Hai ehek welcomee backk 😜
Ok sambung
Setelah ali dan alicia naik kediaman mereka untuk bersiap makan petang tiba tiba fone ali berdering macam ada noti masuk ali terus pergi kearah meja dan amik fone nya..terpampang nombor yang tidak dikenali nya...ali pdg kearah sekeliling bilik nua rupanya ada wifi disitu ali tepuk dahi nya dh 2 hari dh dia tak tgk fone tgk pun kalau dia nk tgk gambar yg dia amik tu je...
Ali; ya allah cam mana aku tak perasaan ada wifi aduh ni cam ohh aku buka mod wifi rupanya patutlah msej masuk aishh..sape yang chat ni? (Cuba WhatsApp) eh no sape lak ni?
Ali melihat no tak dikenali itu spam call spam chat lah pastu ramai lagi yang spam dia ali buka chat yang tidak dikenali no nya....ali melihat 1 persatu chat yang dispam oleh org itu lastseen tak nampak dp tak ada bio pun tak ada nampak macam no fake pun ada tapi siapa tu...
Ali; sape ni duk spam org tak ada keja ke dh lah spam dekt beratus apa dia nk un tak tau...ni kalau alicia tau ni mesti dia nak cri tau sape org tu alicia kan macam tak kenal siapa dia....garang tapi perangai ego dia uishh tak leh buat bincang tak ubah....
Ding!?
Satu chat masuk ali tgk no yg same chat..ali ingat nak jdi jahat sikit bleutik ke Pa tapi tulah dia takut pula org tu spam lagi banyak...ali dgn baik hati nya bls lah sebb kesian.
Talian
Ali; hah ye nak apa?
??: hah jwp pun ingat dh mampus
Ali; apa? Mampus? Kau kenapa? Tak ada keja ke nk spam? Tak ada keja? Hah? Hidup memang nak kacau life org je ke!
??; haah kenapa?
Ali; for what you do this!?
??: sebb aku suka...
Ali; happy? What you happy!
??: aku happy tgk org terseksa aku happy tgk org derita sebb org dh amik kebahagian aku jdi org tu pun kena rasa apa aku rasa!!
Ali: bukan dgn cari ni kau nak tumpaskan org! Aku tak cri gaduh! Kau jgn nak macam macam aku report polis!?
?? : ali ali ali ali ali huh benda same je kau nk buat? Benda same je? Dh 3 tahun dh ali ali kau dgr sini aku tak akan berhenti selagi betina tu tak jdi mayat hahahahaha!?
Ali; senang kau panggil dia betina apa kay tu bai sgt? Kacau life org!? Hah? Baik?
??: ikut suka hati aku lah aku igtkan sekali lagi kau tK akan BAHAGIA!!!!! (Ali baru nam balas dia dh tutup chat ali terus rasa geram yang mendalam sape dia!? Sape org tu? Sape sape!? Ali dgn rasa marah nya membaling fone nya kedinding dan dia terys rebah kan badan nya ditilam)Ali;aishhh tak guna aku nak rehat pun tak senang nak wat apa tak senang ada je nk ganggu masa 3 tahun tu tak ada pula nak ganggu time aku dh jumpa bahagia lah ramai ganggu cam aish nak cakap ksar berdosa argh stress aku cam ni (tumbok palang katil) tak..asstafirullahalazim fusss allahuakbarr ali tak kau tak leh cam ni aku kena jaga jaga....ya allah buang lah sifat marah ni jauh jauh ya allah....(ali bangun dan pergi mandi dan siap utk makan petang dgn alicia)
Skip time
Pukul 4 suku...
