Amele sudah siap untuk ke ofis dan keadaan rumah agam itu sunyi kerana Iyan sudah pergi ke tadika.
Hari ini Amele bangun sedikit lewat kerana malam tadi dia tidur selepas waktu subuh kerana banyak kerja yang perlu dia siapkan.
"Lique today I busy tak?" soal Amele yang sedang memakai heels nya.
"Tak padat sangat macam selalu. Kenapa, puan?" soal Lique.
"Oh today I ingat I nak balik awal sebab I penat. Malam tadi tak tidur." balas Amele.
"Okey, puan." balas Lique lalu membukakan pintu kereta Tesla Model X itu.
************
Madrid-Barajas Adolfo Suárez Airport, Madrid, SpainGibran melangkah keluar daripada lapangan kapal terbang itu dengan kaca mata hitamnya masih tersangkut di batang hidungnya. Semua wanita yang berada di airport itu tertarik dengan penampilan Gibran. etapi sedikit pun Gibran tidak kisah. Kenapa? Sebab dalam hati dia cuma ada Amele Adryana Andess. Ceyh! Klise gitew!
"Sir, kereta dah sampai." ujar Jack.
Gibran hanya datang ke Spain dengan Jack. Tidak perlu ramai walaupun dia tahu musuhnya selalu memerhatikan gerak-gerinya. Siapa cakap dia dah cuci tangan? Aku tak cakap eh. Jangan memandai buat cerita.
Gibran terus mengarahkan drivernya untuk bergerak ke hotel yang telah dia tempah. Walaupun kaya tak adalah sampai setiap negara dekat dunia ni dia ada rumah and hotel. Bapak kaya!
Sesampai sahaja di hotel, perkara pertama yang dilakukan ialah tidur. Dia sudah terseksa menahan ngantuknya selama 14 jam. Sejujurnya, Gibran ni kalau nak tidur kena bukak baju kalau tak bukak baju dia tak akan lena. Itulah masalah terbesar Gibran Atlass.
***********
Amele menjalankan rutin hariannya seperti biasa. Masuk office, pergi meeting, siapkan kerja dan makan tengah hari dengan Iyan.
Hari ini Amele mengambil keputusan untuk membawa Iyan makan tengah hari di Sobrino de Botín Restaurant. Restoran adalah antara restoran terfamous di Madrid dan bertaraf 5 bintang. Walaupun hidup berada, Amele tidak selalu manjakan Iyan dengan makn di kedai mahal. Jarang sekali. Dan hari ini adalah antara harinya.
Sedang sinuk dua beranak itu bertukar cerita, tiba-tiba seseorang menegur mereka. Dan suara itu membuatkan bulu roma Amele menegak 90 darjah.
"Hey, anak daddy." sapa Gibran lalu mengambil tempat di sebelah Iyan.
"Hi, daddy." balas Iyan walaupun dalam keadaan terkejut.
Amele yang berada dihadapannya, di tenung.
"Lamanya pandang. Rindu ke?" tegur Gibran.
Terus mati lamunan Amele.
"Tak ada istilah rindu untuk you dalam hidup I." balas Amele.
"Sombongkan mommy, Iyan?" ujar Gibran kepada anaknya.
Iyan yang sedang minum jus nya hanya mengangguk.
Gibran sudah tersenyum sambil menggosok rambut perang anaknya.
"Daddy. Lepas ni jom jalan-jalan. Mommy nak masuk ofis dah." ujar Iyan.
Amele terus memandang anaknya tidaak percaya.
"Oh sure. Malam ni tidur dengan daddy pun daddy tak kisah." balas Gibran.
Baru sahaja ingin menjawab dengan pantas Amele memotong.
"You tak payah nak berangan sangatlah boleh keluar dengan anak I. You ingat I nak izinkan?" soal Amele sinis.
"I don't need your permission actually. Becausse Iyan is my son. So, aku rasa tak salah pun. Besides, kau yang salah actually." balas Gibran bersahaja.
"I salah?" soal Amele tidak percaya.
