas aku tahu cerita sebenar, aku nak betulkan balik keadaaan." ujar Amele.
"Betulkan keadaaan?" soal Gibran sinis.
"Kau nak betulkan apa? Kau nak bagi Gerard dekat aku balik then minta aku ceraikan kau, lepastu kau kahwin dengan Gerard. Then happy ever after? Macam tu?!" balas Gibran dengan suaranya yang tinggi.
"No! Bukan macam tu!" bangkang Amele.
"I akan bagi balik Gerard dekat you. I promise. Then, settle je semua benda, kita start balik life kita. Kita tutup buku lama bukak buku baru. I still nak teruskan rumah tangga kita." ujar Amele.
"Ok fine! Aku nak Gerard dekat mantion aku malam ni. 10 sharp. Kalau lebih seminit, aku akan pastikan hidup kau tak seaman dulu." ujar Gibran lalu melangkah pergi.
Tiba-tiba langkahnya terhenti.
"Aku tahu kau rapat dengan Daniel. Kalau kau nak dia hidup, pukul 10 ni kau datang bawak Gerard dekat mantion aku." ujar Gibran.
"No, Gibran! I can't!" ujar Amele.
"Apahal pulak tak boleh? Takut abang kau bunuh kau? Kata Snipiece." balas Gibran.
"Bukan sebab tu! Gerard....dia..."
"Dia apa?" tanya Gibran lalu berjalan menghampiri Amele semula.
"Dia kena culik. But kitorang tak tahu siapa yang culik dia." balas Amele.
"Sial!" carut Gibran.
"Mantion kitorang kena serang tiba-tiba." ujar Amele.
"Semua ni salah I. Sepatutnya sekarang ni Gerard dah tak ada dekat sini dah. Mesti dia dah selamat." sambung Amele.
"Memang semua ni salah kau. Berpunca dari kau." balas Gibran sinis.
"Mantion kau memang sekuriti cabuk ke,sial?!" soal Gibran marah.
"I nak you tolong I cari Gerard . Please. I need your help." rayu Amele.
Gibran memandang tajam ke arah Amele.
"Boleh. Tapi lepas aku dapat Gerard, aku nak kau berambus dari hidup aku. Aku tak perlukan perempuan macam kau dalam hidup aku." ujar Gibran.
Tiba-tiba air mata Amele jatuh. Dengan pantas dia seka.
"Ok fine kalau itu yang you nak." ujar Amele lalu dia berjalan naik ke bilik tidur mereka.
Dia mengurungkan diri dia dalam bilik air. Dia menangis semahu-mahunya.
Dia sudah mula sayang kan Gibran. Tapi dia terpaksa menolak perasaan itu jauh-jauh. Dia terpaksa.
****************
Malam itu Amele dan Gibran bergerak ke mantion Gibran menaiki kereta Gibran. Selalu nya Gibran akan meletakkan tangan kirinya di atas peha kanan Amele dan Amele akan memegang dan mengusap lengan itu tetapi malam ini tidak. Gibran meletakkan tangannya di atas tempat letak tangan di sebelah seatnya.Amele mengambil kesempatan untuk menyentuh lengan itu. Dengan pantas Gibran menarik lengannya. Amele terkesima.
Tidak pernah Gibran menolak sentuhannya
Sampai sahaja di mantion Gibran, kelihatan ramai anak buah Gibran berdiri di hadapan mantion mereka.
Amran, Amry, Qody dan Frandy berdiri di hadapan mantion Gibran sambil merenung tajam kepada anak buah Gibran.
Amry yang duduk di atas bonet BMW i8 nya sedang sedap mengunyah kacang kegemaran dia.
Gibran keluar dari keretanya.
"Siapa diorang berempat ni?" tanya Allen.
"Dah lama ke diorang dekat sini?" soal Gibran.
"15 minit." balas Allen.
"Bapak lambat kau sampai." ukar Amry kepada Amele yang baru keluar dari kereta Gibran.
Semua terkejut apabila melihat Amele. Semua sudah bersiap sedia demgan pistol. Mereka sudah tahu bahawa Amele ialah Snipiece.
"Put it down. Diorang dengan kita buat masa sekarang ni." ujar Gibran.
Allen mengerutkan dahinya.
"Apahal?" tanya Allen.
"Kita kena cari Gerard. Gerard kena culik dengan someone. Diorang tak tahu siapa yangculik Gerard. But don't worry. Settle je benda ni diorang dah tak ada kena mengena dengan kita." terang Gibran.
"Amry bawak bangkai tu." ujar Amele yang sudah berjalan masuk ke dalam mantion Gibran.
"Aku? Memang tak lah. Frandy, Qody bawak binatang tu." arah Amry lalu berjalan mengikut langkah Amele.
Frandy dan Qody sudah mengagak.
Malam itu mereka sudah berjaya jumpa siapa yang menculik Gerard atas bantuan Daniel.
Dan malam itu juga mereka akan menyelamatkan Gerard.
Amele memeriksa sniper yang dibawa oleh Amry. Dipandangnya lama.
'Sampai bila aku nak menyorok?' soal Amele di dalam hatinya.
Dipandangnya glock 37 dan rifle disebelahnya.
Dari jauh Gibran memandang tindak-tanduk Amele.
"Kau sure ke nak dia tinggalkan kau?" soal Amry.
Gibran memandang Amry disebelahnya.
"Perlu ke kau nak sibuk dengan jawapan aku?" balas Gibran lalu berjalan meninggalkan bilik itu.
"Apa yang kau tanya dia?" tanya Amran.
"Aku tanya betul ke dia nak Amele tinggalkan dia. Lepastu aku pulak yang kena tinggal." balas Amry.
Mereka berdua memandang ke arah Amele.
"Kau rasa tak apa yang aku rasa?" soal Amran.
"Aku rasa apa yang kau rasa." balas Amry.
"Amele ada sorokkan something." ujar mereka serentak.
Mereka berdua berpandangan sebentar sebelum dua-dua menghamburkan gelak.
TBC
Nah second chapter. Penat tau perah idea 😂. Thanks baca and jangan lupa vote. Thank you gais.
SELAMAT BERPUASA!
#stayathome--C A Y R E N--
YOU ARE READING
Mrs.Gibran Atlass
Random[1st Book: Complete] Amele Adryana Andess - Seorang perempuan yang lembut dalam kasar. Perwatakannya seperti perempuan biasa yang lembut dan menawan. Tapi siapa sangka dia seorang mafia yang tiada siapa kenal wajahnya kerana dia adalah SNIPIECE yang...