Ali baru sahaja selesai solat...asar dan ali duduk dikatil dia dh siap dh dia duduk dan temenung seketika dia masih terfikir siapakah org yang tgh cuba menghancurkan hidup dia sekali lagi..cukup lah dia peeh rasa hilang org dia syg dia dh tak nak rasa lagi...ali usap muka nya sambil beristifar banyak banyak...Ali; hum rosak ke fone aku tu? ( amik fone) fus nasib baik tak cuma cermin dia je retak aishh nasib bawa vivo ni kalau baea ip inalilah fone tu nanti.....hum...(ali tgk jam dh kul 4 lebh jdi dia pun bangun dan keluar dari kediaman dia ali tgk alicia punya kediaman dah beekunci mungkin alicia dh pergi dulu kot...ali teryskan jalan nya dia pdg pemandangan petang yang sangat cantik ali pegang tabgan dia yang lembam dan bengkak sebb tumbok palang takdi dia rasa sakit tapi sakit lagi hati dia...ali berjalan jaln sehinggalah sampai disatu jambatan ali melihat seorang gadis dgn berpakai hoodie coklat dgn seluar treks hitam sedg memberi makan ikan disitu dgn senyuman yang tak lepas dri bibir nya rambut gadis itu diikat rapi dan direbengkan disebbkan cahaya matahari yang memancar sedikit membuatkan gadis itu ternampak sangat anggun gaya nya boleh nampak rambut yang dikira hitam itu bertukar menjadi perang keemasan cantik sangat...ali mendekatim gadis itu..
Ali; hai
Alicia; eh ali hai
Ali; sorry lambat baru ke lama?
Alicia; baru je why?
Ali; tak ada apa hehehe biasa lah lewat sikit mula lah buat muka
Alicia: hahaha tu dulu now i dh pandai pikir okey...
Ali; yelah hahahs meh nak bagi juga makanan ni kat ikan tu..
Alicia; nah(hulur bekas ali amik bekas tu alicia nampak tangan ali yang lebam tu dgn rasa pelik alicia nak tanya tapi takut ali marah ke apa dia diam)Ali; tenang je kan
Alicia; yea tenang je
Ali; alicia...
Alicia; yea...
Ali; act aku tak tau nak cakap apa tapi.....aku nk cakap something
Alicia: apa dia?
Ali: i......love you...
(Mata alicia membulat bila dgr apa yang ali ckap alicia pdg ali yang tunduk sahaja alicia tersenyum hati nya beebunga rianv)Alicia: bukan tak nak jwp ali tapi...
Ali; apa dia?
Alicia; hum....awk..........
Terlalu haram untuk saya 😂
Setelah je alicia cakap cam tu ali terus pdg alicia 😂dia tekejut dgr apa yg alicia cakp alicia tergelak besar bila tgk muka ali yang kaku itu..
Alicia; hahahahahahaha apa buat muka cam tu? Hahhaahsha
Ali; haram..😂
Alicia; yelah kau buka laki aku nak cakap cam tu baik kau ckap kat org lain macam hah tunang kau tu baru betul ni tak ckap kat aku tunggu 2034 lah baru jwp hHHa tu kalau laki aky kau kalau tak hahahaa tak ada lah...aduhh (turun jambatan sambil bebel) apa lag ali ni tak ubah ubah kalau dulu yea lah aku jwp yelah dia bf aku now dia aku kawan je hahaha ali ali...Ali pdg sahaja alicia yg pergi itu dia terasa lagi yea dihati dgn sakit..
Ali; terlalu haram haihh insyallah alicia terlalu haram itu akan menjadi terlalu halal 1 hari nanti 😂tapi kenapa dia cako cam tu aku dh lah tgk sedih stress bukan nak pujuk cam dulu pun haihh ikan semua salah kau ini semua salah kau hum (letak bekas makanan ikan tu ditempat nya dan ali pun pergu ketempat cafe utk makn petang)
Skip time.....
BENCIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
SINGGGGGH!!!! (BUNYI TIKAMAN!);
bersambung
Hai korag oke tak kalau tak sorry tau nanti author upd lagi sorry sebb jarg upd author sakit tak beberap sihat vote dan komen okey eh korg esok my mom nak buat operations tau korg doakan tau semoga mak author selamat aminn tq korg bye assalamualikum
YOU ARE READING
MY TEACHER IS MY EX 💙
RomancePerbezaan umur mereka adalay 4 tahun.satu hari disekolah smks (sekolah menegah sains) seorang guru baru masuk kesekolah itu untuk mengantikan guru yang telah berpindah.kehadiran guru itu membuat kan hampir kesemua pelajar perempuan tertarik pada dir...