chapter 41(part2)

156 17 3
                                    

Hai...










Alicia diam seribu kata..dia nak cakap tapi hati nya seperti tak bagi shaja...alicia pdg ali yanv jelas kelihatan risau akan diri nya...nak tak nak alicia kena cakap juga....ali berkali kali tanya pada alicia...dan alicia mula angkat tangan nya dan menuju kearah seseorang yang berada ditepi sana....ali terus pdg dan yang lain pun pdang...moon yang perassan terys buat buat tak tau..buat muka tak bersalah....al8 pdg dann












Terus kearah moon...ali pdg moon dgn padgan yang tajam..moon mula cuak...dia rasa time tu juga..nak seret alicia kejalan biar kena langgar je ali terus cakap...dgn menahan rasa marah...



Ali; moon? Why? Kenapa kau buat dia?
Moon; bila masa aku buat dia tak nak aky baik aku pergi dri buat dia.(jawap moon untuk tutup kesalahan dia)
Ali; aku cakap baik baik ni? Kau buat kan? ? Hah?
Moon ; bila masa?
Ali; kenapa dia tunjuk kau! (Ali dh tak dpt tahan marah dia)
Moon; dia gila kau boleg tak buka mata! Dia tu tak layak dgn kau elok kay ada gf kau putus sebb betina tu!!?( kata kata terakhir moon membuat kan ali naik darah dan secara tak sengaja ali terus...



















Pakkkk!!!!!!




Pipi gebu moon ditampae kuat oleh ali...tanpa rasa bersalah pun ali tampar moon dgn kuat..moon pegang pipi ali...dan terus rasa nak menagis tapi ditahan ali pdg moon...semua terkejut dgn apa yang ali lakukan..


Ali; kau cakap apa? ?( kata ali dgn nada marah)
Moon; sanggup kau tampar aku sebb kan dia? Ali!! Kau kenapa? Dia tu yang hasur kau suruh benci kak iman kan???
Ali; jdi kau bersubahat dgn iman?? Hah? Utk apaa!!?? UNTUK APA KAU BUAT SEMUA NI?? KAY SANGGUP GADAI KAN NYAWA KAWAN BAIK KAU SEBB APAA!?? IMAM?
moon; yea!!! Aku sanggup bunuh dia dri tgk kau dgn dia bahagia ali! Jagn lembap sangat!? Kau huat kak iman merana! Sampai dia tak makan semua! Kau dgr sini perempuam lahanat selagi lagi kau dgn ali aku pasti kan kau akan mati faham??! Aku tak akan biar kan kau (belum sempat moon cakap tiba tiba ali terus tengkin moon dgn kuat?)









Ali; KAU DIAM! SELAGI AKU BERNYAWA AKU AKAN PASTI KAN ALICIA SELAMAT! KAU MEMANG JENIS KAWAN TIKAM BELAKANG MOON! KAU LUPA SAPE YANG TOLONG KAU MASA KAU SUSAH!! LAGI SEKALI AKU NAMPAK KAU KACAU ATAU SENTUH ALICIA KAU SIAP AKU AKAN PASTI KAU KAU MERINGKOP DALAN PENJARA!! AKU DH LAMA TAHAN KAU DGN IMAN SAME JE!!! SEMUA NAK BUAT AKU MERANA! MOON! KAU DGR BAIK BAIK AKU DY TAK SUKA IMAN! FAHAM! BUKAN SEBB DIA KE SAPE KE SEBB ALLAH DH JAUHKAN AKU DGN DIA TAK AKAN AKU NAK CINTA PLASU PADA DIA! KAU KACAU ALICIA KAU SIAP!










(Kata kata ali membuat kan ramai terkejut dgn apa yang ali kata kan moon terkedu...dia terdiam seketika...dia rasa maray dia makin membara...ali terus bla dri situ...cg yh lain amik tindakan pada moon...ali pergi kearah alicia dan pdg alicia alicia dh okey du stabil...alicia pdg ali..dgn senyuman..



Ali; kay betul ok?
Alicia; yes i am fine ali tq
Cg; alicia kamu pakailah baju tu okey baju kamu pun dh tak leh pakai dh jdi biarkan okey..bagus tindakan kamu cg ali...sebb selamat kan alicia..
Ali; tugas saus sebagau cg dan juga.....




































Seseorang bagi nya...
















Alicia tersenyun malu..cg yang dgr pun same tersenyum...

Cg: cg ali nampak nya dh jumpa bakal isteri yea!?
Ali; eh mana ada..lah..
Alicia: apa cg firdaus ni..saya spm tak lepas lagi..
Ali: itulah..
Cg; semoga ada lah tu jalan allah bagi..
Alilicia: amin eh!? Hehehe (mereia tergelak setelah itu mereka pun terus jalan ketempay carnival buku terbesar itu..dgn riang...alicia bersandar dan rehat kan diri dia ada satu perjalana yang jauh lagi..lepas ni nak pusing 1 bagunan tu mesti penat..ali yang tak rasa nangtuk hannya pdg pemadagan..sahaja ali kebetulan makan kek coklat terys diberi pada alicia alicia makan sekali sambil beborak dgn ali...dan amik gambar..






MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now