Malam itu Amele sudah siap dengan mengenakan singlet putih bertali halus dan disarungkan jaket kulit nya ke badan. Selua skinny jeans berwarna hitam dipadankan dengan kasut sneakers Vans berwarna hitam putih.
"Are you ready?" soal Gibran.
"Hmmmm" balas Amele bersahaja.
Apabila kereta yang Gibran pandu sudah masuk ke lebuhraya, baru Amele perasan yang handphone nya tertinggal di rumah.
"Why?" soal Gibran yang perasan Amele mencari sesuatu.
"My phone." balas Amele tergantung.
"Tertinggal." sambungnya lagi.
"Alah berpisah kejap je dengan phone tu. Tak payah risau lah." ujar Gibran.
Amele hanya diam dan matanya memandang jalanraya yang masih sesak dengan kenderaan walaupun jam sudah menunjukkan angka 2 pagi.
********************
"Mana sial kau ni, Amele?!" marah Amry yang masih mencuba call adiknya.Dari tadi dia call tetapi asyik masuk voicemail.
"Angkat lah bodoh!" marah Amry.
Sekali lagi dia menelefon adiknya.
"Takkan tidur mati kot!" marah Amry lagi lalu iPhonenya di balingkan ke seat sebelah.
Tiba-tiba iPhonenya berbunyi. Dia terus angkat tanpa memandang nama si pemanggil.
"Hello! Kau tak reti nak angkat call aku ke sial?!" maki Amry.
"Uish, bro! Rileks lah ni aku Qody." ujar Qody.
Amry terus melihat nama si pemanggil.
Qodyang
"Kau nak apa?" soal Amry.
"Better kau gerak pergi mantion Gibran. Amran plan nak pecah masuk jugak mantion Gibran malam ni." ujar Qody.
"Gi mati lah Amran tu! Sial punya abang!" maki Amry.
"Memang lah kau tak kisah kalau dia nak letupkan mantion tu pun malam ni. Tapi problem nya sekarang ni, Gibran bawak Amele pergi mantion dia malam ni." ujar Qody.
"Shit! Asal tak cakap awal-awal bebal!" marah Amry.
"Aku nak bagitahu kau tapi kau maki aku tadi." balas Qody.
"Dah diam. Aku gerak dulu chau." ujar Amry lalu memutuskan panggilan dan memulakan pemanduan ke mantion Gibran.
Nyawa adiknya dalam bahaya.
**********************
Semua mata anak buah Gibran memandang Amele.Amele hanya buat tak nampak dengan kewujudan mereka. Yang penting mereka tidak tahu identiti sebenar Amele.
Apabila Amele dan Gibran ingin melangkah ke tangga intuk turun ke tingkat bawah, Amele terpandang seseorang yang dia kenal.
Mata itu membalas pandangannya.
Daniel.
Daniel tersenyum dan mengenyitkan mata bermaksud identiti Amele masih belum terbongkar.
Daniel adalah salah seorang anak buahnya. Dia bekerja dengan Gibran untuk menjadi mata bagi pihak Amele. Daniel ada memberitahu Amele dan Amry yang Gerard memang ada terkurung di tingkat bawah mantion ini. Tetapi dia tidak pernah nampak Gerard. Kerana Gerard dikawal ketat oleh bodyguard Gibran.
YOU ARE READING
Mrs.Gibran Atlass
Random[1st Book: Complete] Amele Adryana Andess - Seorang perempuan yang lembut dalam kasar. Perwatakannya seperti perempuan biasa yang lembut dan menawan. Tapi siapa sangka dia seorang mafia yang tiada siapa kenal wajahnya kerana dia adalah SNIPIECE yang...