"Perempuan ku.. Engkau cinta ku, tak mungkin bisa bila aku jauh darimu, bisa bila ku pasti sedih, ku cinta engkau cinta pada perempuan ku.." Harraz bernyanyi kecil sambil menyikat rambutnya. Mata terhala pada cermin di hadapan.
"Hah nyanyi apa tu!" sergah Delisya mengejut.
"Eh, yang! Terkejut abang." Harraz mengurut dadanya.
"Ewah, bukan main ek.. Perempuanku.. perempuanku.. Siapa perempuanku tu? Hmph!" Delisya mencemik bibir.
"Allah! Jauh betul dah ayang ni. Taklah, tadi abang buka TikTok keluar lagu tu. Kan sekarang tengah trend lagu tu.. jadi terngiang-ngiang kat telinga ni." Pipi Delisya dicuit lembut.
"Hah! Abang buka TikTok nak tengok siapa? Abang nak ngorat perempuan lain eh.. Eee gatal ya sekarang." Tangan Delisya pantas mencubit perut Harraz.
"Auch! Sakitlah.. Lagu tu memang khas untuk sayang abang ni la. Kenapa pula abang nak ngorat perempuan lain? Susah payah abang nak ngorat ayang, pastu nak cari perempuan lain pula. Memang taklah jawabnya. Isteri abang sorang ni dah cukup sempurna dah untuk abang," ucap Harraz ikhlas.
"Tapi.. mesti abang tengok banyak perempuan cantik kat TikTok tu, kan? Isya ni tak secantik mereka. Isya biasa-biasa je, Isya make-up pun tak reti." Delisya menunduk lemah.
Harraz menongkat wajah Delisya untuk memandangnya.
"Look, abang kahwin isteri bukan kahwin dengan ratu cantik. Abang nak isteri yang boleh jaga abang dengan baik. Kecantikan, kekayaan, kesempurnaan itu semua bukan syarat untuk menjadi seorang isteri yang solehah. Cukup hatinya yang suci. Tapi, kalau seorang suami itu mendapat isteri yang serba lengkap, itu satu bonus buatnya... macam abang. Abang dah ada Delisya Sofhia. Cukup buat selamanya." Harraz mengucup dahi mulus Delisya.
Cecair mutiara mula menitis keluar dari tubir mata. Hatinya tersentuh dengan kata-kata Harraz. Lama-kelamaan bahunya tersendu-sendu.
Harraz mula panik. Aku tersalah cakap ke?
"Yang? Did i hurt you? I'm sorry." Kepala Delisya diusap. Delisya dibawa ke dalam pelukan.
Setelah tangisan semakin reda, Delisya meleraikan pelukan, dia memandang Harraz.
"Tak. I won't get hurt as long as you with me. Isya cuma rasa.. Isya tak layak untuk abang. Abang yang terlalu sempurna. Isya ni.. Isya banyak kekurangan.."
"Shh.. stop saying like that. Please..." Air mata Delisya yang bersisa Harraz seka. Kepala Delisya didaratkan di dadanya.
"Kita semua tak sempurna. Semua ada kekurangan masing-masing, inilah salah satu sebab kenapa kita ditakdirkan berpasangan, supaya kita dapat melengkapi satu sama lain."
Delisya mengangguk lambat-lambat. Pelukan semakin dieratkan.
"Amboi kuatnya peluk.." usik Harraz.
Delisya tergelak kecil bersama mata dan hidung yang memerah.
"Entahlah.. Sejak tadi Isya rasa nak nangis je, Isya pun tak tahu kenapa. Tapi bila Isya peluk abang, Isya rasa tenang je. Pelikkan?"
Harraz mengangkat kening. Dia pun sedar dengan perubahan isterinya. Manja semacam je.
"Hm.. Mungkin ayang dah nak period kot sebab tu jinak betul dengan abang ni." Harraz tersengih.
"Mungkinlah kot. Erm.. abang, Isya nak beritahu abang something ni ." Delisya meleraikan tangannya dari merangkul pinggang Harraz. Matanya merenung ke dalam anak mata suaminya.
"Pasal apa tu, yang?" Tangannya diletakkan di atas bahu si isteri.
"Kelmarin masa Isya.."
"You're my angle, angle baby angle, you're my angle baby..."
YOU ARE READING
Sincerely Love ✔️
RomanceDELISYA SOFHIA - Kisah seorang wanita yang telah mengalami kisah pahit kematian suami bukan sekali malah dua kali membuatkan dia trauma dengan cinta bahkan perkahwinan. Kehadiran dua cahaya matanya, Damia Batrisya dan Dania Basyirah sentiasa menjadi...