Hai guys sorry sebb lama tak upd author tak beberapa sihat hehe..
Sambungan dri chapter 50 ..
Keesokkan hari nya...
Pagi yang indah menjelang udara yang sejuk dek kerana hujann yang lebat turun diawl pagi....semua masih lena hari pun cuti maka tido boleh dipanjang kan...disebuah rumah...penghuni rumah tersebut ada yang bangun ada yang masih lena jam pun awl lagi baru kul 8....
Ali; uarghhh dh pagi ke(tengok jam) hurm...(ali bangun dan keluar..bilik dia ke bilik ahmad tapi ahmad tak ada dia turun..bila ali turun ke dia terdgr org duk ckp ckp ali cuba intai sikit dri tepi dinding dia tgk sape yg dtg awl pagi tu)
Ali; aku tak rasa buat kenduri pula pagi ni sape yg mari (tgk)( bila ali tgk je bukan kata en ghazali je ada semua org khai jey rudy alicia hanani ahmad semua dh bangun ali intai dia tgk je dia seorang yang baru bangun tibe seseorang tegur)??; kenapa?
Ali; hum tak ada apa tgk org ramai je kay rumag ni...
??: ouh sape?
Ali; kawan semua ada...
??: oooo hurm..(ali tgh sibuh pdg tibe tibe dia baru perasan yang ada seseorang bercakap dengan dia ali pdg belakanh alangkah terkejut nya dia bila nampak bakal ayah mertua nya dibelakang) arghhhhhh(jatuh)Disebbkan ali jatuh ramai pdg ali dengan tibe tibe ali disitu buat semua tersenyun sahaja...
General; apa!? Deyyy baru jam segini kamu baru bangun? Hah? Ali?
Ali; err hehe general sorry ali ali errk
Genenral; apa apa? Kamu tido kul berapa semalam? Bukan ke kamu kena jdi iman utk subuh kenapa khai pagi takdi? Kamu dimana? Tak solat? Kamu lupa? Hurm kamu dh gagal 1
Ali: alamak sorry general saya tak sedarr..tak ada org kejut..
Semua: tipuuuuuuuu!?
Khai; aku dh puas kejut kau tak sedar langsung!?
Rudy: aku dh siap simbah air lagi pun tak bangun nasib baik hidup lagi
Crish: aku siap pukul guna bantal pun tak sedar sampai alicia sendiri kejut kau punn kau tak sedarrrrrr
Khai; tah aduhh...
Ali; hah? Sorry aku tak sedarr...aku tido lambat semalam..sorry sangat...
Alicia: buat apa? Saya yang bukan islam pun bangun time subuh tau...tibe diaorg cakap tolong kejut awk sebb awk tak bangun...
Ali; sorryyy sangat...ali tak sedar.
Eng: buat apa?
Ali; ali semalam tak dpt tido...sebb...ali tgh hafal surah...pastu tak sedap badan sikit....sakit je dada ni...ali tido pun kul 4 lebih...
Eng; ya allah budk ni cri penyakit ke tido lambat? Ali kamu tu nak khwin tau...tolong yea ali ghazali ubah perangai kamu tu!? Kalau kamu terus kan perangai aku ni bukan kata alicia budk lain pun tak pandang...
Ali; hurm.....sorry...(bangun )
Khai ; nk kemana tu?
Ali; hospital...
Rudy; buat apa? Cri iman?
Ali; dia buat apa? Dia lantak dia lah jgn kait kan aku dgn dia lagi..
Crish; habis?
Ali; ada lah...(ali naik ke atas dan bersiap....setelah tu dia turun tapi kawan kawan nya halang..)Ali; tepi lah...*aduh makin sakit siot rasa *
Alicia; nak kemana ni?
Ali; kan dh ckp...
Alicia; buat apa awk tak sihat ke? Hah? Deman ke? Kenapa ni?
Ali; hurm tah lah sya dh dekat 3 hari sakit dada...elok saya gi hospital dri susah kan org yelah sya kan tak lepas dri menyusahkan orh je...
Khai; ingat elok lah tu? Bila org tanya kata tak ada apa org tanya sehb risau lah ali...kau nampak ok tapi sebalik nya lain ?( khai sentuh bahu ali...ali berpauk pada khai).Rudy; hang ni okey tak?
Ali; huk sakit ni aku gi dulu laaa..
Khai; eh tak yah aku hantar kan tibe kau pengsan kan...hah susah pula...
Ali; ok...(khai bawa ali gi hospital sesampai disana ali jumpa doktor...setelah tu doktor pun bagi tau results)Khai; macam mana doktor?
Dok; keadaan kawan kamu ni okey je cuma dia ada panic attack je jdi ali sya sarang kan awk kalau ada apa apa masalah jgn cepat panic kena tenang okey jgn pikir apa apa mintak tolong kamu utk tgk kan ali juga jgn bagi dia pendam masalah kamu ada masalah apa ali?
Ali: hurm....
Dok: kamu kena cerita ali belajae cerita masalah dekat org sebb oksigen kamu ni turun sikit...
Ali; sya pikir je
Dok; pikir apa? Kita tak payah srs sangt cerita je apa apa macam borak
Ali; sya nak khwin dh tapi perangai saya tak macam yang ayah mertua sya nak saya cuba ikut segala syarat dia...
Dok; oooo yeke terutama sekali tahniah ali...sebb nak khwin second sya nk ckp awk tenang kan diri awk okey jgn cepat gelabah kamu kena tenang cuba buat satu satu syarat dia mungkin kamu boleh bincang dgn ayah kamu utk dia kurang kan syarat sebb lagi kamu panic ali lagi sakit apa yang kamu rasa faham lagi kamu panic lagi kami rasa tak dpr bernafas rasa nak pingsan rasa nak muntah...sedg kan kamu tak deman pun...
Khai; okey tak ali? ( sentuh bahu ali) tenang okey aku ada jgn risau..
Ali; hiks..aku aku...(ali mula mengigil rasa sakit dada dia kian jdi jdi...khai bangun dri kerusi dan terus peluk ali utk tenang kan ali ali peluk khai dan nagis..)
Khai; allahubakbar ali itsokey aku ada...
Ali; hikss sakit dada aku...
Khai; hah? Aku ada ali tarik nafas hembus...okey..
(Doktor terus bangun dan amik oksigen utk ali dia beri ali wad sementara dan ali rehat kat situ...)
YOU ARE READING
MY TEACHER IS MY EX 💙
RomansaPerbezaan umur mereka adalay 4 tahun.satu hari disekolah smks (sekolah menegah sains) seorang guru baru masuk kesekolah itu untuk mengantikan guru yang telah berpindah.kehadiran guru itu membuat kan hampir kesemua pelajar perempuan tertarik pada dir...