Hai guys...
Ada yang dh balik sekolah? Ok tak sekolah? Hehehe kalau ok jom baca jap rehat before korang buat hw kan.....Sambungan chapter yg lepas...
Semasa ali berehat tiba tiba satu panggilan masuk dia capai fone nya yang ada diatas katil tu lalu angkat panggilan itu....pada mula nya ali tak tengok pun sape yang call dia...dia hanya angkat terus bila dia angkat ali terkejut bila mendengar suara suara perempuan dipanggilan tu....
??; hello...baby...
Mendengar sahaja benda tu ali pdang screen fone nya dengan pelik siapa pula yang call dia...ali tengok tak ada nama just nombor yang dia tak kenal....ali mula pelik..
??; hello anybody here!?
Kata org itu lagi...ali dengan rasa ragu ragu dia..pun jawap...
Ali; yes sape ni? Kenapa call? Kenapa panggil aku baby? Rasa nya cik silap nombor ni?
(Mendgr sahaja apa yang dikatakan oleh ali...orang yang berada didalam panggilan itu ketawa....ali pelik dh tu...)
??; hahahahaha..
Ali; ke..kenapa ni? Ada apa saya boleh bantu?
??; bahagia or derita? You must choose?
(Ali terdiam bila org ckp macam tu )
??; choose now?!
Ali; of course lah bahagia?
??; are you sure? You want bahagia?
Ali; yes!? And sape ni? Kenapa tanya?
??; hahahaha itu kau tak yah tau apa apa pun aku nk ckp...Bahagia lah selagi boleh sebb lepas ni kau akn melihat penderitaan nya hahahahahaa
Bip!?( tutup panggilan)
Ali terkejut orang tu ckp macam tu...ali terfikir sape pula yang ckp macam tu....setahu dia lah dia dan iman dah berbaik semula..
Tetapi sape pula yang nak pisah kan dia dgn alicia....ali terdiam seketika....dia still fikir baru je dia nak jawp org tu dh letak dia jadi pelik...Ali; sape pun kau.....aku tak akan perh biar kan kau amik alicia dri aku...and aku tak akan perh rela kau cederakan alicia..aku akan pastikan alicia selamat...
(Kata ali dengan nada srs...ali hanya diam sambil memadang fone nya itu seketika ali melihat jam...dh kul 12 ali segera siap utk amik alicia hari tu diaorg balik awl sebb exam...tapi malang nya ali tak dpt nak jaga budk exam sebb dia busy nak settle kan hal hal tunang mereka...)Skip time...
Kereta ali dah menunggu dipengkalan sekolah tapi dia tak masuk just tunggu dalam kereta jelah...ali melihat fone nya dia still pdg nombor tu...sape agak nya..nak kacau dia.lagi...tunggu punya tunggu ali temenung jauh...and tibe tibe...ali tersentap sebb seseorang ketuk tingkap kereta nya..ali buka kelihatan alicia dan geng nya..ali keluar dari kereta nya and dia pdg alicia..
Ali; jom syg....nak beli kat mana?
Alicia: ikut awk je sya ok...
Adila; cg nk gi mana?
Ali; gi beli barang utk persiapan tunang..
Nurul; cg jadi nikah dgn alicia
Ali; aah kenapa?
Alya; wahh baguslah takdi alicia dh hulur kad jemputan ramai yang terkejut lagi lagi anas dia sampai hentak kaki banyak kali..tapi alicia tak layan dia kata baik aku layan perangai bakal imam aku dri pada layan lelaki pelik tu...
Ali; hahahaha ye
Alicia: awk ok tak?
Ali; okey je..cuma letih sikit..
Alicia: ooo awk jgn lah tak rehat..
Ali: yea i know...dh jom.
Geng alicia; nak ikutttt..
Ali : whattttttttttttttttt
YOU ARE READING
MY TEACHER IS MY EX 💙
RomancePerbezaan umur mereka adalay 4 tahun.satu hari disekolah smks (sekolah menegah sains) seorang guru baru masuk kesekolah itu untuk mengantikan guru yang telah berpindah.kehadiran guru itu membuat kan hampir kesemua pelajar perempuan tertarik pada dir...