Hai
Skip time...
Petang itu....
Ali dan alicia turun ketaman utk bersiar siar bagi udara segar sikit untuk ali...ali dh tak tau nak buat apa lepas satu satu jdi dia jdi giveup dia jdi tak ada harapan ditambah dengan dia dh tak macam dulu lagi membuat kan dia putua harapan..tapi alicia tetap bagi sokongan untuk ali tanpa jemu...alicia tolak kerusi roda ali sambil tersenyum..mereka berhenti dibangku utk duduk rehat kejap...
Alicia pdg ali terus ali pegang tangan alicia dgn lembut...
Ali; alicia...kau tau aku ..(belum sempat ali ckp alicia potong ckp ali)
Alicia; sedih? Tau ali aku pun rasa apa kau rasa aku pun tak sangka iman macam tu....hurm ali kau kena kuat ali ramai org yang sayang kan kau...
Ali; sape je terima aku macam ni alicia??? Sapee?? Tah sampai ketua aku tak nikah!???(Ali sedikit menjerit kerana dia penat dgm semua ni dia rasa kalau dia tak ada mesti lagi happy semua orang alicia mengelengkan kepala nya...jet dan kawan ali yg lain dtang...untuk tenang kan ali bukan senang nak handle ali ni sejak dia dh besad ni makin keras kepala pula budk ni)
Jet; yo ali apa bising ni?
Ali; hum...
Rudy; istifar ali...allah ada kan..
Jet; yedo cuba ckp kenapa? Iman? Hah? Ali ali haihh...
Ali; korg tak rasa apa aku rasaa kau tak tau sakit nya kena curang aku cam bodh je pergi jaga dia 2 tahun kenapa aku mesti rasa macam ni sedg kan selamani dia curang? Ya allah aku penat...
Alicia; ali...sbr bawa bawa tenang kitaorg ada ali kau tak keseorangan ali kau ada ayah kau ada general ada nenek kawa kawM murid semua ada...
Ali; tak alicia aku rasa baik aku mati je...aku tak berguna...Alicia; jgn cka0 benda bukan bukan ali!!!?(tengkin alicia pda ali)
Ali; HABIS KALAU AKU HIDUP SAPW JE NAK KAT AKUUU SAPE!!!! hah? Tak ada sapeee!!!! Alicia tak ada!! Faham tak!!! Aku ni bebel bodoh semua!!?(ali melepaskam rasa geram nya alicia dh tak tahan lagi dia terus tengkim ali lagi kuat dari ali)Alicia; KALAU TAK ADA SAPE TERIMA KAU ALI AKUUUI ADA ALIII!!! APA MOTIF AKU TUNGGU KAU SELAMA 3 TAHUN NI??! KALAU IMAN CURANG KAU TAK PAYAH CRI AKU ADA ALI!!!!!! (disebbkan pertengkarang ali dan alicia semua org yang ada ditaman pandang...ali terdiam mendengarkan apa yang alicia cakap..mereka semua juga terkejut dengan apa yang alicia cakap..alicia duduk dia menghentak kerusi dgn kuat...sebb dia dah rasa geram yang amat...ali pdg wajah alicia dia tersenyum...)
Ali; betul ke alicia? (Ali pdg alicia sambil tertanya yeke alicia ckp tu? )
Alicia; hum....
Jet; omg 3 tahun kau tunggu ali walaupun kau tau dia dh K.O?
Alicia; eh tak lah aku tak tunggu aku just waiting je...hum..(alicia menjeling jet semua yang ada tersenyum)
General; papa tak tau pun alicia sanggup tunggu ali? Kalau papa tai papa cakap ali kat mana..Alicia yang takdi tunduk kerana menahan marah dia mengangkat kepala nya dan tgk general..
Alicia; what!? Papa tau ali kat mana?
General : pjg cerita nya alicia tapi yang pasti alicia papa tai setelah 2 tahun ali tiada...tujelah papa tau dia sambung belajae dekat jepun sana tu...
Alicia; ya tuhan papa sanggup tak bagi tau alicia kan...
Ali; awk juga tak tanya kan papa awk mana saya..mana dia nak bagi tau..
Alicia; yahh?? Chiguleh? Acincah? Astagaa...(alicia tepuk dahi nya)
Ali; jdi betul ke alicia?
Alicia; yee saya terima ada ada kat awk ni saya tak kisah ali saya memang syg kan awk..pls lah kenapa erka.tak faham?
