chapter 69

144 16 0
                                    

Hai guys
..

Chapter sebelum nya

Merka semua menuju ke tempat yang ditujukan dengan riang




Chapter 69






D

alam perjalanan mereka semua melalui banyak kawasan kawasan yang menarik macam macam karenah mereka ali sebagai pemandu hanya menumpukan seluruh perhatian nya pada jalan sahaja dia tak hiraukan kawan kawan nya buat apa kat belakang nak main game ke tido ke mkn ke dia tak kisah yang dia kisah adalau jalan nk gi mana kemana diaorh just menggunakan west  atau pun gps sahaja




Ali; jauh lagi mungkin tenghari kut baru sampai..
Khai; alaaa lama nya sekarang kul 9 aduh lapaa lah ali belanja makn pls..(kata kha8 sambil buat suara comel nya)
Ali; hahaha kat mana nak makn khai sini highway je aku nampak hahaha nak gi  makn berhenti kat r&r lah..nanti
Khai; kira kau belanja lah kan?
Ali; aku tak cakp yang aku nk belanja..hah sape mintak makn?
Rudy; khai..
Ali; jdi khai lah belanja..amacam?
Khai; alaa takperlah kita takyah makan
Adila; abg khai ni comel pula aku tgk weyh(bisk pada alicia yang ada di depan sebelah ali)
Alicia; eh eh eh eh eh eu kau ni ada apa keeeee
Adila; haha lambet lagi
Alicia; yeye je...







Mereka meneruskan perjalanan mereka...setelah 2 jam didalam kereta ali pun berhenti di R&R bagi menunaikan  hajat si khai yang dh macam orang tak makan 10 tahun itu...mereka semua pergi khai tarik tangan jet sebb dh lapar sangat mereia gi uruskan makan mereka...alicia pula sedg kemas sikit barg yang dia keluar kan itu..



Ali; icia..nak mkn ke?
Alicia; hah?huh ali gi dulu icia nak amik ubat semput kejap..(kata alicia sambil amik ubat untuk asma dia tu ali melihay tunang nya itu kurang baik segera ke arah pintu sebelah kiri ditempat alicia ali buka pintu dia nampak alicia sedg bersandar rehatkan diri)



Alicia; silau..
Ali; sorry sorry jap tutup tingkap
Alicia; ok
Ali; okey tak? Teruk ke?
Alicia; tak sangt okey lagi..
Ali; betul?
Alicia; yea ali..jgn lah risau.hehe
Ali; haih risaulah awk tu tak oket kan nanti susah pula kita kat highway ni..dgn papa ayah tak ada ni..
Alicia; hum...awk risau kan saya
Ali; yea...takper saya ada dgn awk..ok awk rehat lah dulu kang kita mkn same same..
Alicia; ok..(ali tolong jatuhkan kerusi alicia sedikit kebelakang untuk alicia rehat sementara...ali tgk fone dia apa apa tak .




Ali sedg menmainkan fone nya sambil menunggu alicia rehat ali memadang kearah luar dia tengok pemandangan lebuh raya yang sedg sibuk itu...sambil menikmati udara yang segar itu...




Ali: tak sbr nya nak sampai sana kan icia?
Alicia: aah hehee ali jum makan dah lapo ni..
Ali: okkk jom hehehe..



Ali dan alicia menuju ke tempat medang selera kelihatan rakan rakan ali sedg selera menikmayi hidangan mereka ali dan alicia memesan makan dan mereka makan setelah siap mereka meneruskan perjalanan mereka ke tempat mereka ingin tuju...setelah hampir 2 jam mereka semua dalm kereta akhir nya mereka tiba lah ke tempat itu...







Angin tenghari disitu tidak langsung panas kerana diteduhi oleh pokok pokok yang menghijau  itu dengan sinaran matahari yang panas itu mereka telah sampai ke taman air terjun cyebaraya tempat yang cukup indah dan tenang boleh lah nak tenang kan diri dlm masa terdekat ..setelah sekian lama hadap masalah je kan...ali parking kereta nya dan mereka semua turun dengan keriangan..






Adila: yeahhh sampaiiiii uuuu
Nurul:yeaaah jom korg amik gambarrrr jommm..
Jet:kot ye pun kita gi lah cari tempat nak pasang khemah ni...(kata jet sambil mengangkat keluar beg beg mereka  mereka pun angkat lah barg merrka...ali pdg alicia ali dan alicja apa lagi terus amik gambar lah..






MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now