"Yes, kau. Sebab apa? Sebab kau sorokkan Iyan daripada aku. Kalau kes ni aku bawak mahkamah, aku menang tau. Sebab kau dengan aku taraf aku lagi tinggi." balas Gibran riak.
Amele tergelak sinis.
"You fikir goyang lah you gertak I macam tu? Sorry I'm not like your fiancee. Yang tu clingy. Baru jentik sikit dah lebur." sindir Amele.
"Kau jealous kan?" soal Gibran.
"I jealous? Lambat lagi." balas Amele bersahaja. Walaupun hakikatnya, hati dia masih terluka dari hari Gerard bagitahunya Gibran sudah bertunang.
Belum sempat Gibran ingin menyambung, order yang dipesan oleh Amele sudah sampai.
******************
MALAYSIA"Macam mana ni, ibu? Asha nak kahwin dengan Gibran." ujar Asha dengan nada gediknya kepada Puan Sri Hazirah.
"Ibu tengah fikir lah ni. Ibu sangkakan yang dia dah tak akan munculkan diri lagi lepas dah mengancam nyawa Gerard dan harta Atlass." balas Puan Sri Hazirah.
"Macam ni. Ibu pura-pura sakit dan paksa Gibran kahwin dengan Asha. Simple." cadang Asha.
Puan Sri Hazirah berfikr segenap. boleh jugak. Tapi..
"Boleh tu boleh. Tapi Gibran tu keras kepala sikit." balas Puan Sri Hazirah.
"Alah takkan kalau mak dia sakit dia masih nak pilih perempuan tu?" soal Asha pedas.
"Tak mustahil. Sebab abang Gibran ni sukar dijangka." sampuk Genyna sekian lama mendiamkan diri.
Terkejut kenapa Puan Sri Hazirah dan Genyna tak suka kan Amele tiba-tiba? Meh sini aku cerita. Lepas je family Atlass tahu yang Amele ialah Snipiece, mereka terus bencikan Amle. Termasuk keluarga Amele. Atlass dari dahulu lagi bermusuh dengan A-DarkA. Benci diorang makin bertambah bila A-DarkA membahayakan nyawa Gerard dan hampir membuatkan harta Atlass dirampas oleh musuh Atlass. So itulah sebab Genyna yang rapat dengan Amele dan Puan Sri Hazirah ibu angkat atau ibu mertua membenci diri Amele secara tiba-tiba.
"It's okay kitaa guna dulu cara Asha. Nanti kita rancang plan B pulak untuk back up." ujar Puan Sri Hazirah.
Dalam mereka tak sedar ada sepasang telinga yang mendengar perbualan mereka dan telah merekod audio suara mereka bertiga.
Si 'dia' tersenyum penuh makna.
'Kau ingat kau boleh dapatkan Gibran senang-seng je ke? Lambat lagi lah perempuan.' getus hati si 'dia'.
TBC
Nah ini untuk korang yang dah lama tunggu sambungan MGA. Maaf kalau hambar. Sebab dah lama tak tulis pasal cerita ni. Storyline dia pun aku dah lupa. But it's okay aku dah baca balik and aku dah ada idea. But untuk malam ni, aku bagi ni dulu. Sebab aku ada benda nak settlekan. Btw, jangan lupa vote, komen dan follow aku. Insyallah aku akan followback. And please komen dekat bawah, korang nak sambungan cerita ni macam mana? Aku nak try buat cerita ikut pilihan korang. Sebagai balasan korang support aku so aku akan cuba ikut apa yang korang nak. Thanks guys sebab support aku and thank you jugak kepada yang add MGA dekat library korang. Aku aprreciaate sangat. Thanks.
#staysafe--C A Y R E N--
YOU ARE READING
Mrs.Gibran Atlass
Random[1st Book: Complete] Amele Adryana Andess - Seorang perempuan yang lembut dalam kasar. Perwatakannya seperti perempuan biasa yang lembut dan menawan. Tapi siapa sangka dia seorang mafia yang tiada siapa kenal wajahnya kerana dia adalah SNIPIECE yang...