Nurul; omg kisah lama berulang kembali..
Alicia; aishh...Ali pegang tangan alicia..alicia pun same merek tersenyum ali dah boleh terima tapi pasal iman dia kena lakukan sesuatu...ali pdg alicia alicia letak kepala nya dibahu ali...ali usap kepala alicia dgn lembut....dia merasakan happy sangat.....mereka melihat suasana senja yang sangay gembira..
Skip time...
Keesokan hari nya... Hari ni mereka semua bangun dengan awl sekali sebb hari ni ali dan alicia dpt keluar dh dri hospital...alicia tak ada apa apa yang sraly cuma ali lah kena banyak kan bersenam semua..ali psg alicia yang sedg sikat rambut pjg nya itu...
Ali; wah lawa nampak..
Alicia; who? Me?
Ali; eh tak lah dinding tu...
Alicia; hehehe maceh...tak ada lah lawa mana lawa lagi iman..hehe
Ali; jgn sebut nama dia aku terajang kau nanti tolong saya kena move on..tapi tak putus lagi aish aku kena cri ye ke dia curang ni...aish..
Alicia; hahahah yelah ali...(mereka bersiap alicia tolong ali duduk dikatil...tiba doktod masuk mereka terasnyum..)Dok; so how you feel today ali alicia?
Alicia; okwy dri semalam.
Dok; good ali?
Ali; bolehlah...ok cuma tak biasa lagi...
Dok; baiklah ni alicia ubat kamu so makan setiap kali kamu rasa jahitan kat perut kamu tu sakit okey rasa perit ke ok
Alicia; okey dok...
Dok; baikalah ali kami sedg berurusan dgn ayah kamu utk buat kaki palsu utk kamu so dlm tempoh 2 minggu ni pastikan kamu makn ubat lah lah sikit senaman utk biasakan diri baru kamu okey..
Ali;baiklah doktod terima kasih
Dok; same same...jaga diri masing masing okey..
Alilicia; baik...Setelah itu mereka pun balik kerumah..alicia duduk kat rumah ali utk beberapa hari ssbb alicia nak jaga ali...ali tak kisah ayah dia pun okey...ali dah rasa macam dulu dulu...pula dia rasa happy sangat...
Sesampai je dirumah alicia tolong ali keluar kereta sementada en ghazali buka pintu rumah..alicia tolong ali duduk atas kerusi roda...Ali; tq alicia..
Alicia ; welcome..jom masuk (alicia tolak ali jet tolong bawa barg diaodg..mereka akan tinggal dgn ali utk teman ali..supaya ali tak sunyi...masuk je alicia rudy dan jet tolong ali duduk disofa...)Ali; tq korg aku susah kan pula
Diaodg; takper ali kita kan kawan hehehs..
Ali; korg memang terbIk lah aku syg korgg..
Alicia; so sweet hahah
Roza; dh dh..alicia nanti hidang ni akak dh masakan..utk semua boleh makan...
Aliicia; tq kak roza..
Ali; tq za..
Roza; baik baik kuat tau ali okey bye aku kerja dulu..
Semua; bye roza..hti hTi...Merek menjamu selera dgn happy sekali alicia jaga ali betul betul....hari haei alicia ada dgn ali tanpa bosan pun jaga ali..walaupun kdg emosi ali terganggu tapi alicia tetap sbr layan ali...dan iman pun jrg contact ali...ali tak kisah sebb dia ada alicia...ali dh dpr beza kan yg mana benad dan salah..hari demi hari berlalu kni lah tiba masa ali dpt rasa utk beejalan balk..
Ali akan dpt kaki palsu...Hari yang cerah dan sangat happy angin yanng sejuk akan buat ssmua nak tido hari itu dh genap lah 2 minggu ali duduk atas kerusi roda kini dia dpt lah nak beejalan balik...ali yang ketila itu bari sahaja bangun tiba tiba..
Bersambung
Hai gusy okey tak kalau tak sorry tau heheh vote komen and hehe tw sebb baca nanti authoe sambung
YOU ARE READING
MY TEACHER IS MY EX 💙
RomancePerbezaan umur mereka adalay 4 tahun.satu hari disekolah smks (sekolah menegah sains) seorang guru baru masuk kesekolah itu untuk mengantikan guru yang telah berpindah.kehadiran guru itu membuat kan hampir kesemua pelajar perempuan tertarik pada dir...