"Ayang, mummy ajak kita pergi rumah hujung minggu ni. Dia kata dia nak buat makan-makan sikit kat rumah untuk ayang dan baby," maklum Harraz sambil memasang tali lehernya.
"Wow, best nya. Sayang betul mummy dekat Isya," kata Delisya seraya menghenyakkan punggung nya di atas katil yang bersaiz queen.
"Mana tak sayang, satu-satunya menantu kesayangan dia kot.." Harraz melingkarkan tangan ke pinggang Delisya. Delisya tersenyum kecil.
"Ibu dan ayah dah tahu ke tentang kandungan ayang?" soal Harraz.
"Tak. Isya tak bagitahu lagi."
"Daniel?"
"Daniel dah tahu kelmarin malam. Dia punya excited macam Isya tak pernah mengandung." Tergeleng kepala Delisya.
"Hahahaha, budak hingus tu. Mesti la dia super excited sebab kakak dia mengandungkan anak abang kesayangan dia ni hah."
"Ewah, perasan betul. Abang rasa la kan, patut tak Isya beritahu ibu dan ayah?" Delisya bertanya.
"Mestilah bagitahu, yang. Kang nanti perut tu dah memboyot baru nak bagitahu kan lain dorang fikir nanti," cadang Harraz setelah mendaratkan punggung di sebelah isterinya.
"Isya takut la bang. Nanti ibu tak terima? Ibu nak apa-apa kan anak ni macam mana?"
"Lailahailallah ayang, jangan cakap macam tu. As long as abang sentiasa berada di samping ayang, Insya-Allah our baby is 100% safe. Trust me." Tangan naik pula mengusap kepala isterinya.
"Kalau abang tiada macam mana?"
"Ee dia ni negatif betul fikiran tu, bila anak kita terikut perangai overthinking ayang tak ke naya nanti? Dah dah, just clear your mind honey." Rambut ikal mayang Delisya dimain-mainkan.
"Okey. Hm.. Abang..... Isya nak something." Suara Delisya meleret.
"Habislah, dia dah mula dah," getus hati kecil Harraz.
"Apa dia my wife?" Lembut betul intonasi yang digunakan.
"Sebenarnya kan.. Baby mengidam sangat nak makan..."
"Baby ke ayang?" potong Harraz.
"Baby la. Isya tolong pesan je apa baby nak hehehe." Delisya menayang sebaris giginya.
"Alolo, baby ngidam apa tu?" Mata Harraz bergerak ke perut Delisya.
"Sup tulang." Delisya tersengih.
"Really ayang? Now? Sup tulang?" Harraz mengulanginya semula.
"Habistu takkan tahun depan? Ee cepatlah! Nak makan sup tulang!" bentak Delisya seperti anak kecil.
"Hm, baiklah wahai cinta hati ku. Ni nak makan kat kedai ke nak tapau?"
"Tapau la. I malas nak keluar hihihi." Sekali lagi dia tersengih.
"Okay okay, demi baby abang sanggup redah semua lautan luas yang nun jauh di sana," tutur Harraz dengan penuh bergaya.
"Oh demi baby je la dia sanggup redah segala lautan?" Delisya bercekak pinggang.
"Eh? Erh.. Okay bye muah cekit." Dahi Delisya lantas dikucup lalu menghulurkan tangannya.
Dengan muka tidak puas hati Delisya menyambut huluran tangan Harraz.
"Bye baby, bye mama baby yang garang. Rawr!" Kaki terus melangkah ke pintu sebelum berlalu pergi.
"Gedik betul laki aku ni," kutuk Delisya lalu tergelak kecil.
YOU ARE READING
Sincerely Love ✔️
Roman d'amourDELISYA SOFHIA - Kisah seorang wanita yang telah mengalami kisah pahit kematian suami bukan sekali malah dua kali membuatkan dia trauma dengan cinta bahkan perkahwinan. Kehadiran dua cahaya matanya, Damia Batrisya dan Dania Basyirah sentiasa menjadi...