,,Řekne mi někdo, co je zajímavé na Nočním spáči?" zeptá se profesor Hook třídy a prohlédne si jednoho po druhém zkoumavým pohledem.
Aurořina ruka vystřelí do vzduchu. Někdo za ní si odfrkne.
,,Ano, slečno Delacroix?"
,,Je to lektvar, který je v plynné podobně mnohonásobně účinnější než v kapalné."
,,Výborně!" obdaří ji spokojeným úsměvem ,,Deset bodů pro Mrzimor."
Auroře se na tváři rozlije široký úsměv a užívá si všechny ty závistivé znechucené pohledy. Většinu hodin lektvarů měla Hookovu plnou pozornost. Neustále ji chválil, kladl jí záludné otázky, na které vždycky věděla odpověď a přiděloval jí zasloužené body. Nemusela být nějak chytrá, aby věděla, že je jeho oblíbenkyně.
,,Noční spáč je nejúčinnější uspávací lektvar. Jako kapalina je sám o sobě velmi účinný. V malém množství by do dvou minut ukolíbal ke spánku i poloobra, ale v plynné podobě funguje okamžitě. Je to jako by vám někdo luskl prsty před očima a řekl: spi. Patří do něj velmi speciální přísada, která roste jen v konkrétních podmínkách, ale máme štěstí, protože shodou okolností roste i tady v Temném lese. Je to takzvaně Noční lilie, ale říká se jí také Sladký sen." Z plátěného pytle u katedry vytáhl květinu, která svítila slabým modrým světlem. Vypadala jako lilie jen...modrá. Aurora o téhle rostlině už pochopitelně slyšela, ale ještě nikdy s ní nepracovala. Byla hrozně nadšená.
,,Samotný lektvar není tak složitý na přípravu," mávl hůlkou a na tabuli se objevil postup. Aurora ho dychtivě hltala očima. To bylo snadné. Na tom nebylo, co pokazit ,,Ale převedení do plynné podoby už je komplikované. My ale dneska budeme dělat jen tekutinu."
Zkontroloval hodiny jestli mají dostatek času a pak se na ně usmál ,,Začněte."
,,Co máme dělat?" zeptal se Roy.
,,Co takhle sedět a být krásní?" ušklíbla se Aurora a podpálila oheň pod kotlíkem.
,,Jo, to nám jde," mrkl na ni Ethan a lehl hlavou na lavici. Roy s Kayem si taky udělali pohodlí a nechali Auroru čarovat.
Nakonec je vyslala alespoň pro ingredience do skladu, ale jinak je nenechala na nic sáhnout. Profesor Hook procházel mezi stoly a kontroloval pracující skupiny. Několikrát už někoho seřval, kdo se flákal, ale když procházel kolem pracující Aurory a tří spících tupců, neřekl nic. Nahlédl do Aurořina kotlíku se skoro hotovým lektvarem a pokýval hlavou.
,,Čas vypršel," řekl deset minut před koncem hodiny. Aurora už měla dávno hotovo. Lektvar měl přesně na chlup popisovaný odstín modré jaký by měl mít. Kluci se uráčili vzbudit a dělali jako že se nic neděje a že celou hodinu pečlivě pracovali.
Hook procházel kolem a rozdával známky. Většinou dával Nad očekávání nebo Přijatelné. Skupina jejích Mrzimorských spolužáků, kteří seděli vedle dostali dokonce Mizerné. Aurora je nějakou dobu pozorovala. Haven s Agnes celou dobu probírali jak Emmetovi z Havraspáru narostli přes léto svaly a jak, i přes ty šprťácký brejličky, najednou vypadá děsně sexy a Greg s Donaldem se tak čtvrt hodiny hádali o postupu a pak ve zbývajícím čase do kotlíku prostě naházeli všechny ingredience a celé to zamíchali.
Když Greg uslyšel výslednou známku, ošklivě se na Hooka zamračil, ale ten si ho nevšímal. Okamžitě se otočil k ní.
,,Tady je moje hvězda," Aurora se rozzářila. Haven jí propálila pohledem a Aurora se na ni sladce usmála.
ČTEŠ
Sunshine | HP
Fiksi Penggemar- Znáš Auroru Delacroix? ~ Jo? - A máš ji rád? ~ Pfff, to je vtip? Jasně, že ne...počkej, to chceš jako říct, že někdo snad jo??? ***** Aurora je spratek. Jinak se popsat asi nedá. Žije si jako v pohádce, nic ji nechybí a ona se přesto k lidem chová...