chapter 13

240 23 3
                                    

Hai guys so yea jom sambung hehehe author akan kembali macam dulu sape yang follow saya dri first fanfic dia tahu lah author ni rajinn sangat upd cerita tak kira masa sekarang dh low sangt upd 😊 sorry guys

------------------------------------------------------


Skip time keesokan hari nya jam menunjukan kul 5 pagi .angin sejuk disebbkan hujan malam takdi masih tersisa gerimis telah membuat kan suasana menjadi sejuk yang akan membuatkan ramai tido dalm selimut walaupun sejuk cam mana sekali pun aktiviti seharian mesti diteruskan walaupun malas tinggi paras ayah pin pun kena lah bangun....


Ali yang tgh lena dibuai minpi iti tersedar akibat jam difone nya berbunyi...dh kul 5:30 ali melihat fone nya dia terasa mls yang amat nak bangun lagi lagi time hujan sejuk aishhh best tidooo walaupun mata terasa berat dia kena lah gagah kan diri bangun ali bangun dan terus mandi setelah siap mandi ali duduk dikatil nya melihat fone nya..


Dia tengok WhatsApp nya kot ada masej penting apa rupanya ada dia dpt masej dari gp kelas mereka...ali di invite kedalam gp tu sebb dia ada mengajar dikelas tu ali tgk gp tu..kelihatan cg kelas memberi info penting....




"Selamat sejahtera kepada warga gp ni saya nak kamu semua termasuk guru disini untuk memakai baju sukan kerana hari ni akan diadakam sedikit aktiviti di dewan besar harap maklum yea semua "


Selepas sahaja ali baca masej tu dia terus reply sebb dia guru baru mana ada baju sukan sek tu lagi

Ali: assalamualikum cg saya cg baru tak ada baju sukan saya nak pakai baju apa?
Cg; wasalam untuk cg kamu pakai baju apa sahaja lah yang tak menonjol sangat macam T-shirt merah cam tu
Ali; kalau saya pakai baju sukan sekolah lama cam mana? Masih ada?
Cg; boleh pasti kan lambang sekolah ni
Ali; baik cg...


Ali terus letak fone nya dan membuka almari baju nya nasib baik dia balik rumah ayah dia kalau x blur nak cari balik baju sukan lama nya .ali buka almari dia dan terus buka satu kotak lama dibawah tu ali amik dan bawa keluar dri almari...


Ali membuka kotak tu didalam sana banyak barang lama ali 3 tahun lepas...baju sekolah baju sukan baju pengawas baju macam macam lah pastu ada beg dompet lama dia fone lama dia yang dh beekecai disimpam menjadi khazanan 😂ali terus amik satu helai baju sukan nya yang lama iaitu baju sukan warna merah nya favorite color dia tu ali amik dan pakai nasib baik muat lagi...

Ali; fusss muat lagi nasib baik kalau x haih kena pinjam rudy jet atau khai tapi diaorg ada ke ah lantak lah janji dh ada haih( tgh ali tgl kotak tu ali pun terpandang 1 bingkai lama ali tgk tu bingkai gambar dia dgn alicia 3 tahun lepas dia main hoki dgn alicia mereka jdi pasangan team suatu ketika dahulu...ali tersenyum melihat gambar tu muka maisng masing budak lagi)

Ali melihat gambar tu dia terus teringat nombor fone alicia dia terus amik fone nya dan tgk gp tu tgk kot ada nombor alicia tapi dia tak jumpa sebb kebanyakan mereka pakai dp anime lah game lah tulah ali mengeluh

Ali; ini lah budak zaman sekarang jarang letak gambar sendiri dekat dp asal erk? Nak kata malu aish depan deapn fusss lawa hensem belaka tak faham aku ni dgn bio masing masing tak apa apa apa ni jangn kacau aki  astaga apa ni aki mana? Aduhhh (ali terus tepuk dahi nya macam macam lah anak murid dia punya gelagat...dek kerana tak jumpa no alicia ali terus tutup fone nya... Dan bersiap..


Jam dh kul 6 pagi...ali turun kebawah kelihatan uncle bakae dan en ghazali masing masing tgh bersiap untuk ketempat kerja masing masing...


