chapter 35

166 21 10
                                    

Hai

Skip time...

Selepas sahaja..ali dan alicia berjumpa semula...mereka semua diam diam sahaja biarkan ali dan alicia berborak...ali dan alicia bari sahaja siap..disoal siasat oleh anggota polis kerena kemalangan itu adalah kes langgar lari ....yang sampai sekarang tak tau sapee perlaku nya....ali pdg alicia yang sedg urut kaki nya itu...



Alicia; nanti bila dh boleh keluar aku bawa kau kat satu tempat ni..
Ali; tapi...aku dh tak macam dulu boleh jaln alicia...hiks...(air mata ali jatuh dirasakan kekurangan nya itu adalah penghalanh sahaja utk bersantai bersame alicia...alicia lap air mata ali...dgn senyuman)
Alicia; kau tau tak...aku tak pandang jijik pun pada kau..sikit pun tak ali...aku terima tuhan ada rancangan nya...ali..macam mana pun rupa kau keadaan kau...aku okey ali...jgn lah sedih kau kena semangat balik...
Ali; aku ni dh tak ada sebelah kaki alicia cam mana aku nak jaln hidup guna kerusi roda je...baik aku mati tak adalah menyusahkan org....sape je yang terima aku ni nak jdi suami memang tak lah...apa tak leh buat...hum...

(Ali sedih sangat sekarang ni dia dh tak tau nak pikir apa dia dh kehilanggan kaki kiri nya sebb kemalangan tu..kaki ali terpaksa dipotong untuk menyelamatkan nyawa nya...ali mula nya giveup tapi bila thk respon alicia tentang diri nya...dia rasa lega..ada yg masih nak kawan dgn nya..ali pdg je alicia..)

Alicia; ali arwah mama aku ada ckp kalau seseorang tu ikhlas sayang kan seseorang....(alicia baru nak sambung tiba nurul potong ayat alicia)

Nurul; dia tak akan pertikai kan siapa pun kau apa kau ada atau bagai mana pun keadaan kau sebb dia tau allah sedg beri dia satu ujian iaitu ujian kesetiaaan...

Alicia tersenyun memadang nurul betul lah apa yang nurul cakap sebijik sangat...nurul senyum..

Ali; hah?
Alicia; betul apa yg nurul cakap..conth lah kang kau ada makwer an dia tak tau hal kau ni kau nak tgk setia org tu cam mana kau thk time kau susah sape ada dgn kau simple ali...
Ali; hum....tapi...aku dh cacat...aku dh tak boleh buat apa..
Alicia; cacat bukan penghalanh nak berjaya ali...allah sayg kau sebb tu dia uji kau dia tau kau mampu  oksy dh lah tak mo nagis aku ada lah...biy..hey look at me...okey dh tak mo nagis..lagi insyallah nanti aku buatkan kau kaki baru..
Ali; tapi..
Alicia; aku ni budak sns mekanikal ali...aku boleh cipta..apa sahaja..same macam arwah mama kau..okey..aku try buat kan...
Alya; woi hormat kami yang single ni syg...
Alicia; ouh maaf buk saya lupa yang ramai single disini termasuk lah sya..jahaha
Semua; hahaha gitu...


Ali; terima kasih alicia..dh rasa lega kau cakap cam tu...aku ni tah lah rasa tak beeguna...
Alicia; jgn ckp cam tu kuat okey dh dh tak mo sedih sedih..
Ali; hehe oky...






Ali dan alicia borak sahja..mereka santai bersame..ramai yang bagi sokongan untuk ali sebb ali now tak same macam dulu tapi dia tetap kuat cuma tulah satu je cabaran apa kata iman kalau dia nampak keadaan ali ali hanya pikir yh iman boleh terima je...





Skip time

Keesokan hari nya..alicia dan yang lain bangun pagi...ramai tak balik sebb nak tunggu ali dan alicia...kat hospital...masing masing buat hal sendiri...alicia yang ketika itu sedg beborak dh ali...terhenti bila seseorang memgetuk pintu wad mereka...


Ali; sape?
Alicia; tah
Khai; aku buka okey?
Semua; okey...
.









Bila khai buka je pintu wad tu semua terkejut melihat...seorang gadis bertudung hitam dan beepakaian putih dihadapan sambil air mata jatuh...dipipi nua...ali terkejut melihat org tu alicia juga dan yang lain hati alicia panas tapi dia abaikann...dia pdg lain...gadis tu masuk...












MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now