chapter 53

96 12 5
                                    

Hai guys...





Skip time...

Esokan hari nya....




Ali sedar awl pagi dalam kul 7 lebih dia bangun....dia melihat sekeliling bilik nya....ali terus capai fone nya...dia tengok tiada org yang chat dia....dia bangun dan mandi....hari ni adalah genap nya ali duduk dirumah seminggu...lagi 1 minggu je lepas tu dia akan mula kerja nya....ali bangun dri katil nya...lalu pergi kebawah...dilihat dibawah semua kawan kawan nya ayah uncle sedg sarapan....ali memdekati meja..




En ghazali yang perasaan anak nya itu terus senyum dan tegur..


Eng; hah ali bangun pun morning...
Ali; morning...
Khai; asal lemau je ni?
Ali; tah lah...
Rudy; apa cita!? Kenapa nampam tk happy?
Ali; haih bukn tak happy aku okey je tah lah kenapa rasa macam pelik je...lepas je kejadian semalam aku terus rasa tah pelik..
Jet; asal?
Ali; entah aku un tak tau...
Rudy; dh dh makn mungkin kau lapa kot
Ali; mungkin...
(Lalu ali amik sepinggan nasi ayam lalu dia makan bersame same dengan kawan kawan nya merek beborak riang hanya borak....)












Setelah siap makan ali mula beesiap untuk joging...macam dulu dia selalu buat....tapi lepas dia kerja dia jrg joging sebb kena gi kerja awl now dia ada masa cuti maka dia pun joging....ditaman ali sedg joging tibe tibe terhenti dari tu kerana dia nampam seorang gadis..sedg duduk dibangku...ali mendekati...gadis tu...






Ali; eh hai iman...
Iman; oh ali...hai...
Ali; buat apa sini?
Iman; tgh tangkap ikan..haih boleg tanya benda yg logik tak kan taman mesti lah joging ke apa...
Ali; laa aky tanya malah dimarahi...
Iman; hurn...uhuk..uhuk...
Ali; kau tak sihat ke?
Iman; hurm..pening nak muntah...
Ali; asal dtg kalau dh tau tak sihat?
Iman; hurm...(iman pdg ali dia nampak ali macam tanya dia dia terasa happy act dia tak sakit pun ini semua rancangan mereka...iman kena buat kali ni betul betul...utk dpt kan ali...iman pdg ali dgn wajah yang murung...ali duduk sebelah..iman);
Iman; pening nua...
Ali; ok tak aku hantar balkk erk?
Iman; tak per nanti moon dth aku dh ckp suruh sini..
Ali; ouh...








Dikejauhan dari situ seorang gadis sedh melihat apa yang berlaku..dgn hati yang panas..dan juga rasa cemburu yang membuak buak...dia nampak depan mata dia apa yg jdi...





Alicia; tak guna..imam...kau saje je.an nak curi attention ali...(gengam tangan)
Roza; sbr alicia...
Alicia; geram nya aku...aku punya lah ada mod nak joging sekali nampak benda tu aku rasa cam aish ada juga kena tangan...
Khai; sbr aku gi kat ali ok?
Roza; elok lah tu cepat kan meletop gunung berapi dia.




Khai pergi kearah ali...ali pdg khai pun terkejut yelah bila masa khai sampau pun dia tak tau.



Khai; weyh kau ni kesian lah kat bini kau...
Ali; kenapa ni?
Khai; dia dtg ingt leh jumpa kau last kau jumpa diatu..?
Ali; tenang do aku joging je terserempak dia iman aku tegue je lah...bukan apa pun.
Iman; beweuk(gaya nak muntah)
Ali; iman ok tak??
Khai; hurm...alicia ada tau kesian dia...
Ali; mana?
Khai; sana..
Ali; aku gi kat alicia..jap...ok?;
Iman; teman lah aku..ali moon lambat sampau ni.....(gaya memujuk)
Khai; weyb iman kay kena igt yg ali ni dia dh nak nikah apa perasaan kau kalau kau nampak bakal suami kay duk dgn perempuam lain? Weyh respect lah dh ali gi lah alicia tu pucat lesi aku tgk..
Ali; allah..yeye...(ali bangun dari kerusi...dia pdg belakang dia thk alicia...alicia pdg ali...roza lambai tanda mereka disitu...ali segera pergi..)




Ali; hai...morning..
Alicia; morning...hum.
Ali; alaaaa awk salah faham ni..
Alicia; apa yg salah?
Ali; macam ni (ali cerita dari A-Z apa yang jdi alicia anggui tanda faham) (setelah ali cerita alicia tersenyum pada ali dan tibe tibe..








MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now