Hai guyss
Semasa ali bangun pagi tiba tiba...telefon ali berdering dgn kuat...kerana ada..call masuk ali bangun bersandar..dikepala katil..dan terus tengk siapa yang call dia..pagi pagi buta tu...ali melihat sebelah nya....rudy sedg tido dgn lena sambil peluk anak patung beruang...ali hanya memgeleng sahaja..
Ali angkay call tu tanpa rasa curiga dia ingat kot cg yang lain dpt no dia kot dia tak pikir apa apa lalu..dia pun angkat lah call..
Talian...
Ali: hello...
??; hai...
Ali; er sape ni?
??: bukan urusan kau nak tau..
Ali: aik? Dh tu asal dicall nyah?!?
??; aku cuma nak ingat kan sahaja....
Ali; apa?
??; kau kena ingat yea...kau tak akan bahagia sampai kesudah...faham? Dan kau kena ingat yang alicia tu...bukan milik kau...
Ali; kau sape nak atur hidup aku? Sape?
??; kau tunggu sahaja semua nk akam tamat ali lagi beberapa je..
Ali; what? Apa motif kau ni? Sape kau? Apa hubungan kau dgn alicia? Siapa kau? Kenapa nak kacau aku?
??; wait and see ali...hHAHAHAHAHAli tak sempat nak jwp lagi...tiba tiba..org tu dh letak ali jdi tak senang duduk dia duk pikir sape yang nak kena kan dia lagi kenapa? Tak cukup ke dia dh macam ni...ali tgh pikir tiba tiba pintu diketuk...ali pdg pintu..kelihatan seorang gadis masuk sambil bawa makanan...
Ali; eh adila..
Adila; cg meh makan..
Ali; kamu bila sampai sorry lah kawan cg ni tido semua macam kambing...erk..
Adila; hahaha tak per saya just hantar js makan
Ali; alicia mana?
Adila; dia...er...(adila diam ali pdg adila..)
Ali; dila? Why?
Adila; hum..alicia dia tak sihat sikit cg...badan dia panas tapi dia kata jap lagi dia dtg dia nak siapkan masak dulu..
Ali; ya allah suruh dia berhenti dulu..kenapa lah paksa diri..
Adila; kami dh ckp dia tetap what cam tu takdi kawn cg dtg..abg viktor dia kat bawah...
Ali; okkk (tiba tiba rudy boleh pula mengigau..)
Rudy; oii mana kau letak aku punya shotgun hah?
Ali; ya ampun rudy woi landak bangun ada org lah ya allah( ali kejut rudy yang masih lena itu adila hanya tergelak kecik dan selepas tu adila keluar ali hanya mengeleng sahaja)Ali; nasib baik tau woi bangun...
Jet; apa yang terjerit ali?
Crish; tah aku nok tido ni weyh nangtuk wooo...
Rudy; hum..dh pagi aiyaaa..hum...wah dh asa sarapan siak kau...
Ali; eh biasaa..
Jet; untung lahhh member dh bahagia...
Khai; aku nak khwinn....huwaaa
Ali; tapi calon?
Khai; tak dth lagi hahahhaha
Jet; hahaha tu lah..
Rudy; weyh aku rasa an aku nak pikat iman do bahaha
Ali; wth.....woi aku punya lahaa kau ni pergi cri yg lain ah...
Rudy; hahaha gurau gurau..dia wat apa ya allah perangaiii kalah lembu ayh pin tau aku ingat nak kenal kenal dgn kau punya pelajar lah...
Ali; yang mana? (Makn sup ayam)
Rudy; woi sikit...hahah
Ali; amik lah...
Rudy; (amik roti) alaa yang kecik comel tuu..yang pakai tudung labuh tuu....
Ali: yg mana hum hah nurul?
Rudy; hah comel je dia lengkap pakai tudung baik peramah..pastu jaga aurat weyhh calon yang aku carii..
Ali; aih dia sekolah lagi tau kau kena lah tunggu hahaha
Jet; aduh member dh nak bahagia...
Rudy; aishhh jgn lah hahaha..Mereka tergelak dan beborak..ali menghabiskan maknan nya dia nak tunggu alicia dtg lambat pula..dia pun dh lapa dia makan...sementaea dibawah alicia duduk dikerusi sambil temenung dia rasa nak menjerit pun ada rasa nak baling barang pun ada tapi sebbkan dia duduk dirumah orang dia tak dpt nak melaksanakan untuk melepaskam marah dia..nurul sedg betulkan tudung nya dicermim dri jauh rudy pdg nurul dh mula dh pandangan cinta rudy....
Rudy; ya allah cantik nua...(kerana lama rudy pdg pandangan itu disedari oleh alya..alya terus pergi kearah nurul....dan terus tarik nurul...)
Nurul: awat??
Alya; tu aku nampak shuu jgn pandg kawan cg tu duk pdg kau dri takdi..
