Zeynep Bastık - Dayan Yüreğim
Sakin...Sakin... Sakin ol! Yalnızca kahveleri dökmeden götüreceksin. Yalnızca kahveleri verecek ve geri çekileceksin. Elim titrerken yüreğimi dizginlemeye çalışıyordum. Heyecana gerek yok onlarda insan senin gibi onlarda insan! Estella bir gayret diyerek başımı kaldırmadan ilk kahveyi babama götürdüm."Eline sağlık kızım." Afiyet olsun, dedikten sonra arkamı dönerek beyaz saçlı adama kahvesini uzatmıştım. Aynı şekilde ona da afiyet olsun dedikten sonra sıra Kartal'a gelmişti. Ona kahvesini verirken göz ucuyla bakmıştım. Yara izi o denli itici durmuyordu. Beni ürküten yalnızca keskin bakışları olmuştu. Acaba Kartal'lar da avlarına böyle mi bakıyordu.
"Eline sağlık." Kendimin dahi zor duyabileceği bir ses tonuyla afiyet olsun demiştim.. Sırasıyla abime verdikten sonra sıra Güven'e gelmişti. Yine yüzüme bakmazken kalbim bir kez daha cız etti. Bu kısa süre zarfında ona bu kadar çok alışmış mıydım? Benimle konuşmaması yüzüme dahi bakmamasi zoruma gidiyordu. Sırasıyla herkese kahvesini verdikten sonra elimde tepsiye kenara çekildim.
Kartal'ın hemen yanındaki adam söze girince başımı öne eğmiştim. Allah'ın emriyle diye başladığında kalbim göğüs kafesimden çıkacakmış gibi atıyordu. Babam direkt cevap vermek yerine bana fikrini sormuştu. Bende sen nasıl uygun görürsen demiştim. Babam verdim dediğinde herkes ayağa kalktı. Babam elini Kartal'a uzattığında öpmek yerine elini sıktı. Bende ilk önce babamın sonra da diğer adamın elini öpmüştü. Kartal herkes ile tokalaştiktan sonra tatlılar ikram edildi.
Utançtan mı bilinmez kıpkırmızıydım ve kimsenin yüzüne doğru düzgün bakamıyordum. Babam ve Kartal çalışma odasına çekildiğinde bende diğer ikramlar için mutfağa geçtim. Bir nevi bahane olsun diye kendimi oraya atmıştım. Şükran abla hayırlı olsun derken içimde büyük bir burukluk var.
Kayra da mutfağa gelince iyi olup olmadığımı sordu. Ona iyiyim diyerek gülsem de içimde büyük bir boşluk vardı. Tarifini edemediğim boşluk beni derinden sarsıyordu. Sırf oyalanmak adına ikramlara yardım etmiştim. Salona tekrar girdiğimde söz için belli bir tarih belirlenmişti. Önce söz aradan çok geçemededen de nişan yapılacaktı. Kısaca birkaç ay içinde gelin olup gidecektim.
Misafirlerimizi kapıya kadar uğurdağimızda gözden kaybolmalarıni bekledim. Onlar arabalarını bindiğinde ise koşarak odama çıktım. Merdivenlerden öyle bir hızla çıkmıştım ki az kalsın yuvarlanıp bir yerlerimi sakatlayacaktım. Kendimi yatağa yüz üstü attığımda hiçkirarak ağlamaya başladım.
"Kızım benim baban... Içeriye girebilir miyim?" Yataktan doğrularak elimle yüzümü sildim. Burnumun direği sızlasa da kapıyı mecburen açıp babamın yüzüne dahi bakmadan yatağıma oturdum. Kapının kapanma sesiyle babam ilk defa yatağıma oturarak elimden tuttu.
"Benim güzel kızım ban kırgın mı?"
Başımı olumsuz anlamda sallayarak babama bakmıştım. "Sana hiç kızgın olur muyum, sen benim babamsın. Şu hayatta beni senden çok seven biri olmadı olamayacakta... Yoluna canım feda olsun..."
"Can parçam seni çok seviyorum. Bu evliliği de gelceğin için istiyorum. Yalnızca senin geleceğin için dersem sana karşı bencillik yapmış olurum. Ben abinlerinden güvenliğini düşünüyorum. Ilerde olacaklar için kendimizi korumaya alıyoruz. Iki aile birleştiği an her şey daha güzel olacak."
"Açıklama yapıp kendini yormam babam bütün olacakları ezbere biliyorum. Ve hiç merak etme başını asla öne eğmem." Babam alnıma öpücük bıraktıktan sonra ayağa kalktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP İZ 🚬 BİZE SEN KALA 5
ActionSeni affedersem Namert olayım!.. Bana şiir yaz diyorsun hoş güzel de, peki sen kaç harf edersin. #Güven MAFYA ve AŞK SERİSİ 3... Keşke, her karşılaşma bu kadar güzel ve anlamlı olsaydı. Keşke, herkes ilk görüşte aşka inansaydı. Belki o zaman bu bütü...