chapter 26

181 25 11
                                    

Hai....


Skip time...

Malam itu ali baru sahaja selesai makan dia duduk dikerusi sambil tgk bola...alicia pula baru je lepas mandi dia tgk jelah ali tah kenapa pula dia rasa pelik rasa lain rasa malu dgn ali  alicia xperh nampak ali pakai baju t-shirts selalu nya ali pakai hoodie walau sepanas mana pun....alicia tersenyum tgk ali...







Ali nampak dirinya diperhatikan..lalu dia pdg kearah kiri nya..dia tgk alicia berdiri sambil pdg dia...ali senyum pada alicia dia terpengun seketika dgn comelan alicia




Ali: eh hai dh mandi? Pergi lah makan tu aku dh belikan nasi goreng kampung ada ayam sekali tu....fav kau an...
Alicia:( senyun) tq ali heheheh (pergi kekatil wad alicia amik nasi tu dan air lalu dia duduk berhampiran ali dihadapan tv )




Alicia: lawan negeri mana? 
Ali; negeri johor lawan kedah johor 2 kedah 4 dh tu....
Alicia: ooo.....
Ali; hum...




Mereka diam seketika yelah dh tak tau nak borak apa alicia bukan tau sangat about bola bola ni....dia tak minat...

Ali; alicia...
Alicia; ye kenapa
Ali; erm...kau ada bf?
Alicia: belum kenapa? Ramai je nak tapi aku mls nk bercinta...
Ali; ouu kekal kann sampai umur kau 18 tau...
Alicia: kau nak suruh aku membujang?
Ali; tak adalah belum tiba masa kau cpl cpl ni..tak baikkk
Alicia: yelah...jangan mendekati zina hehe eh tapi kau cpl!??
Ali; erk hurn.....aku ni dh nak tunang alicia..
Alicia; ouhh...hun...tahniah lah...
Ali; tapi ayah aku mana terina plihan aku dia tak suka hurn tahlah...semua benda nak jdi jdilah aku mls pikir banyak benda aku pikir..kang tak pasl pasl aku gila jap lagi...tak khwin sampai tua...
Alicia: hahahaha astaga ali kau ni emosi sgt kenapa? Bukan kita ada tuhan kan? Mengadu pada dia nanti dia mesti tolong kita same ali cuma kita ni berbeza agama aku cara aku kau cara kau...sebetulnya kan kalau kau nak jodoh kau sampai kau mesti betulkan dulu hubungan kau dgn tuhan...kau betulkan hubungan kau dgn tuhan nanti mesti kau dpt jodoh....kita ni seorang hamba ali.. Ok..



Ali; okey....alicia doktor cakap apa?
Alicia; tak ada apa cuma aku punya saluran penafasan aku je yang sempit sikit sebb tu aku susah nak nafas...
Ali: oooo alicia kau ada asthma ni dari kecik kan ni kali pertama ke kau masuk wad?
Alicia: tak lahh dh banyak kali tali ni kali pertama.....










Ali: apa?
Alicia: ada orang teman aku siang dan malam....biasa aku keseorangan maklum lah single tapi gak apa apa single lagi bahagia
Ali: hahaha pastu ilmetd lah? Ha? Hshshs esok kalau x ada apa apa kau leh keluar tau...btw aku nak cakap.....




















(Ali bangun dari kerusi itu dan buka beranda... Alicia melihat sahaja apa yang ali nak cakap kan...)





Alicia; apa?
Ali: hum...m....
























I








L



O




V






E






Y






O









U





selepas je ali cakap yang dia nak cakap alicia terkaku...muka nya merah....dah lama dia tak dgr perkataan itu dri ali ali tersenyun melihat muka alicia dia keluar keberanda...angin malam sangat sejuk...sebb baru lepas hujan....ali pdg pemadangan cyberaya yang cantk pada malam ity...







MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now