Nurul; yeke weyh aku takut...
Alya; jgn takut kita biar je ok kalau dia wat apa apa kita bagi tau cg
Nurul; hah okkRudy nampak alya tarik nurul terus dia rasa mod pula bila alya buat cam tu...
Rudy; eeee kacau je dia ni....(buat muka tiba tiba..jet tegur jet dah agak dh yg rudy ni mesti tgh usah anak org ni jet terus tepuk bahu rudy membuat kan rudy terus melatah sebb terkejut...
Jet: woii!! (Tepuh bahu rudy)
Rudy; woi haii nurul woi aduh jet kau kenapa???
Jet; hahahhahahah melatah siak kau...
Khai; sape sape sape?
Jet; ni hah rudy melatah siak..
Khai; weyh hahahah asal?
Rudy; jet buat aku terkejut...aku terrrlatah..faham aduhhh...
Semua orang gelak sahaja kecuali alicia...alicia hanya jeling selepas tu ali turun dia tgk semua duk gelak gelak...Ali; apa ni? Terlpas apa apa?
Nurul; tak ada lah cg saua pun pelik kenapa dgn kawan cg..
Ali; kenapa? Hai alicia awk ok?
Alicia: hum...
Ali; eh kenapa ni?awk okey? Takdi saya dge awk tak beberapa sihat awk kenapa deman ke? (Ali bangun dri kerusi roda sambil ditolong oleh kawan kawan nya..dan duduk disofa sebelah alicia...)
Alicia:eish sana lah...
Ali; you kenapa ni? You ok tak?
Alicia; hum...
Ali; alicia saya ada wat salah ke?
Hah? Ke awk gaduh dgn diaoeg hah? Nurul? Gaduh ke?
Nurul; aik bila masa gaduh ni..
Adila: dia lepas je tgk fone terus jdi cam tu?
Ali: ouh gaduh dgn papa? Hah? Ada org kacau? Awk? Ckp lah sua tanya ni...
Alicia; aishhh dia ni tak ada apa apalah...haih..( ali tgk alicia yang tgh macam dalam serabut je...ali terus turun dri sofa dan duduk dibawah memghadapa alicia alicia jdi malu sebb ali tgk muka dia cam tu..)
.Ali; why? Tell me do you fall the love...
Alicia; apo hang mengaruk ni? Ha?
Ali; heheh saje lah dh awk? Kenapa?
Alicia: saya tgh serabut ni...
Ali; kenapa? Ni? Hah? Ckp lah?
Jet; asal?hah? Gaduh dgn pakwe?
Alicia; aishh...
Ali; why?
Alicia; tak cam ni (tunjuk fone kat ali) saya tak tau dri semalam dia kacau saya call semua haih serabuy siak...Ali melihat sahaja apa yang tunjukan kepada nya sia baca chat tu alicia bls jgn kacau lah tulah ali pun nampak no tu adalah no yang berlainan dgn no yang ada dalam fone dia...ali pdg alicia yang macam takut itu ali terus bangun duduk diatas meja yang belakang nya itu dan usap kepala alicia...
Alicia; jdi?
Ali; jgn risau ok aku ada ok aku akan selalu jaga kau okey...
Alicia; hum yelah...
Tiba en ghazali datang dan terus tersenyum melihat ali..yang seronok sanngt duduk atas meja tu..Ali; dh jgn sedij sedij mrah marah saya ada..
Eng; amboi sedp duduk atas tu kau igt aku beli meja utk kau duduk? (Uisk eng kepada ali ali tersegih sahaja dan duduk disofa)Selepas itu mereka pun bergerak ke hospital sebb ali ada temu janji untuk buat kaki palsu...semasa proses tu alicia teman je ali ali belanja alicia..borak same amik gambar ramkn video lah tulah nampak sweet sangat ali dan alicia...
Alicia: haii..(buat A&Q) kenapa ali tak tunang alicia?
Ali; hah? Apa dia? Tunang?
Alicia; aku jawap Q&A lah
Ali; ooo yeke okk
Alicia; kami bukan seagama and kami beza umur 4 tahun dia pun tak lama lagi dh nak tunang dgn org lain kami kawan je tak ada jodoh...okey..
Nurul; sian...
Alicia;kuaja pergi sana sibuk js hahaha
Nurul; hahahaha..Mereka gembira gembira....
Skip time petang....
Ali sedg rancak borak dgn alicia tiba tiba..
Bersambung
Hai guys okey tak kalau x sorey tau jejeh nanti author sambung vote komen oket
YOU ARE READING
MY TEACHER IS MY EX 💙
RomancePerbezaan umur mereka adalay 4 tahun.satu hari disekolah smks (sekolah menegah sains) seorang guru baru masuk kesekolah itu untuk mengantikan guru yang telah berpindah.kehadiran guru itu membuat kan hampir kesemua pelajar perempuan tertarik pada dir...