Hai guys sorry lama x upd author baru keluar dari wad author dh 1 minggu masuk wad sorry sebb x upd doktor suruh author rehat harap korg faham
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sambungan chapter 6
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Semasa alicia menghantar buku ke bilik guru tiba tiba masa dia nak menlangkah je masuk dia terasa sesuatu yang pelik...alicia mula terasa satu perasaan tentang si dia....bila alicia pusing dia tgk geng dia tgh tunggu lalu alicia terus ke meja cg dan letakan buku itu....
Alicia:* aku rasa macam pelik je hurm..kenapa aku masih ingat dia...tak cukup cukup ke dia seksa jiwa aku hiks * hum...korg jom..
Puteri: ouh okkk weyh nak makan apa ni?
Alicia; tah tahu
Adila: kita makan ni nasi lemak ayam sambal uishhh sedppp choooi
Mimie: okey gak
Puteri; oky tapi lepas makan aku nk kena tempat biasa hehehe
Alicia: tau member dah bahagia kan...
Mimie: hahahaha itulah hiks kita belumLalu mereka pergi ke kantin untuk beli makan...semasa dalam perjalanan tiba tiba seorang jejaka melintasi mereka dan secara tidak segaja terlanggar put...put jatuh dan alicia juga jatuh.....habuk debu yang ditanah termasuk ke mata alicia yg membuat kan alicia memgosok mata nya...
Adila; eh korg okey???
Puteri; aduh sakit lah jalan tak ada mata ke!?
??: eh sorry sorry cg minta maafff cg x perasaan sorry puteri
Mimie: ok tak?
Puteri: eh cg sorry sebb cakp cam tu sorry cg sorry...
Ali : xper cg salah sorry erk kawan kamu tu okey?Bila dia cakap je cam tu alicia seperti tersentap seketika seprti dia perh dgr suara tu alicia cuba nk buka mata nya tapi gagal sebb habuk tu pedih kan mata nya....
Alicia: sakit nya mata aku...
Adila: kalau cam tu jom basuh muka kau tu..
Ali; kamu okey? Erk sape ni! Saya x berapa kenl sangt
Put: iss kau okey x?
Alicia; yeye aku ok cuma pedih xper cg sya ok...
Ali: kalau cam tu bye..sya minta maaf sekali lagi..Lalu ali pergi alicia x sempat tgk muka ali dan ali x nampak muka alicia sebb alicia tunduk dan rambut menutupi muka nya...ali biar kan sahaja tetapi dia seperti kenal suara tu...
Alicia bangun lalu pergi basuh muka nya..setelah itu dia pdg kawan nya..
Alicia: cg mana tu?
Adila; cg baru
Put: ok tak?
Mimie: ok kan?;
Alicia: okk aku ok dh jom...*cg baru hurm *Lalu mereka pergi makan...
Skip time..
Semasa balik..alicia balik seorang lagi sebb geng dia yang lain dah balik awl dgn ayah mak masing masing...alicia tunggu general x sampai sampai rupanya general ada meeting penting tu sebb dia x dpt jemput alicia lalu alicia amik keputusan balik jalan kaki...
Semasa dalam perjalanan dia lalu di taman..disana dia nampak sepasang kekasih yg x jelas wajah nya kerana jauh dari alicia.alicia melihat pasang tu dgn sayu dia teringat kan seseorang...dia memgeluh kecil..
Alicia: kalau lah dia tau...aku masih..menunggu dia agak nya dia terkejut tak heheh..tapi semua nya hancur dia dh x ada...happy nya abg akak tu...siap main main kejar kejar lagi...
Lalu alicia balik kerumah nya..ditempat lain ali dan seseorang..sedg bermain kejar kejar..kerana ali bergurau dgn gadis itu...
?; ali bagi lah saya kerja sampai malam tau ni..
Ali; alaaa dia ni sibuk je memajang ni kalau khwin pun same sibuk cam mana?
??: alaa khwin tu nanti lah ni sekarang ni ayah awk tu yang tak terima saya lagi cam mana kita nk tunang?
Ali; x per sya urusa kan malam ni saya balik rumag ok bb?
??: ye saya ok je..saya harap dia terima saya..hurm..
Ali: yea insyallah kita doa yg terbaik ok ( usap kepala gadis itu)
??: rosak tudung saya awk ni (betul kan tudung)
Ali; hahaha sorry sorry dh jom balik eh awk kerja kan ok jumpa esok lah
??; pesakit ramai sangt tu yg susah sikit
Ali; xper janji kita dh jalan kam tanggung jawab ok
?; yea okLalu mereka kehaluan masing masing...
