Haiii guys...
Semasa alicia nak buat hw dia dia buka beg dia secara tiba tiba dia terkejut melihat apa yang dia jumpa dalam beg dia....
NANI!!!!!!!!!!!!?????????
Mata alicia membulat bila dia jumpa benda tu sia0a pula yang bagi dia and siapa yang berani sentuh beg dia sedang kan geng dia sendiri tak berani sentuh beg dia apa pula org lain....alicia berfikir sejenak...alicia amik brg yang ada dlm beg dia...
Alicia; apa ni? Sape bagi? Siap ada no fone ni? Tak mungkin ali dia ada no aku? Sape ni? Siap...love love bagai...
(Alicia berfikir seketika....sia0a yang bagi dia hadiah tu? And bila masa org tu buka beg dia...dan letakan benda tu...alicia melihat anak patung beruang tu dgn teliti ada no fone pula pastu dia terjumpa satu kertas semasa dia angakt anak patung tu....)Alicia baca surat tu...
Dear...bidadari...
Saya nak ckap if awk terima benda ni saya nak ckap sejak pdangan pertama lagi saya du menyukai awk...hehe tu je...pecah kaca pecah gelas dh baca bls...Selepas sahaja alicia baca alicia terus pelik siapa pulasa yang bagi benda tu pastu siap bagi ayat ayay lagi kalau ali box tu pun dia tak buka lagi dia jdi pelik...siap panggil dia bidadari lagi...setahu dia dia mana ada boy best friend selain ali...alicia mula rasa berpeluy dia rasa takut kalau kalau ali tahu macam mana tak ke rosak hubungan diaorgg...tak akan lah ni gurauan kawan dia...alicia terus fikir...
Alicia; kalau ali...dia mesti cakp tapi if dia nak bagi kejutan pun aku kenal ayat dia...dia perh panggil aku bidadari but dia kata tu bila aku sah milik dia ni sape siap suruh org bls kalau moon? Moon tak datang hari ni...cam mana siape aduh mati alicia kalau ali tahu ni....aduh.....
Sedg alicia sibuk pikir pasal tu tiba pintu bilik dia diketuk alicia terus sorok patung tu dalan almari dgn segara kertas tu semua selepas tu dia terus buka pintu....bila buka je pintu alangkah...terbeliak mata nya melihat seorang jejaka datang dihadapan nua..sambil membawa sejambak bunga ros ...dibelakang jejaka tu ada papa dan nenek nya sedy berbisik sesuatu sambil gelak...
Alicia nani? Apa pula kali ni...
Ali; surprise hehehehe suka?
Alicia: hehehe suka...terima kasih ali...masuk lah...(buka luas pintu bilik...)( alicia amik sejambak bunga ros tu sambil tgk tgo wangi sangat..bau bunga tu...dia rasa tenang seketika....dgn ali...hilang segala syak was sangka dia terhadap bear tu..ali duduk dilatil alicia...ali tgk alicia baru buka box tu...ali tersenyum...)Ali; so okey? Tak dgn hadiah box tu dh tgk..?
Alicia; ere sukaa tq ali dh banyak dh benda awk bagi...* cam mana ni aku tak baca apa lagi dia bagi tu hrp dia tak tanya amin * (duduk sebelah ali)
Alicia; ali awk okey?
Ali: ofc okey...heheh papa awk tgk..(tunjuk..general dihadapan pintu tu...sambil tersenyun)
Alicia: papa
General; alaa tgk je..terkenang zaman papa dgn arwag mama kamu aish...igt jgn lebih lebih saya perhati kan (pdgan tajam)
Ali: ok boss.hehehAli dan alicia diam seketika.alicia amik box tu dia tgk hadiah ali...ali tersenyum...seketika alicia terpadang satu hadiah yang buat dia gembira gila...alicia amik dah tukar tukar muka..patung tu..dia tersenyum..
Ali; suka?
Alicia: banyak kali ckp ya tuhan suka lahh hehe tq ali...
Ali: welcome my angel..... Awk saya nk tunjuk sesuatu...
Alicia; apa?
Ali:( keluar kan fone...) Ni saya dh kumpul sampai 2k dh sekarang....tak sbr nak tunggu 5k heheheh...
Alicia: hehe awk ni ya tuhan sya igt awk tipu...duit tu nk kumpul rupanya betul..
Ali; ehhh dia ni saya dh ckp saya nk jaga dia nk halal kan dia dia boleh ckap macam tu aish saya tau saya ni bebal tapi niat saya betul...
Alicia; apa ckp macam tu tak baik lah...ali..(pegang tangan) jgn lah sedih i know awk betul nak halal kan saya tapi saya masih sekolah...lepas spm lah..
Ali; nampak macam awk tak suka je sya saya nk ckp if awk dh tak suka saya jgn lah buat saya tertunggu sakit tau alicia...(tundk)
Alicia; ya allah dia ni ali sya betul cinta kan awk dh dh jgn ngis sedih okey sya ok i tunggu..saya tak curang lah and awk pun jgn curang..
Ali; sua tak perh curang org je tinggal kan sya rata rata suka saya sebb harta je...rupa memamg kelaut lah...
Alicia; tapi sya tak macam tu sua iklas suka awk tak pdg harta tak pdg rupa bagi sya awk pelindungi sya selpas ayah saua awk lah lelaki yang setia dgn saya okey
Ali; promise for me if you not curang okey i trust you okey jgn rosakan kepercayaan saua pada awk...
Alicia; okey promise (peluk ali ali membls pelykan alicia...mereka beborak rinag ali ajar alicia sikit tentang hw alicia alicia buat addmath..mereka bergembira...tiba waktu petang...alicia masuk ketands..sebb dia sakit perut.....sedg alicia tgh sakit perut tiba tiba pula baju dia basah kena air.....alicia melihat sekeliling ada tak tuala untuk dia pakai tapi dia baru igt ali kau luar aduh alicia pun jerit nama ali ali yang ketika itu sedg check buku nota alicia terhenti bila dhr alicia panggil...
YOU ARE READING
MY TEACHER IS MY EX 💙
Roman d'amourPerbezaan umur mereka adalay 4 tahun.satu hari disekolah smks (sekolah menegah sains) seorang guru baru masuk kesekolah itu untuk mengantikan guru yang telah berpindah.kehadiran guru itu membuat kan hampir kesemua pelajar perempuan tertarik pada dir...