Ali; assalamualikum morning ayah uncle
Uncle&eng: wasalam morning ali
Ali; ayah masak apa?
Eng: nasi goreng mamak
Ali; wahhh dh lama ayah ali tak makan masakan ayah ni hehehe
Eng; kamu duduk mana ayah duduk mana takakan lah ayah nk COD pula apa yg ayah masak
Ali; hehehe ayah ni
Uncle: eh ali kau ni 20 tahun an?
Ali; aah kenapa?
Uncle; asala pakai baju sukan sekolah ni? Rindu sekolah?
Ali; eh x ada lah ali kan cg uncle hari ni sekolah ada buat acara katanya semua wajib pakai baju sukan hehehe
Eng; haha muka same cam dulu cuma gaya rambut je lain
Ali; hehehe mesti ali kan dh glowup
Uncle; tibe hahahaha dh jom makan..eh jap ali pergi kejut sepupu kamu tu haha beza boleh kata jauh gak tak tahu lah sepupu ke anak buah nak panggil
Ali; apa uncle ni tak lah jauh sangat ali 20 dia 7 tahun hah jauh ke?
Eng; 13 tahun beza jauh lah tu
Ali; elehhh...hum..


Ali bangun terus kejut sepupu nya itu uncle bakar dh khwin dh dia ada 2 org anak kembar seorang hanani seorang lagi ahmad...kembar tu anak kandung uncle bakar dgn isteri nya buat masa ni isteri uncle bakar ada dekat serawak sebb bertugas sebagai askar setiap 1 bulan sekali dia kana balik kecyaberya utk tgk suami dn anak ank nya  ...




Ali nain keats lalu menuju ke bilik hanani dahulu baru ke bilkk ahmad ali buka pintu hanani dia tgk hanani tak bangun lagi ali buka lampu dan matikan lampu LED bilkk hanani automatik hanani bangun....ali x sempat kejut lagi hanani mudah bangun berbanding ahmad...yang ligat macam ali nak bangun pagi ...

Ali; baru paksu nak kejut...
Hanani; takpee nani boleh bangun sendiri lah buka je lampu tu...
Ali; okey ayah kamu dh panggil cept turun mandi semua sebb hari ni sekolah
Hani; ye tahu...tutup pintu paksu
Ali; hah ok...


Setelah tu ali pergi kebilik ahmad dia ketuk banyak kali dh tapi ahmad tak bangun nak masuk dikunci nya pintu ali terus amik kunci pendua lalu buka pintu ahmad ali tgk ahmad tido astaga bantal kekaki selimut tutup muka hah bagus punya lasak tido...


Ali ; sebiji cam aku darj 6 dulu hahah ahmad bangun ayah kamu panggil tu cepat sekolah...
Ahmad; 5 minit lagi
Ali: buka lah dulu mata tu tgk sape
Ahmad: ayahhh kejap lagii ahmad nangtuk ni
Ali; astaga woi aku bukan ayah kau bangun aku tarik kau jatuh kan
Ahmad; eeee ayhh eh paksuuu bila paksu balik( ahmad terus bangun pelik ali ali dgn ahmad rapat juga sebb masa ahmad dan hanani umur 7 bulan ali lah bibik mereka kena jadi pengasuh nak wat cam mana sekurang nya ali dpt rasa cam mana ada adek...walaupun tu kezen dia...







Ali; dh semalam lagi korg tido awl nk wat cam mana dh bangun ni bilk kemas dh macam tong sampah dh bersepah..
Ahmad; yelah paksu pope pope cam nenek hahaha
Ali; pandai kay erk dh paksu turun lu..







Ali keluar bilik ahmad dan turun bawah ali tgk uncle dan yah nya sedg makan...ali duduk sebelah ayah nya dan mula makan...beberapa minit turun lah hani dgn rambut dikat 1 dibelakang memakai baju sekolah putih...nya lagi ali pdg jelah...



Hanani; morning ayah paklong paksu
Semua: morning...
Uncle bakar: dh makan..cpet mana abg?
Hanani; dia tgh pakai baju kot tak tau lah...
Eng: ouh cepat makan...
Tiba tiba turun lah lagi seorang hero uncle bakar..


Ahamd; ketibaan yang mulia ahmad hhshshs
Ali; yang mulia konon dh makan dh lewat kenapa lah aku gak kena hantar 2 org ni
Hanani; alaaa sekali sekala lagipun ayah sibuk lah paksu
Ali; apa paksu tak sibuk?
Ahmad: paksu sibuk apa cari makwer? Hahahaha seorang pun x nak
Ali; ambou kau baru 7 tahun dh camni  aku tjnggal kay kang *sadiss*
Hanani; kesian...
Uncle: eh tak elok abg ali kan thh mencari yang baikk
Ali; yea benar
Ahamd; ada ke nak kat paksu dh lah pemalas
Ali; ada yg kena tinggal
Semua: hahahahahahah







Mereka pun sarapann setelah itu ali hanani dan ahmad berangakt kesekolah semasa dalam perjlanan..





























Bersambung
Hai gusy okey x kalau x sorry tau apa pun vote komen and enjoy korg cuba cakap apa yg akan jdi? Hehehe nanti saya sambung

MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now