50

5.4K 143 10
                                    

Malam itu, masuk sahaja dalam bilik Gibran berdiri di hadapan tingkap besar didalam bilik tidur mereka.

"Gibran." panggil Amele.

"Bila masa kau jumpa sial tu?" soal Gibran.

"Benda tulah I nak cerita dengan you. Tapi tak sangka lah anak setan tu muncul tadi. You pun tak cakp pun pasal mesej yang dia cakap tu." balas Amele.

Gibran mengeluarkan iPhonenya dari pocket seluar jeansnya dan dia menghulurkan iPhonenya kepada Amele.

"Dia bakar club aku siang tadi. Dia balas dendam untuk kilang pil kuda bapak dia 8 tahun lepas." ujar Gibran.

"Oh. Confirm dia bengang I cakap pasal kilang tu dengan dia tadi. Itu yang dia bakar club you." ujar Amele.

"Bila kau jumpa dia?" soal Gibran.

"Siang tadi I nak balik ofis lepas habis meeting, dia datang jumpa I. And sekarang ni dia aim Iyan. Kita kena jaga Iyan lagi ketat. I tak nak hilang Iyan." ujar Amele.

"Dia cakap apa lagi?" soal Gibran.

"Dia tak cakap apa. Cuma dia cakap dia nak hapuskan I macam mana I hapuskan bapak sial dia tu. As you know I tak pernah takut. Tapi itu tak bermaksud I tak akan bertindak." balas Amele.

"Kau tak nak join A-DarkA semula ke?" soal Gibran.

"Untuk masa sekarang ni, I rasa tak. Sebab I masih boleh kawal sial tu." balas Amele.

"Okay lah kalau kau cakap macam tu. Tapi kalau kau nak bantuan cakap dengan aku. Tapi itu tak bermaksud aku tak tengok kau dari jauh." ujar Gibran.

Amele hanya menganggukkan kepalanya.

"And now. Aku nak tuntut hak aku." ujar Gibran tiba-tiba.

Amele memandang Gibran tidak percaya.

"Tengah marah pun masih bernafsu eh?" perli Amele sambil tersenyum.


"Diam kau." ujar Gibran lalu mencium bibir isterinya lembut. Lama-kelamaan ciuman itu bertukar menjadi ganas. Gibran mengangkat badan Amele. Amele melingkarkan kakinya di pinggang Gibran.

Setelah lama mereka dalam keadaan begitu, Gibran melepaskan ciuman di bibir mereka.

Gibran memandang wajah bersih isterinya.

"Aku nak anak lagi. Boleh?" soal Gibran.

"Kalau ada rezeki. Insyallah." balas Amele.

Gibran terus membawa isterinya ke katil dan dibaringkan isterinya di atas tilam empuk itu.

Sekali lagi malam itu menjadi saksi cinta Amele dan Gibran.

********************
Amran memandang setiap plannya untuk hancurkan Kiran dengan teliti.

"Ini tak cukup tangan kalau A-DarkA je yang jatuhkan Kiran sial tu." ujar Amran seorang diri.

"Mintak lah tolong RAGE. Aku pasti semua nak jatuhkan Kiran tu. Lagi-lagi Elites. Aku dengar Litt kena bunuh dengan Kiran minggu lepas. Ethan mengamuk besar." ujar Amry yang tak tahu datang dari mana.

"Aku rasa Kiran ni macam tak gerak seorang diri lah." ujar Amran.

"Kau nak kata dia ada assasin ke?" soal Amry.

"Aku rasa macam tu. And maybe assasin Malaysia jugak. Kalau tak, macam mana dia boleh sekuat ni dekat Malaysia." ujar Amran.

"Kau fikir logiklah, dia baru sampai sini tapi kuasa and pengaruh dia dah besar macam orang yang dah lama duduk sini." sambung Amran.

"Maksudnya, kalau dia ada hire assasin, assasin tu bukan calang-calang manusia lah kan? Hebat jugak anak sial ni." ujar Amry.

"Tak kisah lah assasin dia kuat atau tidak. Yang penting kita mampu nak jatuhkan dia." balas Amran.

"Aku rasa kita kena cari titik lemah dia." cadang Amry

"Tak sempat. Kita dan kesuntukan masa. Dia dah dekat depan kita sekarang ni. Kita kena cari jalan untuk pintas dia." ujar Arfan tiba-tiba.

"Kau dari mana anjing! Terkejut aku." marah Amry.

Arfan tersengih.

"Aku pun rasa benda yang sama Arfan rasa. Kalau kita nak cari titik kelemahan dia, dah lambat dah. Anytime je dia boleh serang kita." ujat Amran.

"So apa plan?" soal Amry sambil memandang Amran dan Arfan silih ganti.

TBC

Sorry tak update untuk beberapa hari ni sebab aku sibuk dengan class online and latihan. Jangan lupa vote okay. Thank u.
#staysafe

--C A Y R E N--

Mrs.Gibran AtlassWhere stories live. Discover now