Haii guyssss
Skip time....
Semasa dalam perjalanan ke klinik ali diam sahaja semantara alicia...menahan rasa sakit nya didada sebb tak dpt nk bernafas dgn betul ..alicia pdg ali yang fokus memandu itu..tangan alicia segera capai tangan ali yang sedg pegang stren keeta....(1 je tangan bukan dua dua kalau dua dua excited lah jawap nya 😂) ali yang fokus bawa kereta terkejut sebb alicia pegang tangan dia ali pdg sedikit alicia mereka berhenti dilampu isyarat merah...
Ali pdg alicia
Ali; alicia ok? Kenapa ni??
Alicia: sakit sangat ali huh..huh aku x dpt nak bernafs uhukk uhuk...
Ali; aduh cam mana ni (buka tingkap) aduhh aku kena bawa kau terus kehospital do...
Alicia: takper kilinik jeee..
Ali: tak ada tak ada tak ada sabr sikit tau alicia ok teruk ke rasa?
Alicia: yee..(cuba amik nafas)
Ali; asstafirullah sbr alicia istifar eh kau bukan islam adu aku lupa sorrry hehehe sbr tau sbr....Ali terus bawa kereta nya dgn laju ( tak ada laju sangt) ke hospitall...sesampai je dihospital..ali pinpim tangan ali ke emergency sebb ali tak tau nk ikut mana...sampai je emergency ali cakap kat petugas disana yang alicia kena asthma attack diaorg terus bawa alicia masuk dalam..ruang emergency...ali tunggu diluar sebb nak uruskan pendaftaran alicia nasib baik lah ali tau no ic alicia..kalau x jernuh pula dia pikir..
Setelah siap daftar ali minta kebenaran kat petugas utk jumpa alicia...mereka bawa ali ke emergency zon kuning...ali tgk ramai yang ada disitu macam macam sakit ada...dan akhirnya ali sampai ketempat alicia...
Ali masuk ke satu ruangan disitu ada 2 org pesakit yang sedg amik gas oksigen macam alicia...semua perempuan ali hanya dia dan pdg alicia yang sedg duduk bersandar disebuah kerusi..sambil pejam mata...dan pakai mask oksigen.....ali menghampiri alicia...
Ali tgk alicia ada pakai cam wayar utk check jantung dgn darah...ali terasa sebak pula tgk alicia macam tu....ali pegang tangan alicia...alicia buka mata nya dia tgk ali...dia tersenyum lemah...
Ali; ok? (Pelahan)( tahan sebak)
Alicia : ok.....cuma sesak sikit..
Ali: kenapa tak baring?
Alicia: doktor tak bagi nanti oksigen tak masuk sebb takdi dh baring saya tak dpt nak bernafas..dia surhh duduk...
Ali; ouh...sorry..lambat bawa awk kesini....(pdg ecg monitor alicia) maaf awk..
Alicia: xper ali....saya ok..tq bawa saya ke sini....
Ali: rehat lah...fone awk ada dgn saya ni..call general dtg tgk awk..
Alicia; tapi dia busy...
Ali; walaupun apa sekali jdi dia tetep akan dtg sebb awk anak dia...dia berhak tau apa yang jdi pada anak perempuan dia..tu tgk jantung awk laju...baik awk bagi tau dia...saya nk call ayah dtg sini tgk awkk..semua ada dgn awk..Alicia rasa sedikit sebak bila dgr ali cakp cam tu air mata alicia jatuh...ali lap air mata alicia..ali senyum semua akan okey...kata ali sambil mengusap kepala alicia dgn lembut...
Alicia;baiklah awk....(alicia terya chat general nasib baik general online time tu...)
Talian
Alicia: papa...
General; ye gegirl kenapa?
Alicia: alicia ada drkat emergency ni..
General; hah?!! Kenapa?!? Alicia cedera lagi?!! Nenek tau?? (Risau)
Alicia: belum nenek tak tau alicia kena asthma attack...kat sekolah sebelum balik takdi...
Genral; astaga gegirl yeye papa dtg kejap papa dtg kamu dgn sape?
Alicia; dgn cg..bagi tau nenek boleh...doktor suruh alicia rehat jantung alicia laju....alicia takut..
Genral; jgn takut papa dtg okey dont worry ok...rest...papa come ok..
Alicia: ok...Tamat talian...
Stelah itu alicia tutup fone nya dia pdg ali yang tgh call kat luar sikit..sebb tak nak ganggu dia...alicia pejam mata nya dia rehat....
YOU ARE READING
MY TEACHER IS MY EX 💙
RomancePerbezaan umur mereka adalay 4 tahun.satu hari disekolah smks (sekolah menegah sains) seorang guru baru masuk kesekolah itu untuk mengantikan guru yang telah berpindah.kehadiran guru itu membuat kan hampir kesemua pelajar perempuan tertarik pada dir...