chapter 57

108 14 9
                                    

Hai guys 3 hari sebelum author sekolah ni author updlah sorry lama tak muncul author ada hw kema settle hehe sorry...jom lah baca author bary lepas tgk trailer ejen ali musim 3 korg dh tgk? Hshshs...best tak sbr nk tunggu...






Sudutan chapter yg lepas...


*aku kena buat juga untuk selamatkan nyawa aku dan yang lain "





∆∆∆∆∆∆∆

Malam itu dirumah ali semua tgh rehat rehat mereka penat selepas siang takdi beli semua keperluan untuk hari esoknya...malam itu terlihat sepi sunyi dan sangat sangat tenang...dihiasi dgn cahaya bulan purnama yang terang...semua buat kerja sendiri tanpa hiraukan apa apa...ali yang ketika itu duduk dibalkoni dibilik nya terperasaan sesuatu dibumbung rumah jiran yang tak jauh dri nya dia nampak macam ada sesuatu distu tetapi dia tak tau siapa itu..








Ali: apa tu? Seram lak aku tgk...( kata ali bila ali nampak sesuatu dia tak syak lah tu manusia ke apa atau benda benda yang pelik pelik jdi ali biarkan jelah sambil temenung )





Tiba tiba ali teringat sesuatu..






"Aku beri kau 1 syarat kalau tak kau dia dgn family korg dalam bahaya "









"Apa kau nak"














"Serahkan diri kau dekat tuan aku "










"Aku tak nak"









"Kau pembelot rupanya "











"Hari nya akan tibe ali cuma kau je yang tak tau"










Selepas ali ingat kata kata yang bermain difikiran dia itu dia rasa pening....dia rasa risau dia rasa tak leh nak bernafas macam biasa...dia rasa takut...sejak je kes dia balik malam tu dgn keadaan pening mamai kerumah ali terus minpi benda bukan bukan macam alicia dgn dia pisah sebb mati lah dia kena bunuh ayah dia kena tangkap macam macam sampai ali rasa takut nak tido...





Ali; kenapa aku mesti minpi benda cam tu apa maksud ayat ayat dalam minpi tu...."serah pada tuan? Apa ni ya yallah kenapa susah sangat aku nak bahagia...ni...






Tgh ali duduk pikir seseorang datang kebilik ali pdg gadis yang sedg menghampiri dirinya...ali tersenyum hilang rasa takut dia bila mampak bakal tunang nya disitu...ali menghampiri alicia juga..





Alicia: ali temenung apa tu?
Ali; tak ada apa lah...awk buat apa?
Alicia: tak ada saje dtg ni dh ready esok?
Ali; dh...awk?
Alicia: semestinya dh...hehe
Ali: selepas je kita tunang ada masa 2 bulan sebelum kita nikah tu paling awl dh...saya nak lepas je kita nikah...kita pindah...
Alicia: pindah? Kemana?
Ali: ada lah...
Alicia; kenapa ali ada yang tak kena?
Ali; alicia pls lah sya rasa makin tak selamat duduk sini...
Alicia: okk cool down ali sbr sbr tenang it's fine
Ali; hum...
Alicia: ada yg tak kena ke?









Ali terdiam..dia pdg lain...alicia ajak ali duduk dahulu mereka duduk dibalkoni disebuah kerusi sambil amik angin malam...





MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now