Ali balik kerumah ayah nya...bila dia sampai je en ghazali terus buka pintu nampak gembira diwajah ayah nya melihat ali pulang ke rumah dan 3 bulan ali ulang alik dri sekolag ke rumah sewa nya...balik rumah sendiri 2 kali seminggu...
Ali berhentikan kereta nya lalu keluar dri kereta..dgn senyuman dibibir nya ali betul kan lengan baju nya dan menuju ke rumah nya...
Ali; assalamualikum ayah ayah sihat?;
En ghazali; sihat alhamdulilah..kamu sihat ali?
Ali; sihat
En ghazali : bagus lah cam mana kerja ok!?
Ali: okey biasa lah budk budk penat nak melawan karenah diaorg
En ghazali: hahaha dh jom masuk .Lalu kedua beranak tu masuk... Ali masuk je dia terus duduk disofa penat menguasai dirinya...dia duduk dan mula pejam mata nya...tiba en ghazali dtg bawa ubat pada ali...ali amik dan telan beberapa biji ubat...
Ali: ali dh jumpa doktor
En ghazali: dia cakap apa?
Ali; dia kata ali punya sakit dh mula sembuh 70℅
En ghazali; srs?! Alhamdulilah sikit je ali kita nak sampai kemuncak nya insyallah ali sihat macam sebelum ni aminnn
Ali; amin....( peluk en ghazali)( en ghzali pun peluk ali ali terasa sangat sangat sebak bila dia peluk ayah nya dah lama dia x bermanja dgn ayah nya...)En ghazali; kamu balik ni tido sini ke?
Ali; aah kenapa? Ayah x suka?
En ghazali; suka lahhhhhh dh lama kamu duk sana haih..ayah sunyi dulu waktu arwah mama kamu ada meriah lah juga ni sekarang dia dh tiada sunyi kalay dulu arwah alicia ada dia selalu dth buat kek kat sini dgn kamu sekaang dia dh tiada dh x ada apa kamu tu pun bujang senang lagi tah bila nak berpunya haih jiran sebelah dh ada cucu dh ayah ni bila lah bla bla bla..Ali mula nak lari je bila ayah dia dh sembang pasal cucu pula ali buat buat tak dgr je...dgn ayah dia yg bercakap pasal soal khwin ni...
Ali; erk ayah ali balik ada benda nk bincang
En ghazali: apa dia?
Ali; hurn..ali dh lama ada calon tapi ayah je x terima kenapa? Dia baik dia lag doktor ali ayah
En g: hum masuk kamu...Ali; ye betul...
Iman ayah
Dia lah calon tu
Tersentap en ghazali bila dgr nama tu en ghazali terus bermasam muka dia x suka iman tu ada sebb dia tak suka..lalu en ghazali bangun dan terus kedapur ali dh agam ayah nua mesti x suka lah..
Ali; ouh come on ayah dia baik ayah
En ghazali; apa pun kamu cakap ayah x terima dia jdi menantu ayah
Ali; tapi kenapa???
En ghazali; kamu x kenal dia ali kamu x kenal dia..apa pun keputusan kamu ayah c terima ali x terima!? Sebb dia lah mama kamu....hum dh ayah x suka.!?Ali mengeluh apa yang iman dh buat sampai ayah nya betul membenci iman ali memgeluh dia naik keats lalu mandi dan tido...
Ditempat lain
??: kau tau tak dia ajar sekolah aku kelas aky habis lah kalay dia jumpa dgn betina tu
( kata gadis itu dgn seseorang perempuan yang sedg memegang pen dan pdg kearah nya)
??; kau dgr tak?
??; setakat ni cam mana? Dh jumpa? .
??: belum tapi tak tahy lah..
??: kay pasti kan dia x jumpa dgn budk tu kalau x habis semua nya aku ni un kena cari cara pujuk ayah dia tu susah betul
??: jadi ada plan?
?: hahahaha ada macam ni...Lalu gadis itu bisik kepada gadis yang seorang lagi..dgn apa yg dia plan dan selepas itu mereka tergelak jahat..
Skip time.
Keesokan hari nyaaaa......
Arghhhhhhhhhhhhh
Bersambung
Haivgusy oke x kalau x sorry tau jap lagi author sambung ok
YOU ARE READING
MY TEACHER IS MY EX 💙
RomancePerbezaan umur mereka adalay 4 tahun.satu hari disekolah smks (sekolah menegah sains) seorang guru baru masuk kesekolah itu untuk mengantikan guru yang telah berpindah.kehadiran guru itu membuat kan hampir kesemua pelajar perempuan tertarik pada dir...