꧁ SL 55 ꧂

86 12 19
                                    

"Doktor cakap apa?" pintas Adriana setelah melihat kelibat Adrian yang sedang menutup pintu bersama tangan yang sudah berbalut.

"Doktor cakap sikit je tak ada benda yang merisaukan, kau je yang gelabah lebih." Adrian tergelak kecil.

"Dah darah kau mengalir deras macam sungai mahunya aku tak gelabah?" Adriana menyilangkan tangannya.

"Kata doktor aku bernasib baik sebab kau dah balut tangan aku sebelum darah mengalir dengan lebih banyak," ucap Adrian.

"Hehehe, aku nampak kat kdrama aku haritu. Lelaki tu kena kelar jadi girlfriend dia pun cepat-cepat la keluarkan sapu tangan bagi menghentikan darah yang mengalir dengan asyiknya," jelas Adriana.

"Oh, dalam kdrama tu ada buat scene cium tangan sekali ke?"

Terbeliak mata Adriana apabila mendengar soalan Adrian.

"Dah kenapa pula kau tanya soalan macam tu?"

"Aik? Dia yang cium tangan kita, buat-buat tak ingat pula."

Sekali lagi mata Adriana membulat. Aku cium tangan dia? What?

"Hey! Kau jangan nak fitnah ek? Aku ni masih suci lagi tahu?" Adriana mempersoalkannya.

"Sejak bila pula aku fitnah kau? Sudah terang lagi bersuluh kau cium lepas balut tangan aku dengan sapu tangan kau. Berani kau ya? Apa orang kata tu... Hah, ambil kesempatan dalam kesempitan."

"Euw! Siapa nak cium tangan kau hah! Tunggu sajat mengandung pun aku takkan buat macam tu la, ee tak kuasa aku."

"Tak kuasa konon, padahal dah buat. Aku okey je kalau kau nak cium lagi, tapi bukan kat tangan la."

Adriana menggerakkan matanya laju sebelum menikam anak mata Adrian tajam.

"Nak kat sini pula," pinta Adrian tanpa segan silu sambil menunjuk ke arah pipi kanannya.

"Eh sorry naik lori makan strawberry eh! Kau jangan nak berangan! Kalau nak berangan, berangan sorang-sorang jangan nak libatkan aku sekali. Aku nak balik! Kau nak ikut ke tak? Kalau tak aku tinggal kau kat sini," arah Adriana tegas.

"Uish, garang nya kakak oi, but it's okay I like." Sengihan nakal meniti pada bibir Adrian.

"Eyy makin dibiar makin menjadi-jadi kau ek? Dah bye!" Adriana lantas meninggalkan Adrian yang sedang tersenyum sampai ke telinga.

"Mom, i'm fallin love .."

🌸🌸🌸🌸🌸

Ting tong ting tong...

"Ya, ya kejap!" laung Delisya sebelum mencapai tudung sarungnya yang terletak elok di atas sofa.

"Assalamualaikum my wife," sapa Harraz mesra lalu menghulurkan tangan kepada Delisya sebelum mengucup dahi isterinya.

"Mana kawan abang tu?" tanya Delisya setelah menyambut salam suaminya. Mata sudah menjenguk-jenguk ke luar.

"Oh, ada tu hah kat taman tengah bertelefon, ada urusan penting katanya," terang Harraz.

"Assalamualaikum! Sorry, ada hal tadi," tegur lelaki itu yang kelihatan sedang menuju ke arah mereka.

Sincerely Love ✔️Where stories live. Discover now