chapter 38

148 21 11
                                    

Hai guys...


Sambungan chapter 37

Selepas sahaja alicia dn ali serta yang lain balik kerumah...mereka duduk dikerusi kerana kepenatan yang amat...ali pdg alicia..yang sedg mengikat rambut nya...mereka buat hal sendiri..ada yang beborak ada yang main ml bagai ada yang sedg temung ada yang sedg usaha crush macam macam..ali dan alicia sedg rancak borak. Dgn riang...tiba tiba semasa ali dan alicia tgh borak....

Rudy bangun dan..terus jerit...membuat kan semua org yg ada disitu pdg dia dgn pelik...


Rudy; OK GUYS PLAN KITA BILA NAK JALAN? NI?
Jet; plan? Apa?
Crish: gabo dio mu ni? Tok pehe weyh
Rudy; hum (buat muka) alaaaa yg haritu tapi tak jdi sebb diaorg kemalangan tu...
Ali: ouhhhh aku igt so where? When? To do this?
Alicia; wht? Apa plan apa? Aku tak tau pun...
Mika; plan apa? (Kata mika dgn tiba tiba membuat kan seluruh orang disitu terkejut melihat nya)
Khai; kau ni terkejut aku...(urut dada tanda lega)
Ali: sejak bila..kau...
Mika; hahhahaha sorry baru je sampai aku masuk bagi salam seorang pun tak jwp igt tak ada org masuk je eh ada rupa nua...tapi.tulah semua jdi orang orang..hahahaha kat sawah...
Crish; mu ni hahaha wasalam...cuba lah ketuk pintu..
Mika: hohaloh crish mu keceh luar hahahaha tahniah lah hahaha
Jet; weyh dia dh banyak kali ckp luar kau je tak perasaan tulah berkepit dgn iman lagi
Mika; hahah eh cakap pasal dia ali kau tau tak aku jumpa dia dgn sape tak duk makn dekat mall takdi siap pegang pegang tangan lagi tu sweet tull tersendu yg single hahaha
Rudy; pegang tangan? Mall? Makn? Weyy dia curang ke?



Semua orang padang ali..ali hanya tunduk sahaja tah apa dia nak pikir tak tau lah..ali memgalir kan air mata nya..sakit nya hati dia...dalam diam iman buat cam tu pada dia...ali pdg semuaa...org
..


Alicia: dh lah...biar kan dia kau masih ada..kitaorg..
Mika; aah ali...kau ada eh alicia!? Wht? Kau hidup lagi? Eh weyh aku tak fahammm ni sape yy mati??? (Kata mika sambil terduduk) ke aku nampak hantu? Weyh kau sapee? Asal kau menerupai alicia? Hah?
Alicia: sekali aku tumbok kau baru kau tau sape hantu...aishhh aku tak matiiii yang mati dia...(tunjuk ali)
Khai; tapi ali tak mati pun kau yg mati...
Crish; aah lah..
Alicia; aishh aduh sape lah yy mati ni.? Kalau aku mana kubur aku? Mana semua ni? Ke aku yg dihidupkan semula? (Alicia pdg tangan nua itu dia tak faham sape yang mati sebenarnya...ali padg alicia dan terus pegang tangan alicia)


Ali: kalau kau mati aku juga mati..
Khai; eh asal?
Alicia: hah?
Ali; yea sebb aku tidak dpt nak hidup tanpa kau alicia...3 tahun aku cuba cari mana kau...aku cuba utk ingat mana tempat last kita....sebb tu aku rasa ada org ke 3 diantara semua ni...
Mika; jdi korg tak mati jdi sape mati aku? Laaaa amalan aku tak banyakkk lagi...aishh khwin pun belum..
Rudy: dh dhhh dah lah deyyyy bila mau jaln ini plannn ?
Ali; hahaha sorry sorry so jom start





Alicia terpinga pinga melihat semua orang sedg bersiap siap dan mula angkat meja keluar bagai...ali yang baru sahaja dpt menggunakan kaki palsu nya itu aktiv tolong mereka gantung hiasan diluar....alicia keluar tapi ali suruh masuk balik...ali bawa alicia kebilik nya...alicia hanya ikut sahaja...



Dibilik ali....alicia duduk dikatil sementara ali sedg mencari sesuatu..didalam almari nya...alicia hanya tgk sahaja..tah kenapa dia jdi pelik semua ni apa jdi pun dia tak tau...ali mencari sesuatu dann..akhrinya jumpa...


Ali; hah ni dia...nah alicia pakai ni...
Alicia: untuk?
Ali; alaaa plss just for today..okey?
Alicia; hah yelah...(alicia bangun dan masuk ketandas..dia terus sarung kan baju hoodie yang cantik kerana ali suruh setelay itu dia keluar..dan dia melihat ali yang sudah siap berpakaian seprti dirinya... Alicia pdg ali yang sedg sikap rambut)



MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now