꧁ SL 35 ꧂

109 27 38
                                    

"Tak mungkin!"

"Mengapa dia ada dihadapan aku?"

"Mengapa takdir menemukan kami kembali?"

"Mengapa?"

Bertalu-talu persoalan yang berada di dalam fikiran Delisya. Dia bagai di sambar petir tika ini. Sungguh tidak menyangka bahawa dia akan bertemu semula dengan lelaki itu setelah pelbagai peristiwa yang sudah berlaku dalam hubungan mereka.

"Saya Harraz Zafran daripada Zafran Holdings." Harraz mengenalkan diri.

"Wah, encem teruks jejaka ini!"

"Seksi gila suara dia!"

"Arh! Segak, tampan dan bergaya!"

"Sempurna!"

Harraz tersenyum malu. Malu-malu 'kuchen.'

"Em.. sebelum saya membuat persembahan, terlebih dahulu ingin saya mengucapkan tahniah atas kejayaan kawan baik saya, Adrian yang telah bersusah payah untuk membangunkan syarikatnya sehingga berkembang maju ke serata Malaysia," ucap Harraz melemparkan senyuman sambil memandang Adrian yang juga tersenyum terharu bersama satu tangan yang di letakkan di dada sebagai tanda terima kasih.

Selepas itu, bunyi tepukan gemuruh bergema ke seluruh hotel tersebut.

"Baiklah tanpa melengahkan masa lagi, izinkan saya untuk menghiburkan anda semua dengan sebuah lagu yang ditujukan khas buat wanita yang telah mencuri hati saya." tenang Harraz berkata tanpa memandang langsung ke arah Delisya yang terkedu seperti patung hidup.

Delisya terasa badannya panas secara tiba-tiba. Jantung nya berdetak laju. Dup dap dup dap...

"Ala dah ada girlfriend rupanya."

"Eh siapa girlfriend dia?"

"Ada dekat sini ke?"

"Huarh! Tak dapat la aku nak jadikan calon suami."

Luah para tetamu yang berjiwa 'single' lagi sendu apabila Harraz mengumumkan bahawa dia mempunyai seorang wanita teristimewa dalam hatinya.

"So, yeah hope you guys enjoy dan kalau boleh marilah kita nyanyi bersama-sama agar dapat memeriahkan lagi majlis pada malam ini."

"( Readers sekali okey! )" Harraz mengenyit matanya pada readers yang baik lagi comel yang sedang membaca ini.

Dia kemudian mengambil tempat. Microphone berada dalam genggaman tangannya.

Semua mata memerhati ke arah Harraz dan menanti dengan penuh debaran.

Tidak lama kemudian, kendengaran alunan muzik sudah dialunkan.

There goes my heart beating cause you are the reason.
I'm losing my sleep,
Please come back now..
There goes my mind racing,
And you are the reason.
That I'm still breathing,
I'm hopeless now...

I'd climb every mountain,
And swim every ocean,
Just to be with you,
And fix what I've broken.
Oh, cause I need you to see,
That you are the reason...

There goes my hands shaking,
And you are the reason.
My heart keeps bleeding,
I need you know.
And if I could turn back the clock,
I'd make sure the light defeated the dark,
I'd spend every hour, of everyday
Keeping you safe.

Sincerely Love ✔️Where stories live. Discover now