chapter 72

128 14 5
                                    

Hai guys okey jom mula ok jom mula uahahaha



Chapter yg lepas...

Selepas sahaja ali selesai dirawat oleh alicia khai dan peneman setia alicia nurul ali pun tertido






Skip time petang...






Chapter 72


Petang yang sejuk dgn angin yang segar even dah petang tapi angin kuat macam nak hujan ...dgn cuaca redup sedikiy petang itu petang yang sunyi dan nyaman kalau ada yang ingin lena ofc sampai magrib ...disebuah katil yang empuk itu seorang jejaka yang tido dri tenghhari itu terjaga dri lena nya dek kerana dia sudah pun berehat dgn lama jama menujuk kan pukul 6petang ....ali bangun dri tido nya dan pdg sekelilibg bilik..




Ali:lama juga aku tido haih aduh sakit lagi hum...agak nya diorg tido petang ke? Kalau tk nak ajak gi taman joging ...(kata ali lalu dia bangun dri duduk nya dan menuju ke tingkap bawah rumah nya...bila ali sampai je betullah sangkaaan dia semua isi rumah sedg tido ...dalam ramai org itu mata dia hanya tertunpu pada seorang gadis yang sedg lena gadis itu memeluk sesuatu milik nya...ali memghampiri gadis itu...senyum dibibir nya terukir apabila da merasakan yang gadis itu risauakan diri nya dipukul atau dihukum oleh ayah nga itu...





Dengan pelahan lahan ali menarik sesuatu yang dipeluk oleh gadis itu...tetapi tidak berjaya kerana pelukan gadis itu sangat kuat ...



Ali:mungkin dia sedg berminpikan aku? Hahaha apa yang dia peluk ni ...(ujai ali sambil tergelak kecik dgn riak wajah yang separuh gembira dan separuh menahan gelak )






Ali:nasib baiklah bukan mahram aku lagi kalau tak aku dh angkat kau tido dgn aku haih sbr ali sbr...awl lagi awl lagi..duit pun baru 9k haih hum...9? (kata kata ali terhenti disitu apabila dia menyebut sendiri angka nombor 9 itu))






Lalu ali teringat satu kisah yang amat memakan hati nya...









Flasback...

Dipetang yang indH seorang jejaka dan seorang gadis bertudung kuning dan ayu pemakaian nya itu duduk disebuah kerusi ditaman sambil menikmati udara yang segar walaupun sudah 1jam setengh disitu namun kedua orang itu tidak berkata apa apa melainkan sedg berfikit dgb syarat yang diberi org ayah gadis itu


Dgn nafas berat ali membuka bicara nya...





Ali:tak boleh kurang ke iman?(kata ali sebaik sahaja mengentahui jumlah maskkhwin mereka )
Iman:no tu dh ditetap kan...
Ali:aduhhh (garu kepala) banyak iman nak pakai duit tu mak khwin kita dh 9k pastu tambah dgn majlis lagi 12k total semua nya 21k ya allah asstafirullah ...
Iman: ais dia ni bersyukurlah ayah sya restu semua tu...
Ali:yea sya bersyukur tapi iman bnyk tuuuuu awk tgk majlis semua tu dekat 21k hbis nanti sua nak bagi awk makn apa? Tanah? Pasir? Pokok? Pastu rumah lagi hah? Awk sya kerja cg bukan peneraju bukan nya peguam bukab nya raja vukan nya doktor macam awk setiap bulan gaji melambung tinggi ya allah...
Iman: jgn merungut lah kita dh lama kemal kan tak akan lah duit 21 tu awk tak leh cri? Sikit je tu..
Ali:banyak iman nanyi lepas khwin nanti kita kena ada rumah kena ada brg dpur brg rumah bil air api ingt semua pakai daun kalau saya ada black kad tak per lah jgb kata black kad kad bank biasa pun tak sampai 6k simpanan hum...
Iman:aishh awk ni bising lahhh nak nikah ke takkk? Cuba lah usaha jgn nak mls tulah time cg ajar dulu tido masuk lewat tak belajar sibuk benda laib main game je cuba tgk viktor hah? Pilol dia sekarang khai pula ketua pegawai  polis rudy cef tersohor awk apa? Cg biasa kalau swsta ok ni tak biasa...je ...lain kali dgr lag ckp sya ni masuk aliran sns kot boleh kerja jdi santis ke apa ni tak hebat langsung harp duit ayah awk je tau...otak guna untuk berfikir ali bukan untuk simpan jdi pekasam ?!(kata iman sambil tolak kasae kepala ali ali hanya diam diri nya dikutuk hebat oleh kekasih hati nya dia diam hati nya sakit mendgr segala gala ayat yg keluar diri gadis itu )






MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now