chapter 2

562 29 11
                                    

Hai guys so sorry lambat hari ni sebb author pun rasa takut act nk upd sebb hari ni patut nya kami x boleh main fone tapi author still degil nk main kami x balik lagi rumah sebb esok sekolah lagi woi 😂esok petang baru balik hikssss sadissss dh jom

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

STILL FLASBACK 3 YAERS AGO 

Semasa alicia sedg menyiapkan tugasan sekolah nya tiba tiba fone dia berdering itu tanda ada panggilan yang masuk...lalu alicia pun amik fone nya hati nya berbunga riang gembira....alicia pun angkat panggilan tu....

(Talian)

Ali:hai dear what are you doing right now?
Alicia: hai Senior nothing just do my homework....hehe (setelah ali dgr sahaja alicia panggil nya senior terus dia hilang mod ali diam tidak berkata apa) kenapa ni? Are you okey?
Ali: hum.....
Alicia: heyy? What worry? Are you okey? Merajuk ni knp?
Ali: nothing....
Alicia: (alicia cuba nak fikir apa yang dia dh cakap sampai ali tiba tiba merajuk dgn nya....lalu dia dpt) ouhhh sorry awkk tak saya x maksud kan yang ....
Ali; yelah awk anggap sya ni just abg abg ats je kan bukan lain an okey dh fahm..hum..dh lah bye....
(Baru sahaja ali dah ancall tiba tiba alicia jerit sesuatu)
Alicia: i am sorry sorry sorry sorry plsss forget me plsss i amsorry
Ali; hum....
Alicia: hum..(alicia cuba cara nk pujuk ali susah pujuk laki ni 😂 lalu alicia ada idea) you my honey bunny sugar plum pom piou king you my sweaty pie you my (baru sahaja alicia nk sambung ali terus ckp)
Ali; stop i hate this song!? Awk nk same kan saya dgn bunny? Hey saya ni manusia bukan haiwan
Alicia: alaaaa dia niii banyak pula masalah dia niii dh lah jgn merajukk you are my sunshine my only sunshine you make me happy  heheh dh tak ingat sorry tau alaaa gurau jo
Ali; yelah ok are you busy right now? I want to meet you plsss
Alicia: hehehe boleh tapi dont come late again okey? I waiting in the garden oke?
Ali; yea okey i promise i dont come late again okey?
Alicia: okey i trust you see you at 5 o'clock bye
Ali; bye dear

(Tamat talian)

Selepas sahaja alicia meletakan panggilan nya itu alicia bangun dari meja belajae nya lalu dia pergi ke tands dan mula mandi setelah selesai mandi alicia mula bersiap...alicia turun ke bawah dia nampak nenek dan juga papa nya sedg duduk sambil tgk tv menunggu cerita fav mereka 😂alicia turun ke bawah general nampak alicia berpakaian serba cantik tu terus tanya..

General; were you want to go?
Alicia; nak jumpa kawan kat taman kali ni ica janji x balik lambat lagi okey?
Nek; hati hati ica kamu x nak makan dulu?
Alicia: xper nek ica makan dgn kawan nanti okey?
General: jgn balik lambat ingat kamu tu anak dara alicia ok? Apa apa call
Alicia: aww tq papa (terus peluk general) ica janji okey hehehe bye ica pergi dulu

(Lalu alicia terus keluar dari rumah nya menuju ketaman general tersenyum melihat gelagat anak gadis nya itu..cepat sungguh masa berlalu sehingga dia x sangka anak gadis nya sudh berusia 13 tahun..)



Skip time
Ditempat alilicia..

Alicia yany sedg memakan roti hanya memadang sahaja ali yang temenung disebelah nya lalu dia menghulurkan air pada ali ali pdg alicia tapi ali x amik pun dia letak balik..alicia hairan dgn ali...

Alicia; knp? Ada masalah ke?
Ali; sya puasa sunnat lah hari ni hari ni kan hri khamis..
Alicia: eh bukan ke puasa utk bulan puasa ke?
Ali; hehe nanti awk dh besar saya ajak awk masuk islam tau saya ajar awk dari A sampai Z okey heheh
Alicia; eee dia ni apa ni( pipi alicia mula merah) awk...tak malu ke?
Ali:  for what?
Alicia: yelah kita kan beza umur beza agama lagi tu awk islam sya ni kristine  ramai yang x suka kita
Ali: alaaa dlm islam x mengharamkan pun agama kami berkawan dgn agama lain cuma batas kena jaga sekeg sya x ada sentuh awk kan jadi kira okey lah
Alicia: yelah hari ni awk buka apa?
Ali; sya buka seorang je hari ni ayah sya x dpt balik
Alicia: jdi awk buka dgn sya nk? Jom balik rumah sya
(Terkaku ali bila dgr yang alicia aja dia balik rumah nya terus berpeluh dingin ali)
Ali; errr x per ke? Nanti papa awk marah?
Alicia: my father so kind okey dia baik lah...jap sya call ok?
Ali; wait but sya makan tak boleh campur dgn awk lah..awk lain sya lain..kalau sya beli kan nanti kecik hati papa awk tak nak sya buat cam tu hilang pahala puasa sya ni...
Alicia: hahahahaha apa awk merepeo ni sya ada bibik tau bibik sya tu org islam selalu sya dgr dia baca yasin dia masak pun bersih tau sya x perh makan tau kan pig x perh lagi  awk jgn risau lah bibik saya selalu je makan dgn kami lagipun bibik saya tu dari ayah sya mula berumah tangga dia kerja dgn ayah saya jdi jgn risau ok nanti sya ckp yg awk ni islam semua ok?
Ali: hum...ok sekurangnya sya x keseorangan buka hari ni...ok lah cuma saya segan lah sebb yelah nk jumpa bapak metua ko haih eh x maksud saya papa awk hah yeye heheh

MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now