Hai
Skip time
1 bulan kemudian....
Dah 1 bulan berlalu sejak ali dn alicia keluar meluangkan masa bersame same...banyak gosip gosip hangat disekolah tersebar secara meluas...ada yang kata alilicia cpl ada yang kata hubungan mereka ni abg adek paling teruk ada yg kata alilicia ni hubungan dia ayah dan anak..sebb ali tumpang kan alicia pergi dan balik sekolah bersame yelah ali pun kerja situ so why not dia tumpang kan lagipun ayah dan bakal mertua cehh tibeh nya beri keizinan ali jaga alicia...alicia mula je membantah tapi makin lama dia dh okey...
Suasana disekolah seperti biasalah riuh awl pagi ada yang pelajar pergi ke kantin utk sarapan ada yang terkeja buat hw tak siap ada macam macam lah...ada yy amik peluang utk tunggu gf / bf sampai sekolah...semua..lah...cuaca hari itu sangat lah cerah dihiasi dgn sinaran mentari menyinari bumi ciptaan allah SWT itu...subahanallah....
Ketika itu kereta ali baru sahaja masuk kepengkalan sekolah dia parking kereta nya dan turun dikuti oleh seorang gadis sebelah nya mood mereka masing masing oky je but diaoeg sendiri tak pasti why tak bertegur..macam selalu...ali dan alicia pergi kepejabat sekolah utk teman ali isi kehadiran manakala alicia memunggu dihadapan bilik guru..bergitu lah routine alilicia...walaupun bukn sebagai pasangan tapi sebagai abg dan adek angkat sahaja sebb ali dah penat gaduh dgn iman iman dh mula pertikaikam dgn sape ali keluar dulu dia tak kisah pun sekaeanh sibuk jah bak dia kisah hal org...
Setelah selesai ali isi kehadiran tiba seorang guru lelaki menghulurkan satu bungkusan plastik pada ali...ali terkiai kiai kenapa pula cg tu bagi ali pdg..
Ali; eee kenapa cg?
Cg; amik ni nama kamu punya ada pos laju hantar
Ali; ouhhh yeke okk cg terima kasih..
Cg; same same..Setelah itu ali keluar keluar je dari situ alicia pdg ali ali pdg alicia..
Ali; gegurl nak abg hantar sampai kelas? (Kata ali sambil tgk alicia alicia menangkat kening ny tanda hairan dgn percakapan ali...dh kenapa pula ali ni berabg pula ni nak muntah hijau alicia dibuat nya...)
Ali; why? Buat muka cm tu?
Alicia; kau bukan abg aku? Bukn laki aku so don t call me gegurl or anything my nikname okey? And i don't like bila kau bahasakan diri kau abg...rasa keko sangt ...tolong yes i know kita berangkat tapi jgn lah panggil cam tu...geli...
Ali; ouhhhh okk faham kalau tak boleh panggil abg.....or gegurl saya nak panggil ni lah..
Alicia; apa dia??Ali; i want to call you....
Sayang......?
( terkejut alicia bila ali cakp cam tu...alicia melihat ali yang merenung mata nya alicia pdg kelain...dah lah dlm kawasan sekolah dannnnn depan pejabat alii pdg alicia cam tu...alicia segera tolak badan ali ketepi dan terus ketangga sebelah sana dia dh malu melihat ali takdi muka nya pucat dan memerah malu...)
Ali; aliciaaaaa...tunggu aduhh...
(Ali segera kejar alicia...dan dilaluan utama ali terus pegang tangan alicia yang melarikan diri dri nya...alicia terhenti bila ada yg pegang tangan nya alicia pdg belakang dia tgk ali... Ali menarik nafas dahulu penat keja alicia..alicia pdg ali yang mula teecungap cungap itu dia memusing kan badan nya menghadap ali ali lepaskan tangan alicia ramai yang melihay alicia dan ali...)Ali; tunggu lahh sorry ok
Alicia; tak yah lahh buat sampai camniii tak malu ke org nampak kau tu cg aku ni pelajar faham takk...(kata alicia dgn nada berbisik campur nada marah..)
Ali; okk fine sorry gegurl eh alicia sorry...
Alicia; hah ok..
Ali; alicia...
(Baru sahaja ali nakk cakap sesuatu tiba tiba geng alicia dtg dan tgk semua nya mereka diam tak nak tgur kali ni diaorg nk tgk sendiri betul ke ali dan alicia ni cpl ramai buat gosip cam tu.jdi diarg nak kepastian)
YOU ARE READING
MY TEACHER IS MY EX 💙
RomansaPerbezaan umur mereka adalay 4 tahun.satu hari disekolah smks (sekolah menegah sains) seorang guru baru masuk kesekolah itu untuk mengantikan guru yang telah berpindah.kehadiran guru itu membuat kan hampir kesemua pelajar perempuan tertarik pada dir...