45

4.9K 166 10
                                    

Amele tersenyum melihat Iyan yang gembira bermain air dengan ayahnya.

Amele tidak sangka dia akan rasa setemang ini apabila melihat kegembiraan dan senyuman di bibir Iyan.

❤3980 likesameleadryana - Short vacay with 🌎💙

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❤3980 likes
ameleadryana - Short vacay with 🌎💙

@aikidston Wah handsome nya ur junior❤
@cherrygolding Muka sama macam daddy dia 😍
@mrs097 Holiday dekat mana ni? Cantiknya. Happy Holiday!

"Mommy! Jomlah mandi sekali!" panggil Iyan.

Amele terus meletakkan iPhonenya ditepi dan masuk ke dalam kolam dan mendekati Iyan dan Gibran.

Gibran tersenyum melihat isterinya dari tadi tersenyum. Kemudian dia memandang bodyguard nya untuk menangkap gambar dia dengan Amele dan Iyan.

Bagi Gibran ini lah saat yang paling dia gembira dimana dia dapat meluangkan masa dengan keluarga kecilnya dan dia juga sangat bersyukur kerana dia berpeluang membuat Amele tersenyum seperti dulu semula.

****************
MALAYSIA

"Nampaknya, adik korang sekarang tengah holiday. So kita kena tunggu dia balik Malaysia lah. Aku tak nak rosakkan mood dia." ujar Arfan sambil menunjukkan post terbaru sepupunya itu.

"It's okay. Bagi dia tenang dulu. Aku tak nak push dia. Kalau dia tak nak jugak join kita untuk bunuh Kiran tu, kita kena jaga dia dari jauh." ujar Amran.

Walaupun Amran dan Amry tidak rapat dengan Amele semasa mereka membesar tetapi mereka masih sayangkan Amele. Dulu semasa kecil, arwah Maksu mereka selalu menghasut mereka, mengatakan Amele itu pembawa malang dan jangan dekatkan diri dengan Amele. Dan mereka masa itu masih kecil, tidak tahu mana yang betul dan mana yang salah. Mereka hanya ikut sahaja kata arwah Maksu mereka. Dan mereka menggelakkan Amele yang dilatih separuh mati.

Bukan seperti mereka. Mereka dilatih 7 jam satu hari. Dan mereka mulakan latihan semasa mereka umur 7 tahun. Tetapi Amele seawal umur 5 tahun diajar menggunakan senjata, berlawan dan membunuh. Hari-hari dilatih selama 14 jam. Dan berhenti hanya sejam untuk makan.

Amele seperti seorang tahanan yang didera dari segi fizikal dan mental sejak kecil. Disebabkan itu lah, diri nya menjadi kejam. Membunuh tanpa rasa bersalah. Dan disebabkan itu, perangai nya datang menguasai diri dia ketika dia marah.

Dia bukan seperti kanak-kanak lain yang dimanjakan dengan kasih sayang tetapi dimanjakan dengan kegelapan.

Hanya kerana dia ialah manusia pertama dalam Andess yang berjantina perempuan.

"Aku pegang janji aku untuk lindungi dia. Sampai aku mati." ujar Amry.

*****************
Selepas naik dari mandi swimming pool, Iyan manusia pertama yang lena. Amele di dalam wardrobe sibuk unpack pakaian mereka tiga beranak.

Mrs.Gibran AtlassWhere stories live. Discover now