Pohled 🇷🇺:
Sotva jsem se držel na hladině a k tomu podpíral Estonsko, protože z tý zimy začala ztrácet vědomí. Bál jsem se. Necítil jsem levou nohu. Uslyšel jsem v dáli zvuk motorů. Podíval jsem se tím směrem. Blížili se k nám tři čluny. Dojeli až k nám, vyzvedli nás a zabalili do dek. Konečně jsem se mohl podívat co mám s nohou. Skrz na skrz jsem v ní měl kus plechu. Odvezli nás k lodím. Cestou jsem ztratil vědomí.
Pohled 🇧🇾:
Sledovala jsem ty čluny. Vraceli se. Připluli k naší lodi. Přiběhla jsem k těm člunům. Byli na jich naložení Rusko s Estonskem. Začali mi téct slzy štěstí. Ale i tak jsem se bála, protože byli těžce zranění a hrozila jim smrt. Rychle je převezli do ošetřovny. Čekala jsem na svém obvyklém místě na lodi a pozorovala vodu okolo. Pobřeží už bylo v dáli vidět. Sice jen lehce, ale bylo vidět a blížili jsme se. Asi po hodině jsem je mohla vidět. Přišla jsem do ošetřovny. Oba dva leželi na lůžkách. Rusko měl obázanou levou nohu, pravé rameno a skoro celý obličej. Estonsko měla zase ovázané obě dvě nohy a pravé oko měla zavázané obvazem. Přišla jsem k nim. Najednou se ozval tichý vzdech. Pocházel od Estonska.
🇧🇾: ,,S-sesto?"
Pomalu natočila hlavu na stranu a otevřela oko. V oku ji zajiskřilo.
🇪🇪: ,,B-Bel-li..."
Sedla jsem si k ní na postel a chytila jsem ji za ruku.
🇧🇾: ,,Jsem tak ráda, že jsi živá a že tě znova vidím."
🇪🇪: ,,J-já t-taky..."
Pohladila jsem ji po hlavě a dala jí pusu na čelo. Je z nás nejmladší a nejvíc toho protrpěla, ale jsem ráda že žije.
🇪🇪: ,,Z-zaspíváš mi..?"
Usmála jsem se.
🇧🇾: ,,Jistě sestřičko."
Nadechla jsem se a spustila.
🇧🇾: ,,Spi, mladenets moy prekrasnyy,
Bayushki-bayu.
Tikho smotrit mesyats yasnyy
V kolybel' tvoyu.
Stanu skazyvat' ya skazki,
Pesenku spoyu;
Ty zh dremli, zakryvshi glazki,
Bayushki-bayu."
[Píseň: "cossack lullaby"]
Když jsem dozpívala, Estonsko už spala. Vzpomínám na to, jak mi tuto písničku zpívala mamka, když jsem byla malá. A pak jsem ji zpívala ostatním, když byli malí... To už je ale pryč. Utřela jsem si slzičku, která mi stekla.
ČTEŠ
Valka o svět [Countryhumans]
ActionSmyšlený příběh. Prostě čti a nehejtuj. Varování. Tento příběh obsahuje morbidní scény a taky nějaké scény nevhodné pro "neposkvrněné", takže to není při děti. Byli jste varováni.